Melatonine

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Madelief
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 okt 2008, 22:07

Bericht door Madelief »

Ik zelf slaap wel goed in maar niet door. Heb ook een tijdje melatonine geslikt, maar op een gegeven moment hielp het niet meer.
Ik slaap nu wel aardig goed, word alleen rond 5 uur vaak wakker en word niet uigerust wakker helaas.
ook ik slaap overdag nog wel eens (s middags), maar niet altijd, ligt eraan hoe ik me voe!
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

@truus ik bedoel geen 5mg, maar 0.5mg.

Studies from Massachusetts Institute of Technology have said that melatonin pills sold as supplements contain three to ten times the amount needed to produce the desirable physiologic nocturnal blood melatonin level for enhancement of sleep. Dosages are designed to raise melatonin levels for several hours to enhance quality of sleep, but some studies suggest that smaller doses (for example 0.3 mg as opposed to 3 mg) are just as effective at improving sleep quality.[70] Large doses of melatonin can even be counterproductive: Lewy et al[71] provide support to the "idea that too much melatonin may spill over onto the wrong zone of the melatonin phase-response curve" (PRC). In one of their subjects, 0.5 mg of melatonin was effective while 20 mg was not.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik slaap ook niet veel
als ik in slaap val dan droom ik over pijn
en dan word ik wakker en heb ik pijn
ook ik heb melatonine gebruikt maar voeld mij doodziek
ik heb ook amitriptyleen gehad ,helaas ook teveel bijwerkingen
dus inderdaad door te weinig slaap extra vermoeid
soms word het allemaal teveel maar we moeten door ik weet het niet meer wat er nog helpt ,
alie
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Rosy schreef:@Zuiderzon,

bedankt voor de tip, ik heb hier nog nooit gehoord van Circadin (2 mg), is dat dan helemaal hetzelfde als Melatonine?
Zal ook eens op web zoeken naar het produkt.
Hier heb ik links gezet naar geneesmiddelendatabanken, zowel uit NL als B. Heb het opgezocht en Circadin (R) is ook in NL op voorschrift verkrijgbaar.
Circadin is de merknaam, melatonine is de stofnaam. Dus Circadin = melatonine :)
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Ik hoorde dat melatonine niet vergoed word door de ziektenkostenverzekeringen in NL, of zijn er mensen die het wel vergoed krijgen?
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Met een machtiging van de Gelderse Vallei krijg ik de melatonine wel vergoed.
Via mijn huisarts krijg ik het niet vergoed. Dan kost het ongeveer 10 euro in de maand.
Het kan per zorgverzekeraar verschillen.

Hartelijke groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Madelief
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 okt 2008, 22:07

Bericht door Madelief »

Het viel bij mij onder alternatieve geneesmiddelen, afhankelijk van wat je verzekering vergoed, krijg je dus misschien terug, ik moest het wel eerst zelf betalen bij de apotheek en later indienen bij de verzekeraar. verder had ik het ook via de gelderse vallei.
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Ik dien het gewoon in bij de verzekering, en zie wel of ik het vergoed krijg, niet geschoten altijd mis he
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Heb je het vergoed gekregen, Barb?

Bij mij is het vorig jaar getest door de neuroloog. Melatonine aanmaak was goed, maar ik heb het vandaag toch voorgeschreven gekregen. De neuroloog wilde het toch proberen. Ook omdat de Tryptofaan in de urine te laag blijft en dat heeft ook een relatie met melatonine.

Dus.. ben benieuwd of het iets doet. Ik heb 5 mg tabletten voorgeschreven gekregen.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Inmiddels ben ik een aantal weken bezig met de melatonine en dat gaat erg goed. Daar sta ik van te kijken, want ik & medicatiedingen zijn meestal een ramp.

Eerste dag een kwart, maar niks gemerkt. Tweede dag een half, maar de volgende ochtend was ik om 11.00u nog zo gaar als boter. Toen een dag niks. Toen weer een kwart. Toen weer een half en sindsdien gaat het prima. Iedere avond om 21.00u neem ik een halve (dus 2,5mg).
carol
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:21

Circadin

Bericht door carol »

Allo,
In België is Melatonine nooit verkrijgbaar geweest,
Nu heb ik verleden maand Circadin 2mg 21tabl. 16.70€ voorgeschreven gekregen,( het is een geneesmiddel,geen terugbetaling van verzekering of ziekenfonds).
omdat dit een lichaamseigen stof is dan bv. ander slaapmiddel.
Het is sinds 2007 in België verkrijgbaar alleen op voorschrift.
Ik kan er nog niet veel over zeggen, ik ben nog maar 7 dagen bezig!
groetjes
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

Hoi carol, in Nederland is het zelfs bij het Kruidvat drogist te verkrijgen.
Hope
carol
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:21

circadin melatonine

Bericht door carol »

Hé Flos,
Bedoel je melatonine in het Kruidvat of Circadin ?
carol
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

circadin melatonine

Bericht door Renka »

Voor de geïnteresseerden... net bericht gekregen van mijn zorgverzekeraar en ik heb de melatonine gewoon vergoed gekregen. Erg fijn, want ik vond het toch best prijzig.
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

circadin melatonine

Bericht door Bente »

Nou ik krijg het niet vergoed. Zelfs niet met een verklaring van de neuroloog erbij dat ik het om medische redenen het moet slikken.
Echt heel stom...
Plaats reactie