Melatonine

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

orchidee
Actief lid

Bericht door orchidee »

Mag ik hierbij aansluitend vragen :(of moet dat op een andere topic?)
wie neemt er slaapmiddelen?
Welke?

Neem zelf om te slapen : 1mg xanax;2 mg loramet en 1 mg stilnoct

Een collega van me;zelf geen cvs'er enkel insomnia. Die man nam 3à4 trazolan + 4 stilnocts gedurende jaren en nu nog enkel melatonine!!!
verbazingwekkend verhaal.

Zelf slaap ik gewoon niet zonder. Zelfs met overkomt het me vaak dat ik niet slaap maar wil niet nog meer slikken.
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Ik ben nu ook weer een maand aan de ( op recept van gelderse Vallei 5 mg) melatonine.
Mijn biologische klok was 3,5 uur verschoven.
Ik slaap dieper, wordt 's ochtend eerder wakker en ben weer helderder in mijn hoofd.
Het duurde wel langer dan een weeek voor ik effect merkte.
Hartelijke groetjes van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
MacM
Gevorderd lid

Bericht door MacM »

Ik slik geen slaapmiddelen of iets alternatiefs ofzo.
Ik merk wel dat ik beter slaap als ik voor het slapen een pc-spelletje speel of iets anders doe waarbij je je hersens moet gebruiken. Als ik fysiek 'veel' heb gedaan op een dag, slaap ik juist heel slecht.

@Orchidee: gebruik je die pillen dagelijks of maar af en toe?
reintje
Actief lid

Bericht door reintje »

Ik heb eens geprobeerd met melantonine en ook l-triptofaan (ook mens-eigen stofje) maar daar werd ik pas echt doodziek van. Ben direct gestopt.
Ik slaap gemiddeld 2.5 uur per nacht. de rest van de nacht lig ik wakker maar wel in een soort 'sudderstand'. oftewel ik ben helder van geest (hoor alles) maar mijn lijf doet alsof het slaapt. Heel maf maar kennelijk rust ik daar genoeg mee om mee te leven.
ik heb nu een paar maanden antidepressiva geslikt. Daarmee sliep ik net zoveel maar daarnaast was ik echt klaarwakker. toen was ik dus echt compleet stuk. Daar ben ik nu weer mee gestopt en mijn 'sudderstandje' komt weer terug.
Ik heb om nu bij te tanken een paar keer een slaappil genomen. Die had ik ook genomen naast die antidepressiva maar dat hielp toen niets
nu wel

Reina
dullegreet
Actief lid

Bericht door dullegreet »

net voor ik in mekaar gestuikt ben, vier jaar terug, en dus moest thuisblijven van mijn werk nam ik ook een combinatie van 3 slaapmiddelen om toch maar iets te kunnen slapen. maar zelfs daarmee sliep ik maar amper 2,3 uur, vandaar ook dat ik er bij gevallen ben.
ik heb ooit van het slaaplabo trazolan gekregen om te proberen maar daarvan moest ik de muren vasthouden om overeind te blijven, ik was er doodziek van.

daarna nam ik remergon, nog iets zoals stillnoct en nog een inslaper, zonder effect dus. mijn bio en slaapritme was compleet verstoord.

toen ik naar het slaaplabo moest om slaaptesten te doen moest ik afkicken van slaappillen anders kunnen ze die testen niet doen. en ik ben er nooit meer terug mee begonnen want ze helpen toch niet. het probleem met slaapmiddelen is dat je er telkens meer van moet nemen om nog resultaat te hebben. en de kwaliteit van je slaap is er slecht van. je staat even moe op dan als je naar bed gaat.

het enige wat ik nu nog neem is 15 mg remergon voor het slapengaan. remergon is in hoge dosis een antidepressivum maar in lage dosis wordt het gegeven om je slaapritme te bevorderen. en blijkbaar helpt het toch, ik slaap voor het eerst in jaren af en toe een nacht door en er zijn nog heel weinig nachten dat ik bijna niet slaap.
ik word wel meestal op eenzelfde uur wakker, soms is dat weken rond half vijf, dan weer weken rond half drie, maar waar ik dan vroeger voor de rest van de nacht wakker bleef, in sudderstand zoals reintje het noemt, val ik nu meestal terug in slaap.

ik heb dus nog weinig suddernachten, wat een verademing is, na jaren barslecht slapen.

wat ik wel nog heb is dat ik meestal toch wel een uur of anderhalf uur wakker lig voor ik inslaap, daar geraak ik niet van af. maar pillen nemen ervoor doe ik niet meer. het is absoluut niet aan te raden.
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

@admin , inderdaad moet je het zo'n twee uur voor het naar bed gaan slikken, eigenlijk op een vast tijdstip voor het biorytme.
Ik heb het bij de drogist gekocht, maar deze is minder sterk, maar het werkt toch. Het heet Melatomatine. Ik neem er twee, laatste 2 avonden een beetje te laat genomen en gisteren kwam ik weer slechter in slaap. Ik merk dat ik anders slaap nu. Ik word nu echt slaap moe en wil dan ook meteen gaan slapen, terwijl ik normaal een hekel aan naar bed gaan had, omdat ik wist dat ik toch niet goed sliep. Ben wel s'ochtends nog erg moe, maar toch voelt het anders.
Ik heb het zo'n 5 jaar geleden ook gebruikt en had er toen ook profijt van.
Ik heb in 2000 ook slaapmedicatie gebruikt, maar dat werkte gewoon niet. Toen gebruikte ik ook antidepressieva.
orchidee
Actief lid

Bericht door orchidee »

@Mac M : neem ze dagelijks (tot mijn schaamte)
Anders geen mogelijkheid om te slapen. Mijn bioritme is er niet meer.
Zonder slaapmedicatie slaap ik gewoon niet en dat kan dagen duren
blackcat
Actief lid

Bericht door blackcat »

Ik neem ook de 5mg melatonine,dagelijks,van smits,ede.
Het helpt me om door te slapen.

Alleen wil ik het proberen af te bouwen,maar dat lukt niet.. :?
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Hoi Blackcat,

Hoe lang slik je nu melatonine?
Heb je ook bijwerkingen?

Hartelijke groet van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Welke bijwerkingen zijn er dan bekend?
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Ik vroeg me af of je bijwerkingen had als reden om te stoppen.
En welke "afkick"verschijnselen je hebt. Bouw je trouwens in overleg af?

Hartelijke groetjes, Henny

PS Ik heb niet onthouden welke bijwerkingen er kunnen optreden.
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Trouwens, meer naar je lichaam luisteren helpt ook, merk ik. Normaal ging ik gewoon door als mijn lichaam zich melde, ik ben moe, ik bedoel vooral s'avonds. Nu ik voel ik ben moe, dan ga ik douchen en naar bed. Normaal ging ik nog even door en dan was ik uiteraard over mijn moeheid heen. Of het komt misschien toch door de Melatonine, dat ik nu beter voel, wanneer het bedtijd is.
blackcat
Actief lid

Bericht door blackcat »

Ik heb geen bijwerkingen,tenminste niet dat ik weet..

Mijn reden (oa) om te stoppen is de kinderwens die er is en dat gaat
niet samen met melatonine.

Toen ik voor de eerste keer wilde stoppen ,moest ook van smits,
Moest ik ineens stoppen.
Dat vond ik raar,gebruik het al best lang,kan je toch niet zomaar stoppen..!? :?
Krijg dan weleens het idee dat hij ook maar wat doet.. :roll:

Nu probeer ik het zelf weer,door toch af te bouwen.eerst om de dag een hele en halve.
Na 2 weken elke dag een halve.

Ik slaap meteen minder goed..Slaap minder goed in,duurt langer.
Moeilijk hoor..zou er wel graag van afwillen,ook omdat toch niet echt bekend is wat de effecten op langere termijn zijn.. :?
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

@blackcat, spannende gezellige tijd is dat, tijd van kinderwens!! Ik ben toen ook gestopt met de Melatonine, ik geloof toen ook in één keer. Maar dat was geloof ik iets eerder, daar ik het best duur toen vond.
Succes :-({|=
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Spannend hoor een kinderwens!

Ik ben ooit in 1x gestopt. Na opleidingsdagen waarbij ik plotseling van 00.30 tot 6.00 ging slapen.

Een tip ( waar je mogelijk iets aan hebt):
Zorg dat je overdag regelmatig rust. Halverwege dat je energie op is weer op gaan laden.
Je zult merken dat je dan 's nachts beter gaat slapen .
Dat constante jezelf forceren kun je niet ineens uitzetten. Dat werkt 's nachts ook door.

Hartelijke groet van Henny
Laatst gewijzigd door Henny op 27 okt 2007, 16:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie