Mijn bloed uitslagen !

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

biancsss
Donateur
Donateur

Bericht door biancsss »

Ik zie dat ik wat vergeten ben.

Ik ben al geregistreerd bij het B12 forum. Twee jaar geleden heb ik me daar ingeschreven, maar ik las daar zoveel ellende dat ik er zo ineens niet meer kwam. Je hebt wel gelijk hoor, ik zal daar misschien nog wel weer is terecht komen. Toen trok ik dat allemaal niet kan ik me nog herinneren. Ik kreeg het gevoel dat ik mezelf ziek las. Bedankt voor je tip ! :D

Wat betreft de vit D dat is me nu duidelijk, dank je !

Gr Bianca !
mieperdepiep
Gevorderd lid

Bericht door mieperdepiep »

Die waarde is dus echt belachelijk laag en als je mij vraagt is er veel te snel overgegaan op 1x in de 2 weken. Heb je ook neurologische klachten?

Ja er is veel ellende daar, hier ook trouwens :lol: , maar die berichten sla ik altijd over :wink:
Ze kunnen wel heel goed adviezen geven vind ik. Misschien kunnen ze je ook nog tips geven voor je bezoekje aan de huisarts.

Vraag in ieder geval of de huisarts je foliumzuur, vit B6, vit D, ijzerpanel en je schilklier eens wil testen. Veel mensen met een B12 tekort hebben ook een tekort aan vit D en een traagwerkende schildklier. En zoals ik jouw verhaal lees heb je veel redenen om moe te zijn met al die lage waarden!
biancsss
Donateur
Donateur

Bericht door biancsss »

Hoi hoi, :)

Zoals ik al zei zou ik gaan zoeken naar de uitdraaien van de B12. Ik heb ze gevonden en ook zei ik je dat ik het niet heel zeker wist. Nou ik had het dus fout. De begin waarde was 142 van de B12.

Ik heb voor volgende week maandag een afspraak staan bij de dokter. Eerder kon ze niet. :? Na ja ik heb me daar bij neer gelegd, want ik wil er toch even de tijd voor nemen en wat informatie verzamelen voor ik er naar toe ga. Het geeft me wel een goed gevoel nu er een afspraak vast staat.

Mijn gevoel in de benen lijkt anders te zijn. Of ik heb een goede dag of de magnesium werkt al wat. Ik hoop op het laatste ook al is dat dan wel snel qua werking. Ze voelen wat zwaar en meer geaard. De spanningen voel ik niet. Het is in ieder geval een soort van opluchting hoe het nu voelt. Ik voel ze niet steeds en af en toe denk ik wat voelen ze zwaar op de vloer. Heel apart, maar wel fijn ! Ik neem 3 op een dag dus ik heb er al 7 gehad.

Wat betreft de neurologische klachten: Ik weet niet goed wat daar onder valt dus dat ga ik even zoeken in google, hier hoor je nog van.

Morgen heb ik een afspraak op mijn werk. Ik zit daarin helemaal klem. Ik weet niet meer wat te zeggen en daar handel ik ook naar en dat moet niet. Ik laat maar weinig meer van me horen en dat is niet goed. Daarom heb ik afspraak gemaakt, want ik wil even een 1 op 1 gesprek en me gevoel daar vertellen. Ook wil ik haar zeggen dat ik het niet meer weet en er vast in raak. Leek me wel een goed plan.

Ik zie er tegenop om ook nog is naar een ander forum te gaan (B12 forum). Het lijkt me allemaal zo verwarrend worden. Hier een bericht en daar een bericht. Ik ben hier al zo ver op weg. Toch zal ik proberen daar een begin te maken. Ik kan aardig goed mijn mondje roeren, maar met dit is het toch wel anders.

Hier schijnt de zon wat, hopelijk bij jou ook waar je ook mogen zijn. Ik wens je nog een hele fijne dag toe !

Gr Bianca !
mieperdepiep
Gevorderd lid

De begin waarde was 142 van de B12.
das misschien niet belachelijk laag, maar nog steeds te laag. :wink: Blijft dat ik denk dat er te snel afgebouwd is.
Of ik heb een goede dag of de magnesium werkt al wat.....Ik neem 3 op een dag dus ik heb er al 7 gehad.
kan best hoor, ik pak t altijd andersom aan. Begin met t minimale en bouw op als t nodig is :wink: Dus als jij er nu al wat van merkt is alleen maar mooi. Maar hou ook die vit D in je achterhoofd want bij een tekort krijg je daar hele zware benen van en krampen/spierpijnen
Wat betreft de neurologische klachten: Ik weet niet goed wat daar onder valt
http://stichtingb12tekort.nl/b12-tekort/symptomen :wink: Bij neurologische klachten mag je 2 jaar lang 2x per week injecteren (zonder neurologische klachten ook hoor!)
Ik zie er tegenop om ook nog is naar een ander forum te gaan (B12 forum). Het lijkt me allemaal zo verwarrend worden. Hier een bericht en daar een bericht. Ik ben hier al zo ver op weg. Toch zal ik proberen daar een begin te maken. Ik kan aardig goed mijn mondje roeren, maar met dit is het toch wel anders.
Dat begrijp ik, maar mijn advies zou zijn: begin bij wat je weet. Je weet dat je een B12 tekort had en het zou heel goed kunnen dat je gewoon veel te snel te weinig injecties hebt gekregen. Vermoeidheid is trouwens 1 van de meest hardnekkige klachten en gaan meestal als laatste weer weg
Je weet ook dat de kans groot is dat je niet hoog in je D zit, aangezien foliumzuur niet getest is zou die ook best wel eens laag kunnen zijn omdat die injecties behoorlijk in de voorraad foliumzuur vreten. En je hebt een bloedarmoede probleem. Al die dingen kunnen in verband staan met elkaar (te lage B12 en je krijgt bloedarmoede, veel patienten met een B12 tekort hebben ook een vit D tekort, en een laag foliumzuur is dan ook niet bepaald zeldzaam) Het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik denk dat je er wel eens veel baat bij zou kunnen hebben

CVS zou naar mijn mening het laatste in het rijtje moeten zijn. Pas als alles uitgesloten is...enfin, je snapt me wel
biancsss
Donateur
Donateur

Bericht door biancsss »

Dat begrijp ik, maar mijn advies zou zijn: begin bij wat je weet. Je weet dat je een B12 tekort had en het zou heel goed kunnen dat je gewoon veel te snel te weinig injecties hebt gekregen.
Gedaan ! :oops:
mieperdepiep
Gevorderd lid

:lol: bloed zweet en tranen?

Maar super, ik hoop dat je daar ook adviezen krijgt waar je mee verder kunt. Ik hoor het vast nog wel :wink:
biancsss
Donateur
Donateur

Bericht door biancsss »

Hahahahaaa bloed zweet en tranen viel wel mee, maar het was even lastig dat wel.

En of je het nog hoort van me ! :wink:
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi bianca,

:P Mieperdepiep heeft je al prima info gegeven over de B12, mooi zo!
biancsss schreef:@Louisa:
De vit B12 is het laatst gecontroleerd in juli 2010 ik weet niet of je dat gezien hebt. Ook de TSH waar je het over had is het verschil van afgelopen maart en vorig jaar juli. Dus de internist heeft niet alle onderzoeken bij me laten doen. Hij zei me dat dit wel het geval was.
:oops:, sorry, sorry, ik heb niet goed gelezen, met mijn ME-hoofd. Ik dacht dat het laatste rijtje de laatste uitslagen waren.
Ik heb het formulier kunnen vergroten en kan ik daarom nu ook beter lezen.

Dus, een nieuwe poging :wink:.

Op de uitslagen van 4 mei 2011 valt mij iets op:
* ferritine 279 (H)
Wat betekent die H? van te Hoog? Weet, je dat?

En mij valt op bij de uitslagen van 21 april 2011:
* Cortisol 976 (H)
Hier staat ook een H? van te Hoog? Weet, je dat?
En is geprikt om 08.00 uur 's ochtends. Als het goed is hoort die Cortisol
2x op één dag geprikt te worden, dus ook nog 1 keer rond 16.00 uur.
Dat is niet gedaan.

En op 4 mei 2011 is de schildklier met daarbij horende waarden helemaal niet geprikt.
Ook de B12 niet en het Foliumzuur (wat altijd geprikt moet worden bij B12 injecties).
En ook de vitamine D niet.

:idea: Wat er nog geprikt moet worden om een beter beeld te krijgen is:
* Vitamine B12
* Foliumzuur
* Vitamine B6

* Ferritine
* IJzer, zie info: http://www.uwbloedserieus.nl/aanvraagfo ... php?id=290
* Transferrine
* Transfer.verz

* Vitamine 25 OH D3
* Calcium
* PTH (Parathormoon): zie info: http://www.uwbloedserieus.nl/aanvraagfo ... php?id=277

* Schildklier:
* TSH
* FT4
* T3
* anti TPO
* anti Tg

En is de Cholesterol ook nog nooit getest? Dan komt erbij:

* Cholesterol
* HDL-Cholesterol
* Cholesterol/HDL-Chol
* LDL-Cholesterol
* Triglyceriden

* Cortisol zie, info: http://www.uwbloedserieus.nl/aanvraagfo ... php?id=185
2x prikken: 08.00 uur en 16.00 uur op dezelfde dag.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust, goed?

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken! Veel succes!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
mieperdepiep
Gevorderd lid

Die ferritine kan hoog zijn als ten tijde van het bloedprikken ergens een onsteking zat. Gezien de andere ijzerwaarden lijkt me dat het geval.
Want 279 voor ferritine is echt hoog ja!

cortisol is ook te hoog ja, maar wordt vaak niet door artsen serieus genomen, wordt gezien als stresshormoon. Is natuurlijk niet alleen maar stresshormoon, beetje kortzichtig.

Op t andere forum ook al nuttige adviezen gekregen of wil ik nu te snel? :wink:
daantjuh
Actief lid

Bericht door daantjuh »

ik kan jammer genoeg niet meekijken, want het beeld is groot en dan krijg ik er een balk doorheen. Weet iemand hoe dat kan? Kan dus niet zo goed meeadviseren.
Maar is lees een b12 van 145? Das wel echt laag hoor.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi daantjuh,

Het is bij de B12 geen 145, maar 1450 en dat komt door injecties en is dus goed.
En dat is niet de laatste uitslag, die is van 2010. De eerst uitslag in het rijtje, links, van
4 mei 2011 is de recente.
Ik maakt ook die vergissing, omdat ik het niet goed kon lezen en een ME-hoofd had bij het lezen :wink:.
Als je op het document klinkt met de muis kun je inzoomen.

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 06 jul 2011, 12:51, 2 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
mieperdepiep
Gevorderd lid

Je bedoelt aan de rechterkant, waar ook alle online leden staan? Heb ik ook vaak, erg vervelend, wat is daar aan te doen?
daantjuh
Actief lid

Bericht door daantjuh »

dankje Louisa.
Ja mieperdemiep, dat bedoel ik inderdaad. Erg vervelend.
biancsss
Donateur
Donateur

Bericht door biancsss »

louisa schreef:Op de uitslagen van 4 mei 2011 valt mij iets op:
* ferritine 279 (H)
Wat betekent die H? van te Hoog? Weet, je dat?

En mij valt op bij de uitslagen van 21 april 2011:
* Cortisol 976 (H)
Hier staat ook een H? van te Hoog? Weet, je dat?
Hoi Louisa,

Ik heb net naar het ziekenhuis gebeld en ja dit betekend Hoog en Laag.
En zoals ik zie, staan er wel veel H-tjes en L-etjes in mijn bloeduitslag. :shock:
Tjonge jonge er klopt heel veel niet lees ik al van je.
Ik ga alles op een rijtje zetten voor mezelf en de huisarts.
Ook zijn die links die erbij staan heel erg duidelijk. :mrgreen:
Deze link had ik ook al is gezien van Mieperdemiep.
Ik ga nu eerst alles even beantwoorden en dan even verder met de studie over al dit gebeuren.
Het is nogal wat en dus heb ik mijn tijd wel nodig tot maandag (huisarts).

Bedankt maar weer, wat ben ik al rijk wat betreft alle info ! \:D/

Gr Bianca ! :D
biancsss
Donateur
Donateur

Bericht door biancsss »

mieperdepiep schreef:Die ferritine kan hoog zijn als ten tijde van het bloedprikken ergens een onsteking zat. Gezien de andere ijzerwaarden lijkt me dat het geval.
Want 279 voor ferritine is echt hoog ja!

cortisol is ook te hoog ja, maar wordt vaak niet door artsen serieus genomen, wordt gezien als stresshormoon. Is natuurlijk niet alleen maar stresshormoon, beetje kortzichtig.

Op t andere forum ook al nuttige adviezen gekregen of wil ik nu te snel? :wink:
Hoiiii Mieperdemiep,

Voor mijn gevoel heb ik geen ontsteking, maar dat ik nu kan zien dat de ferritine te hoog is dat is zeker. Ik begrijp meer en zie meer sinds al jullie lieve uitleggen.

Dat van de cortisol is inderdaad kortzichtig ja. Tuurlijk draag ik wat spanning met me mee, maar is ook wel een beetje normaal in deze situatie.

Nadat ik hier alles heb beantwoord ga ik even bij het B12 forum alles beantwoorden. Daarna druk aan de studie, want zo kan ik het nu wel gaan noemen.

Vraagje: Als de ferritine te hoog is heeft weer te maken met de B12. Ik welke zin heeft dat ermee te maken ? Neemt de B12 dan niet goed op / of de werking ervan ?

Gr Bianca !
Plaats reactie