Jup, misselijkheid alom. Had al geen hoge pet op van het RD (met name om hun scheiding tussen goed en kwaad als in de zin kerk en disco en in dit geval alwetende dokters/instellingen versus onwetende zeurende zieke).
Alie schreef:ik geloof er wel in
het geeft mij de kracht om door te gaan
maar ook ik denk wel eens als hij bestaat
waarom laat hij dat allemaal gebeuren
De theorie: door vrije wil kwam zonde, en daarbij ook verval van de wereld, samen met ziekte en genetische achteruitgang (waardoor er weer meer ziekte is). Ik geloof niet dat Hij dit wil, dat we ziek zijn enzo, maar dat Hij het toelaat omdat er anders geen vrije wil meer is...
De praktijk: het blijft klote

(sorry voor het woordgebruik) en de theorie maakt het daar niet veel beter op
schreef:Moeilijk had ik het vroeger ook met mensen die me vanuit hun geloof dachten te moeten aanraden van hulp te vragen van hierboven, je gaat je dan bijna schuldig voelen wanneer je dat niet kan.
Jazeker... Mensen, en christenen zijn allesbehalve perfecte en goede mensen, hebben soms totaal ontactische opmerkingen, of vage oplossingen. Met God praten, natuurlijk, is goed, maar is niet de oplossing, daarbij is God geen Sinterklaas die even snel geneest op gebed. Gebed gaat meer over het opbouwen van een relatie dan dingen afsmeken

Ik herken het wel heel erg... persoonlijk kan ik met God ook niet over mijn ziekte praten. Ik ben wel blij als anderen het voor mij doen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King