Als CGT niet werkt, dan ligt het aan je overbezorgde partner
Moderator: Moderators
- slakkenhuisje
- Actief lid
@Petraroos
Ik schrik van je bericht. Wens je veel sterkte toe.
Ik schrik van je bericht. Wens je veel sterkte toe.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Klopt allemaal wat je zegt.asje schreef:Nah, tussen de middeleeuwen en nu is het nooit weggeweest hoor, psychiatrische - en neurologische patiënten werden en worden nog steeds voor gek verklaard totdat voortschrijdend wetenschappelijk inzicht ze bevrijdt.Terugkeer naar de middeleeuwen.
Ja, ISIS is wel een ware terugkeer van ... Die zouden ons direct onthoofden.
Wb psychische hulp, de meeste mensen die ziek worden lopen daar nou niet direct naartoe. Soms kun je het gebruiken, maar daar is alles wel mee gezegd; de hele maatschappij is gepsychologiseerd, er is een industrie ontstaan.
ECHTE vooruitgang is een illusie en blijft dat. Wat er van voren bij komt, gaat er van achteren af!
==asje schreef:==Nah, tussen de middeleeuwen en nu is het nooit weggeweest hoor, psychiatrische - en neurologische patiënten werden en worden nog steeds voor gek verklaard totdat voortschrijdend wetenschappelijk inzicht ze bevrijdt.Terugkeer naar de middeleeuwen.
Ja, ISIS is wel een ware terugkeer van ... Die zouden ons direct onthoofden.
Wb psychische hulp, de meeste mensen die ziek worden lopen daar nou niet direct naartoe. Soms kun je het gebruiken, maar daar is alles wel mee gezegd; de hele maatschappij is gepsychologiseerd, er is een industrie ontstaan.
Klopt allemaal wat je zegt.
ECHTE vooruitgang is een illusie en blijft dat. Wat er van voren bij komt, gaat er van achteren af!
Ja, maar alleen als je acuut met de tijdmachine van bv Professor Barabas terug gezet wordt! En uiteraard met IS, nu.asje schreef:Toch een kleine relativering, 't is hier, nu, toch beter dan in de middeleeuwen (en zoals bij ISIS!) ...
Verder is er in de wereld niet bar veel veranderd, hoor. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet trots ben op en geintrigeerd wordt door allerlei technische vernuftigheden die we uitgevonden hebben (elekstriciteit, vliegtuigen, boten, pc's, hijskranen, cathedralen etc etc) en ook de schone kunsten.
Ben persoonlijk ook blij met de wasmachine, het is wat ver lopen naar de rivier met een steen om de was op te doen.
Ben er van overtuigd dat psychische hulp je wel kan helpen om te leren omgaan met je ziekte wanneer je daar zelf in vastloopt, maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen. Als ik niet goed oplet welke subtiele signalen dat lijf van mij afgeeft voordat het hysterisch gaat doen, is er niemand die dat doet. Helaas voor ons moet je dus al doende leren.
Er zijn dagen dat ik graag aantekeningen vergelijk met iemand anders die daar al wat verder in is, dat werkt voor mij beter dan zoeken naar iemand om mee te praten die ik eerst moet selecteren op de juiste ME-kennis.
En terug naar het topic: Eerst partner wijzer maken voordat-ie dingen kan snappen en herkennen en dan ook nog toepassen…. Hulde aan partner, die niet overbezorgd en niet over-streng reageert!
Discussie gaat natuurlijk over de dingen die wij onze partners al of niet wijsmaken, zoals dat er een "sterk lichamelijke attributie" is (citaat uit mijn verslag). Als ik al denk dat er een biomedische oorzaak is…. Dan zal partner dat vast wel overnemen en toepassen. Not!

Ben er van overtuigd dat psychische hulp je wel kan helpen om te leren omgaan met je ziekte wanneer je daar zelf in vastloopt, maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen. Als ik niet goed oplet welke subtiele signalen dat lijf van mij afgeeft voordat het hysterisch gaat doen, is er niemand die dat doet. Helaas voor ons moet je dus al doende leren.
Er zijn dagen dat ik graag aantekeningen vergelijk met iemand anders die daar al wat verder in is, dat werkt voor mij beter dan zoeken naar iemand om mee te praten die ik eerst moet selecteren op de juiste ME-kennis.
En terug naar het topic: Eerst partner wijzer maken voordat-ie dingen kan snappen en herkennen en dan ook nog toepassen…. Hulde aan partner, die niet overbezorgd en niet over-streng reageert!
Discussie gaat natuurlijk over de dingen die wij onze partners al of niet wijsmaken, zoals dat er een "sterk lichamelijke attributie" is (citaat uit mijn verslag). Als ik al denk dat er een biomedische oorzaak is…. Dan zal partner dat vast wel overnemen en toepassen. Not!
- willemijnd
- Actief lid