blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Gelukkig vonden ze het niet erg van de caviabak en komt hij nu LINKS.

Houd de laatste tijd alles scheef terwijl ik denk en zie dat het recht is. Gelukkig was de inhoud tot nu toe koud, maar vandaag ging het mis met een pan met heet vet waar net gebakken aardappeltjes in waren gebakken. Nog minder was dat mijn gesokte voet zonder schoen precies in de zone bevond waar het vet terecht kwam. Heet vet op je voet krijgen is echt geen pretje en ondanks het koelen blijft het branden. ](*,)
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Hoi Stargazertje, doe je wel voorzichtig!!!!!!!!!Doorblijven koelen .
Misschien een waterpas gebruiken bij het koken :wink:

Effe rerieus: heb je het daar al met iemand bijv een dokter over gesproken over dat scheef houden, terwijl je het recht ziet?
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ stargazertje

oei meisje toch. Dat klinkt toch echt niet gezond ...Niet aarzelen om afspraak bij de dokter te maken en extra brandzalf smeren op die voet ondertussen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
stargazertje
Gevorderd lid

Ik ben door blijven koelen tot ik een ijspootje had met een gevoelige rode plek. Het is nu nog wat gevoelig, maar het blijft gelukkig gebleven bij een rode plek en een flinke vetvlek in mijn sok. Wel later bijna uitgegleden over het vet wat ik blijkbaar toch niet goed had opgeruimd van de vloer. :roll: Dit is niet mijn dag..... eh week, want ik ging een paar dagen geleden in de flat onderuit toen er plots gedweild was bij de lift en ik dat niet door had. :roll: En ja, ik zal mijn waterpas op grijpafstand leggen. ;) Ga ondanks de vreemdigheid dat ik alles scheef houd niet naar de dokter. Wordt niet serieus genomen en ik ben een grote aanstelster in de huisarts haar ogen.
Laatst gewijzigd door stargazertje op 25 nov 2012, 23:37, 2 keer totaal gewijzigd.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@stargazertje

ik begrijp je ontgoocheling maar soms moet je toch gewoon? Waarom schuif je hem/haar geen disclaimer onder de neus met de vermelding dat ze bevestigen dat deze klacht geen gevaar voor jouw verdere welzijn oplevert?

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
stargazertje
Gevorderd lid

Marlène, ik lig al langer geheel overhoop met de huisarts. Des te minder elkaar we zien, des te beter het is want dan is er zo min mogelijk wrijving. Laatste keer dat we contact hadden, bij het overstappen naar goedkoper medicijn, werd ik geacht haar taken even deels over te nemen. Overstappen lukt me niet dus probeer ik haar zoveel mogelijk te ontlopen.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dat was me duidelijk uit je vorige posts jammer genoeg. Kan je geen klacht indienen tegen mensen die je verzorging ontzeggen?

Of in dit geval naar de spoed gaan morgen? Met een paar neurologische testen weten ze al snel of er iets meer aan de hand is.

stargazertje
Gevorderd lid

Ik denk dat dit gewoon bij de achteruitgang van ME hoort jammer genoeg. Ben in de loop van de tijd steeds meer gaan knoeien. Doe wel meer vreemde dingen. Maar goed, zelfs met uitval rechts of mijn benen niet meer kunnen gebruiken ben ik ook niet serieus genomen door een neuroloog. [-(
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Is dat dan niet onderzocht?
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
stargazertje
Gevorderd lid

Heb een MRI gehad voor MS omdat de neuroloog zelfs opviel dat ik rechts minder gebruik dan links, maar er was niets te zien en toen hield het op. Nu is hetzelfde proces ook links bezig qua uitval.
hypnosa
Beginner
Contacteer:

Bericht door hypnosa »

Jeetje Stargazertje, wat rot!!!

Ik had deze week weer een vette blunder. Mijn man en ik zouden een weekendje weggaan vanwege trouwdag. Ik had alles geregeld. Kinderen uit logeren, hotel gereserveerd etc. Dus 2 dagen geleden samen met man op de bank even de reserveringsbevestiging opzoeken. Nergens te vinden. Terwijl ik toch echt, echt, echt zeker wist dat ik wel gereserveerd had. Paar weken geleden zelfs nog opgezocht en inchecktijd in mijn telefoon gezet.
Ik dacht dat ik gek werd. Uiteindelijk hotel gebeld, geen reservering :shock:
Blijkbaar toch niet gereserveerd terwijl ik er toch echt van overtuigd ben dat wel te hebben gedaan :oops: Zeker gedroomd ofzo, ik kan soms zo levendig dromen dat het echt lijkt.
Gezonde mensen hebben vele wensen, zieke mensen hebben er maar 1.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Hypnosa, het zal je maar overkomen ... Heb je er een beetje van genoten met zijn tweetjes alleen thuis ;)

stargazertje
Gevorderd lid

Hypnosa, hoop dat je toch wel een beetje hebt genoten van het moment thuis met je man. Maar je begint zo enorm aan jezelf te twijfelen na zo'n moment niet?

Vandaag naar de Ikea geweest. Weet nog dat ik met een trap omlaag naar de afdeling moest waar ik moest zijn. Dus ik ging met de lift omhoog en met eerste trap die ik zag omlaag. Toen was ik weer op het beginpunt in de winkel en moest ik weer met de lift omhoog. :( Daarom toch omhoog met de roltrap en met een andere trap omlaag. Toen ik me omdraaide zag ik een deur achter me en had ik daardoor gewoon heen kunnen lopen. #-o
kiwietje
Beginner

Bericht door kiwietje »

Wat een leuk topic dit. Zo herkenbaar allemaal en ik heb er al erg om gelachen.

Mijn blunders van de afgelopen tijd:
- Zoeken naar een jurkje in een kledingzaak, dit niet kunnen vinden, om er uiteindelijk achter te komen al zeker 5 minuten op de herenafdeling rond te lopen. Nee, daar gaan we natuurlijk geen jurkjes vinden. :lol:
- Iets kopen dat ik al heb en denken iets nieuws te kopen. Er staan nu twee exact dezelfde theedozen in de voorraadkast. :)
- Sokken uit de kast pakken, deze aan willen trekken en er dan achterkomen dat ik blijkbaar al sokken aan had gedaan.
- De badkamer in lopen en dan denken: wat doe ik hier eigenlijk?
- Op de automatische piloot ‘ja’, ‘uhu’, ‘oo?’ terugroepen in gesprekken en me later niks meer van dat totale gesprek kunnen herinneren als men er naar vraagt.
- Vloekende kleuren aan hebben maar dat niet door hebben. Laatst had ik een fel roze broek aan en toen ik naar buiten ging had ik gewoon mijn jas(knalrood) aangetrokken. Bij thuiskomst kwam ik er pas achter dat dit misschien niet zo mooi staat. Maar ja wel weer lekker hip 8)

Gek genoeg is mijn omgeving in de veronderstelling dat ik een heel goed geheugen heb. Sommige dingen kan ik mij namelijk juist heel exact herinneren. Ik laat ze maar lekker in de waan. 8)

Groetjes.
hypnosa
Beginner
Contacteer:

Bericht door hypnosa »

Nou, ik ben gelukkig toch niet compleet gek geworden :)
We hadden opnieuw het hotel geboekt, gelukkig was er nog plek, en toen we net in de hotelkamer waren, zag mijn man in de informatiemap staan dat er nog een hotel van dezelfde keten in Terneuzen zat. Hij noemde de naam en ik wist meteen, ja! dat was hem. Wij nagevraagd bij de receptie of er soms een boeking stond op onze naam in het andere hotel. Ja dus!!! Ik kon wel huilen zo opgelucht was ik :D Uiteindelijk dus toch goed onthouden. Alleen vreemd dat ze bij mijn navraag aan de telefoon eerder die week niet hadden verteld dat ze 2 hotels hadden daar :?
Gezonde mensen hebben vele wensen, zieke mensen hebben er maar 1.
Plaats reactie