Helpt eten om je tijdelijk iets beter te voelen bij jullie?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Eten helpt soms tegen de vermoeidheid.

Ja, maar alleen zout eten
4
14%
Nee, niks helpt
7
24%
Soms, maar alleen zout eten
3
10%
Ja, maakt niet uit wat ik eet
8
28%
Soms, maakt niet uit wat ik eet
7
24%

Totaal aantal stemmen: 29
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Ik heb een EPS denk ik. (Eigenwijze persoonlijkheidsstoornis).
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

De hele dag kleine beetjes eten
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

dino schreef:Ik heb een EPS denk ik. (Eigenwijze persoonlijkheidsstoornis).
Hoe uit zich dat :?:

Ik word van eten juist nog vermoeider, ik heb hier meer last van als toen ik nog gezond was (heel lang geleden)
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
moon72
Actief lid

Bericht door moon72 »

Ik kan ook moe worden van eten, zeker als 't een zware maaltijd is geweest of als mijn lief lekker "heet" eten gebrouwen heeft.

Ik eet nu 3x per dag met 2x een tussendoortje. Zo verdeel ik het goed en val ik weer een beetje af. (Aan het begin van mijn ziekzijn viel ik enorm af, dat trok later bij, sinds ik begonnen ben met de amitriptyline ben ik iets te veel aangekomen naar mijn zin..)

Zit er te lang tussen 2 maaltijden, dan kan je mij oprapen. Wordt zo slap als een vaatdoek....
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
visje
Gevorderd lid

Bericht door visje »

Haha San, zit net je topic te lezen, even over 5 uur met een bak chips en een zout soepje erbij. Ik heb ook vaak behoefte aan zout eten, zeker zo aan het eind van de middag. Ik weet niet of ik me er dan echt beter door voel, misschien iets, maar heb wel grote drang naar zout eten.

Verder eet ik ook best veel, en kom ik niet echt aan. Ook ben ik vanaf eind 2008, het begin van deze slechte periode ca 10 kilo afgevallen. Nu weer ca 2 kilo erbij en al een tijdje vrij stabiel.
Tineke
Beginner

Bericht door Tineke »

Ik krijg ook zowel voormiddags als namiddags van die appelflauwtes. Ik heb dan het gevoel dat ik dringend iets moet eten, maar twijfel soms of ik wel de oorzaak daarmee aanpak. Ik heb dan grote trek naar Cola en iets zoets.
Maar als mijn maag weer moeilijk doet (en dat doet ze bijna altijd , ondanks zware medicatie) dan neem ik beter iets zout. Dat helpt soms een beetje.
margreet
Beginner

Bericht door margreet »

Vroeg me af of ze in Lelystad ook testen of je hypoglycemie hebt.Over ongeveer een maand een intake daar.Heb zelf het gevoel dat ik dat wel heb,en heb vorig jaar bloedonderzoeken laten doen,waaruit bleek dat ik helemaal gezond was.Vroeg hem of het ook mogelijk was dat ik hypoglycemie had,waarop hij me vertelde dat ze mensen daar alleen op testen pas als ze flauwvallen.Niet normaal toch zo'n antwoord?
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi margreet,
margreet schreef:Vroeg me af of ze in Lelystad ook testen of je hypoglycemie hebt.
In Lelystad test men niet op hypoglycemie. Complementaire artsen testen dat vaak. Reguliere artsen geloven vaak niet in hypoglycemie. Complementaire artsen nemen hypoglycemie wel serieus en menen dat het zelfs een voorloper is van diabetes.

Groetjes, Louisa
margreet
Beginner

Bericht door margreet »

Ha Louisa,
Misschien een domme vraag,maar
bedoel je met een complementaire arts iemand uit de alternatieve geneeswijze?
Daar kwamen ze bij mij wel op hypoglycemie uit,en probeer sindsdien wel op mijn voeding te letten.Las dat ze in Lelystad een dietiste hebben.Klopt dat?
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi margreet,
margreet schreef:Misschien een domme vraag,maar bedoel je met een complementaire arts iemand uit de alternatieve geneeswijze?
Daar kwamen ze bij mij wel op hypoglycemie uit,en probeer sindsdien wel op mijn voeding te letten.Las dat ze in Lelystad een dietiste hebben.Klopt dat?
Lieverd, domme vragen bestaan niet, goed :wink:? Van vragen word je alleen maar wijzer, dus gewoon vragen stellen als je die hebt!
Een alternatieve arts is inderdaad hetzelfde als een complementaire arts. Zij nemen hypoglycemie serieus. Heb je een suikervrij dieet voorgeschreven gekregen?
Heeft jouw alternatieve arts ook gekeken naar candida? Of heb je dat niet?

In Lelystad is een diëtiste, maar hoe die precies denkt over hypoglycemie, weet ik niet.

Groetjes, Louisa
margreet
Beginner

Bericht door margreet »

Ha Loiuisa,
Is met een apparaatje uitgekomen dat het waarschijnlijk hypogycemie is.
Had al een hele tijd aparte reacties op voedsel,en vond dit dan ook geen vreemde uitkomst.
Werd geadviseerd om me zo goed mogelijk aan het dieet te houden,en heb dit ook gedaan,maar wil ook wel een beetje leven dus helemaal houd ik me er niet aan.
Zo goed mogelijk.Heb al een paar jaar kalknagels(schimmelinfectie toch?)
En sinds een paar weken het idee een vaginale schimmelinfectie te hebben.
Nooit eerder gehad,lijkt op blaasontsteking,maar toch anders.De klachten komen af en toe opzetten.Ook sinds een week gerommel in mijn buik.Heb geen zin om door de dokter bekeken te worden van onderen,dus hoop dat ik gewoon kan bellen,en er iets voor kan krijgen.
Is er niets homeopathisch tegen schimmelinfecties?
san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

bij de drogist kun je ook een simpel 'kuurtje' kopen tegen vaginale klachten, vaak is dat al voldoende.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi margreet,

Die schimmelinfectie kan ook komen door candida. Daarom vroeg ik ook even of je daar ook op getest bent door de alternatieve arts.

Lees hier nog wat info over candida: http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeni ... ectie.html
En ook hier: http://www.candida.nl/?content=2

En ik vond nog een interessante site van Candidiasis Stichting Nederland met veel informatie over candida: http://www.candidiasis-stichting.nl/pag ... ndida.html

Groetjes, Louisa
hyby
Beginner

Bericht door hyby »

eten.. en slikkeren.. ken ik ook wel.. maar kom kilo's aan.. en dat wil ik niet..
ik gebruik nu als ontbijd en lunch eiwitshakes.....dan heb ik iets meer ruimte voor iets lekkers..
ik ben al wel 3 kilo kwijt sinds de laatste maand.. is wel fijn want ik kan mijn oude kleren weer aan en bikini..en eind mei gaan we op vakantie.. dus ben wel blij hier mee.
daantjuh
Actief lid

Bericht door daantjuh »

Goh San, het doet me bij jou juist denken aan een lage cortisol waarde. Lage bloeddruk en een inzinking rond 11 uur en 16 uur. Daarbij veel trek naar zout en zoet......
Plaats reactie