een stabiel energie-niveau

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Ja, weer aan het werk gaan kost enorm veel energie. Teveel in het begin en zeker in het tempo dat de bedrijfsarts wilde. Ik heb dat al weten terug te schroeven naar een voor mij aanvaardbaar niveau voor nu. Vooral de arbo doet panisch over de WIA, omdat ME/CVS vaak een hoofdpijn dossier is, mede doordat er lichamelijk geen afwijkingen worden gevonden voor de klachten. Daardoor is het medisch niet bewezen dat ik ziek ben. Ja, daar kan ik dan ook niks aan doen, wel? Ik zie wel hoe het gaat en nu ik eindelijk na 5 weken een goede werkplek heb hoop ik dat het alleen maar beter mag gaan. En zo niet; halt. Ik heb maar 1 lijf en kan er niet meer van maken dan het aankan. Ik ben daar tegenwoordig heel nuchter in, omdat ik weet dat ik een adequate behandeling volg, veel medicijnen slik en allergisch bleek voor de hulpstoffen van de B12 injecties, waardoor ik een half jaar extra achteruitgang heb gekregen. Wat het UWV daar mee wil doen moeten ze maar zien. Ik heb alles goed gedocumenteerd.

@ Blossem; heb je al meer een idee hoe je je energieniveau stabieler kunt maken?
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

Ja, mijn man is ook een lieverd!

Maar ik denk dat jij de man van Baukje bedoelt :wink:
yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

Bericht door yoyo »

@Baukje: wat een geweldige man heb jij!! Je mag zijn zoals je bent en voor wat je kan bij hem. Dat is echte liefde.

Verder is het inderdaad heel belangrijk te weten waar je grens ligt en er niet elke keer overheen te gaan. Ik heb dat zelf veel te vaak gedaan en daardoor ging het juist steeds slechter. Nu moet ik ook leren waar de grens ligt en dat ik niet altijd maar teveel doe. Ik heb ook in het vooruitzicht dat ik weer moet werken ivm financien, dat geeft druk. Want op het moment lukt dat echt nog niet.
Maar ja eerst maar wat beter leren hoe ik beste dagen kan indelen. En leren dat ik wellicht niet heel snel meer kan dan dit, al is dat natuurlijk wel wat je hoopt en waar je naar op zoekt blijft.
Ik ga ook maar eens aan de slag met dat bijhouden van alles op een dag. Is denk ik voor mij ook wel goed. Sterkte allemaal!
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
Plaats reactie