"Ik denk dat ik deze ziekte nodig had" (14-03-08)

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Of je nu wel of niet in God gelooft, het maakt voor de inhoud van het artikel weinig uit.
Oke vanuit een reformatorisch perspectief valt te verklaren waarom ze God aanhaalt.
Het verklaart echter niet, de ware inhoud van dit artikel namelijk dat andere mensen het zullen kunnen opvatten als CVS patienten hebben een psychisch probleem, dat kan bijgesteld worden. Hun wereldbeeld kan bijgesteld worden. Alles kan bijgesteld worden en je bent beter. Zou bijna Halleluja zeggen, niet als belediging, maar omdat het prachtig zou zijn beter te zijn.

Met alle respect voor God, Godsgelovigen, Allah gelovenden :) en wie ook, ik word misselijk van zulke artikelen die de media ingaan.
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Jup, misselijkheid alom. Had al geen hoge pet op van het RD (met name om hun scheiding tussen goed en kwaad als in de zin kerk en disco en in dit geval alwetende dokters/instellingen versus onwetende zeurende zieke).
Alie schreef:ik geloof er wel in
het geeft mij de kracht om door te gaan
maar ook ik denk wel eens als hij bestaat
waarom laat hij dat allemaal gebeuren
De theorie: door vrije wil kwam zonde, en daarbij ook verval van de wereld, samen met ziekte en genetische achteruitgang (waardoor er weer meer ziekte is). Ik geloof niet dat Hij dit wil, dat we ziek zijn enzo, maar dat Hij het toelaat omdat er anders geen vrije wil meer is...

De praktijk: het blijft klote :roll: (sorry voor het woordgebruik) en de theorie maakt het daar niet veel beter op :P
schreef:Moeilijk had ik het vroeger ook met mensen die me vanuit hun geloof dachten te moeten aanraden van hulp te vragen van hierboven, je gaat je dan bijna schuldig voelen wanneer je dat niet kan.
Jazeker... Mensen, en christenen zijn allesbehalve perfecte en goede mensen, hebben soms totaal ontactische opmerkingen, of vage oplossingen. Met God praten, natuurlijk, is goed, maar is niet de oplossing, daarbij is God geen Sinterklaas die even snel geneest op gebed. Gebed gaat meer over het opbouwen van een relatie dan dingen afsmeken :oops: Ik herken het wel heel erg... persoonlijk kan ik met God ook niet over mijn ziekte praten. Ik ben wel blij als anderen het voor mij doen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

precies eressea
je kunt inderdaad niet verwachten als je gelooft dat het dan beter gaat
ik heb er wel mijn steun aan ,
maar zoals zo dikwijls prediken er mensen en gebruiken zijn naam keer op keer ,en doen of zij heel gelovig zijn .maar beduvelen waar je bij staat
ik ben geen kerkganger .mijn ervaring is slecht met sommige huichelaars niet dat ze het allemaal zo zijn ,maar er zijn er bij ze zitten vooraan in de kerk ,maar het zijn de gemeenste heb ik zelf ervaren
hoe kunnen ze iemand de schuld geven van hun eigen rot ziekte en dan zingen de heer is mijn herder
ik vind het vreselijk hoe ze met zo,n jong meisje
omgaan ,achtelijke godsdienst waanzin
ik geloof in mijn hart, en niet alleen in de kerk en uiterlijk vertoon
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

:arrow:
Laatst gewijzigd door Arjen op 25 mar 2008, 03:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Bericht door Daniel »

Nou, 'weigert verantwoordelijkheid te nemen'? Welke verantwoordelijkheid?

Je hebt dat meisje helemaal verkeerd begrepen, Arjen. Het enige wat ze zegt, is dat niets vanzelfsprekend is. Ook gezondheid is niet vanzelfsprekend en iedere forum-gebruiker hier kan dit bevestigen. Hoe normaal vonden wij het om 's ochtends op te staan en fris de dag te beginnen en zonder enig probleem de dagelijkse taken uit te voeren. Wij weten hoe kostbaar dit is, en dat men dit moet koesteren.
Plaats reactie