Verder kun je via het bloed anderen besmetten. Niet alleen met XMRV, maar ook met herpes- en enterovirussen. Nu is er altijd besmettingsgevaar, want ook gezonde mensen hebben van alles onder de leden, maar we hoeven de kans niet onnodig heel groot te maken.
Ook is bij ME het bloed zelf niet normaal: er is een tekort aan hemoglobine, de rode bloedlichaampjes hebben een verkeerde vorm, de witte bloedlichaampjes werken niet goed, er zwemt allerlei afval rond, enz. enz.
Dat is dus een antwoord dat ik wou. Dat wist ik niet (van die hemoglobine en bloedlichaampjes en zo) Nu begrijp ik waarom het niet mag (zonder over het virus te beginnen)
Je begrijpt duidelijk niet dat jij zelf ook verantwoordelijkheid draagt in dit leven. Je kunt zelf nadenken, in plaats van dat je wacht tot iets met naam en toenaam wordt verboden.
Ik ben het gewoon gaan vragen omdat ik het niet wist, dus ik heb mijn verantwoordelijkheid wel genomen.
Quote:
Want iets meer dan een half jaar geleden (dus voor ik wist wat ik had) ben ik bloed gaan geven, en toen stond dat niet op die vragenlijst.
Maar er stonden vast andere vragen op, bijvoorbeeld of je wel gezond was. Heb je die eerlijk beantwoord?
Naast de vragenlijst heeft men ook nog een lijst met aandoeningen waarbij men geen bloeddonaties accepteert. Daar staat ME/CVS op, of neurologische ziekten in het algemeen.
Toen wist ik nog niet wat ik had. Ik was gewoon moe. Ik dacht aan een winterdipje. Als je bij gewone vermoeidheid of spierpijn ook geen bloed mag geven...
Alle gekheid op een stokje, ik had liever ook geen platvoeten en kromme tenen gehad, dan kon ik mooie schoentjes kopen. Niemand is perfect. Met of zonder ADHD.
Ik klaag niet over mijn ADHD, ik bedoel gewoon dat mensen met adhd dan ook geen bloed mogen geven, want dan kan je dat ook doorgeven.
Ik vraag het gewoon omdat hier mensen uit ervaring spreken. Als ik op internet opzoek lees ik vanalles en da spreekt elkaar allemaal tegen. Maar als ik bij iedere vraag die ik wil stellen zo een reacties krijg... Ik heb toch liever dat ik het aan iemand kan vragen die mij het juiste antwoord kan geven , dan dat ik het opzoek en verkeerd informatie krijg.