Traan-ogen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Er moet ook bij de primaire een reden zijn waardoor je die intolerantie hebt, oke, je hebt een bepaald enzyme tekort, maar waarom heb je een bepaald enzyme tekort?

Misschien kan dat enzyme weer terugkomen als je darmen nimmer verkleven? of als de zuurtegraad terug optimaal is...ik weet het niet hoor, ben maar luidop aant nadenken.

DML zei tegen me dat mijn melkintolerantie primair was en mijn fructose intolerrantie secundair, dat had ik dus gekregen door de lactose-intolerantie. Maar van de gluten weet ik het niet.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Okee dat kan dus wel ja, dat dan gluten in uw geval mss niet zo kwaadaardig is :)

Bij mij is hoogstwaarschijnlijk melkintolerantie (caseine; niet lactose) ook al sinds mijn geboorte aanwezig, dus is gluten misschien ook maar secundair al twijfel ik nog. Dat zal de toekomst wel uitwijzen, momenteel blijven ze alle2 in de kast ;)

PS in mijn visie zou de primaire dan zijn door een aangeboren tekort aan een enzym, bijvoorbeeld, of een aangeboren overgevoeligheid van de darm; dus het 'gezond maken van de darm' zou dit dan niet oplossen.
(anders is het niet primair maar secundair)

PPS is gluten niet juist de nr 1 verklever van de darm?
Ik weet weinig.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik heb ook melkintolerantie, lactose EN caseine...

Het kan zijn, diederik, dat gluten de nr 1 verklever is.
Maar volgens mij zijn er ook nog andere oorzaken voor het verkleven vd darmen, maar dit zijn enkle speculaties, hoor, zolang het verhaaltje niet juist op wetenschappelijke wijze bewezen is, kunnen we enkel gissen naar de oorzaak, he.

Wat ik me ook afvraag...in mijn familie(ouders, grootouders...) is er niemand die heeft wat ik heb, en nu wel mijn kinderen, dus, het is bij mij begonnen. Dat mijn kinderen het van bij hun geboorte hebben, zou dan kunnen via mij, maar van waar heb ik het dan? en van wanneer heb ik het dan?
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Gevoeligheid tranende ogen

Bericht door verlorengezondheidman »

topic samengevoegd - mod.

Sinds ik ME heb heb ik last van snel tranende ogen.

Bijvoorbeeld als het buiten hard waait en ik loop daar doorheen of als ik "gewoon" oververmoeid ben (wanneer ben ik dat eigenlijk niet..)

Als ik moet gapen en dat is erg vaak krijg ik vaak tranende ogen net erna.

Ik heb het vermoeden dat het door ME komt die gevoeligheid voor tranende ogen, hoe ervaren jullie dat en hoe gaan jullie daar mee om?

Toen ik nog gezond was had ik hier nooit last van vandaar mijn prangende vraag..?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik heb dit ook lang gehad, VGZM, en ik ben zeker dat het door de ME komt, nu heb ik er weer minder last van...
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ook slijm wat in de neus en keel loopt hoor je vaker. Overigens is het in je ogen geen traanvocht maar ander vocht. Proef het maar eens, traanvocht is zout.
Life smells...
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

@Asje,

Overmatige slijm in keel en neus en omgekeerd heb ik ook last van, hoort dat ook bij ME?

Ik dacht dat het slijm een allergische reactie ergens op was namelijk i.v.m. de vele intoleranties etc..

Heb het traanvocht nog niet geproefd, maar het komt steeds vaker voor bij mij.
Zeer pijnlijke oogontsteking heb ik ook gehad....
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Het komt veel voor maar kan evengoed best met een niet ontdekte allergie te maken hebben.

Oogontstekingen komen ook veel voor net als andere ontstekingen. Heb er ook al een aantal gehad dwz ooglidontstekingen.
Life smells...
Plaats reactie