bijwerkingen GcMaf?
Moderator: Moderators
hallo,
weet het niet meer, ben na 2 weken stoppen, nu weer 2 weken bezig met 1/4 spuit.
Geen grote bijwerkingen zoals eerder, maar ZZZZOOOOOOOOOO MOEEEEEEEE,
vooral in de morgen , raak mijn bed niet uit, zonder hulp, voor 2, 3 uur.
Is een vierde dan nog te veel.
Of juist te weinig om een boost te krijgen?
ga morgen naar DML
heb ook in geen jaren nog bloedonderzoeken gekregen.
nog mensen hier zo moe???? ik hoor zo hier en daar dat er afgehaakt wordt.
Pfffff, ik wil doorgaan, maar moet weten waar ik aan toe ben.
liefs voor elk,
s
weet het niet meer, ben na 2 weken stoppen, nu weer 2 weken bezig met 1/4 spuit.
Geen grote bijwerkingen zoals eerder, maar ZZZZOOOOOOOOOO MOEEEEEEEE,
vooral in de morgen , raak mijn bed niet uit, zonder hulp, voor 2, 3 uur.
Is een vierde dan nog te veel.
Of juist te weinig om een boost te krijgen?
ga morgen naar DML
heb ook in geen jaren nog bloedonderzoeken gekregen.
nog mensen hier zo moe???? ik hoor zo hier en daar dat er afgehaakt wordt.
Pfffff, ik wil doorgaan, maar moet weten waar ik aan toe ben.
liefs voor elk,
s
hoi stientje
ik heb een periode gehad (nog maar een paar weken geleden) dat ik echt heel de dag door in slaap viel van moeheid, ook 's avonds in de zetel, terwijl ik daarvoor daar echt bijna geen last van had (tenzij ik echt enorm veel gedaan had). denk dat het dus ook misschien aan de gcmaf lag. maar nu is dat weer wat verminderd, ben niet meer zo moe dat ik heel de tijd in slaap val. soms nog wel, maar dan weer als ik veel heb gedaan. dus het kan ook weer overgaan (als het idd aan de spuiten lag)
vorige week was hels voor mij, combinatie van antibiotica en gcmaf, had héél erge koppijn (anders ook maar nu was het echt overdreven) etc. antibiotica is gedaan nu en toch terug iets beter. maar ik voel toch wel bijwerkingen, koppijn, duizelig, ..
toch moet ikz eggen dat ik de voorbije drie maanden al elke avond gekookt heb, de laatste weken de badkamer gekuist, ... ik heb er altijd wel veel last van maar wie weet doet het toch iets aan de inspanningen die ik aankan nu.
ik heb een periode gehad (nog maar een paar weken geleden) dat ik echt heel de dag door in slaap viel van moeheid, ook 's avonds in de zetel, terwijl ik daarvoor daar echt bijna geen last van had (tenzij ik echt enorm veel gedaan had). denk dat het dus ook misschien aan de gcmaf lag. maar nu is dat weer wat verminderd, ben niet meer zo moe dat ik heel de tijd in slaap val. soms nog wel, maar dan weer als ik veel heb gedaan. dus het kan ook weer overgaan (als het idd aan de spuiten lag)
vorige week was hels voor mij, combinatie van antibiotica en gcmaf, had héél erge koppijn (anders ook maar nu was het echt overdreven) etc. antibiotica is gedaan nu en toch terug iets beter. maar ik voel toch wel bijwerkingen, koppijn, duizelig, ..
toch moet ikz eggen dat ik de voorbije drie maanden al elke avond gekookt heb, de laatste weken de badkamer gekuist, ... ik heb er altijd wel veel last van maar wie weet doet het toch iets aan de inspanningen die ik aankan nu.
Zelfde hier, ik voel me wel hetzelfde, in de avond wel extra moe maar iets meer stabiel. Afgelopen maand ook meer gekookt dan dat ik afgelopen jaar heb gedaan en boodschapjes meer zelf kunnen doen.sowfia schreef: toch moet ikz eggen dat ik de voorbije drie maanden al elke avond gekookt heb, de laatste weken de badkamer gekuist, ... ik heb er altijd wel veel last van maar wie weet doet het toch iets aan de inspanningen die ik aankan nu.
Moet wel zeggen als ik heb gespoten voel ik me eerst 3 dagen wat beter, stabieler en daarna zak ik weer helemaal in en kan ik bijna niks meer en ben ik erg vermoeid. Tot ik weer heb gespoten.
Nu heb ik wel doordat ik me een stuk beter voelde wel drukker gedaan en toen flinke griep te pakken die nu nog steeds sluimert waardoor ik vaker moet liggen.
maar wat wel erg! opmerkelijk is dat ik weer een vast slaapritme heb gekregen! Ik slaap iedere avond wel rond dezelfde tijd in en iedere ochtend stipt op hetzelfde tijdstip wakker. Ik slaap zo'n 5 uur minder dan normaal en wakker worden gaat een stuk makkelijker.
As If I could reach Rainbows..
And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
@stientje, gewoon volle dosis tot nu toe 9x geloof ik, dus nog wel in een vroege fase. Anders vraag je hem toch gewoon voor bloedtesten? Had hem een keer gevraagd of hij mijn hart kon nakijken, heeft hij gelijk gedaan
Waarschijnlijk wilt hij ook niet teveel financieel belasten. Ben ook benieuwd wat hij te zeggen heeft, succes morgen !

Waarschijnlijk wilt hij ook niet teveel financieel belasten. Ben ook benieuwd wat hij te zeggen heeft, succes morgen !
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.
Zelf weer contact gehad met brussel en moet nu 1/5 spuiten.
Wat wel vreemd is dat ik evenveel spuiten heb gehad als bv aimee, en we zijn beiden high responder en veel last van bijwerkingen en aimee moet nu 3 maanden stoppen.
En ik moet nog verder doorgaan met al die rotbijwerkingen!!!
Dan vraag ik mij af hoe zit dat?? waar basseert hij zn keuze op? Waarom moet de 1 3 maanden stoppen en de ander doorgaan??
Maarja kreeg weer een super korte mail dus geen idee.
Nu maaar 1/5 spuiten en hopelijk gaat t dan beter.
Hou jullie op de hoogte!
Wat een warmte he! lekker hoor, maar niet zo fijn voor mn hoofdpijn.
Bedankt voor jullie reacties.
Zelf weer contact gehad met brussel en moet nu 1/5 spuiten.
Wat wel vreemd is dat ik evenveel spuiten heb gehad als bv aimee, en we zijn beiden high responder en veel last van bijwerkingen en aimee moet nu 3 maanden stoppen.
En ik moet nog verder doorgaan met al die rotbijwerkingen!!!
Dan vraag ik mij af hoe zit dat?? waar basseert hij zn keuze op? Waarom moet de 1 3 maanden stoppen en de ander doorgaan??
Maarja kreeg weer een super korte mail dus geen idee.
Nu maaar 1/5 spuiten en hopelijk gaat t dan beter.
Hou jullie op de hoogte!
Wat een warmte he! lekker hoor, maar niet zo fijn voor mn hoofdpijn.
Ik sta op de volle dosis, nu 19 spuiten gehad. Ben ook high responder.
@imaginary: dat effect dat je beschrijft van eerst enkele dagen goed en dan terug inzakken, is hetzelfde als wat een vriendin van mij (zij is ook high responder, maar niet actief op dit forum. zij merkt echt wel een positief verschil overigens) ook ervaart. maar bij mij is dat helemaa lniet zo, ik heb juist de eerste dagen na de spuit het meeste last van de bijwerkingen, en ebt dan geleidelijk een heel klein beetje weer weg tot de volgende spuit.
@imaginary: dat effect dat je beschrijft van eerst enkele dagen goed en dan terug inzakken, is hetzelfde als wat een vriendin van mij (zij is ook high responder, maar niet actief op dit forum. zij merkt echt wel een positief verschil overigens) ook ervaart. maar bij mij is dat helemaa lniet zo, ik heb juist de eerste dagen na de spuit het meeste last van de bijwerkingen, en ebt dan geleidelijk een heel klein beetje weer weg tot de volgende spuit.
Lieve Nabo,
Vervelend dat het niet goed met je gaat! Gaat het nu slechter met je dan voordat je begon?
Ikzelf heb nu meer energie, slaap stukken beter en meer, kan zo af en toe weer "lekker" dweilen en stofzuigen.
En ja dat is geen constant gegeven.... De ene week gaat het goed en de andere week nog niet, of soms van dag tot dag.....
Mijn ervaringen tot nu toe zijn erg positief bij Dr. De Meirleir, je "moet" niets, de keus is aan jou. Ik heb gekozen voor een kans op beterschap, in tegenstelling tot wat ik daarvoor had, een kans op langzame verslechtering..... Maar iedereen zijn/ haar situatie is anders..........
liefs Flora
Vervelend dat het niet goed met je gaat! Gaat het nu slechter met je dan voordat je begon?
Ikzelf heb nu meer energie, slaap stukken beter en meer, kan zo af en toe weer "lekker" dweilen en stofzuigen.

En ja dat is geen constant gegeven.... De ene week gaat het goed en de andere week nog niet, of soms van dag tot dag.....
Mijn ervaringen tot nu toe zijn erg positief bij Dr. De Meirleir, je "moet" niets, de keus is aan jou. Ik heb gekozen voor een kans op beterschap, in tegenstelling tot wat ik daarvoor had, een kans op langzame verslechtering..... Maar iedereen zijn/ haar situatie is anders..........
liefs Flora
Ik ben weer moderate low responder maar misschien ben ik er wel 'vroeger' bij en is mijn lichaam nog 'redelijk intact' vergelijke andere gcmaf gebruikers.. maar die vriendin, hoevaak heeft ze al gespoten als ik vragen mag? Ben daar wel benieuwd naar.sowfia schreef:Ik sta op de volle dosis, nu 19 spuiten gehad. Ben ook high responder.
Ik merk ook wel licht positief verschil maar als ik inzak wordt het wel zwaarder dan normaal in het weekend. Ik weet bijna zeker omdat ik juist meer ga doen omdat ik me opeens een stuk opgeknapt voel..
Wat goed dat jij al positieve dingen merkt!flora schreef:Lieve Nabo,
Ikzelf heb nu meer energie, slaap stukken beter en meer, kan zo af en toe weer "lekker" dweilen en stofzuigen.![]()
liefs Flora
Bij mij wisselt het ook van dag tot dag.
Ik weet dat niets moet en ik doe dit ook echt niet tegen mijn zin in.
Ik heb er zowat alles voor over om beter te worden!
En daarom volg ik ook deze behandeling en doe ik alles wat dml zegt!!
Ik wil beter worden en daar ga ik helemaal voor!
Ik hoop dat er binnenkort meer over de resultaten van gc maf komt.
Ben wel heel benieuwd hoe de effecten zijn.
Op t amerikaanse forum gaan ook steeds meer mensen naar dml voor de gc maf en heb gelezen dat dr cheney in amerika er ook mee bezig is.
Spannend allemaal!!!
hé vriendjes,
hier ikke nog eens, ik had al berichtje gestuurd na bezoek aan DML, maar is niet edoorgekomen hier. Verstrooid koppie! DML raadt me aan om door te gaan, zelfs met 1/4. Het is belangrijker door te gaan met weinig, dan te stoppen. Hij had wel te doen dat ik zoveel bijwerkingen al gehad heb. Maar nu dat ZO ellendig MOEEEEEEEEEE zijn. Moest rudi me niet uit bed sleuren , tegenwoordig al om15 u, ik stond niet op. Ik sliep maar door.
Heeft me vandaag ook moeten helpen met wassen, slappe trien.
's Avonds gaat het iets beter. Heb bloedonderzoeken laten doen, pas binnen mnd resultaat.
Weer om 800 euro. Olé. Ik heb het er voor over, ik wil graag doorzetten, maar het moet haalbaar zijn. En moesten we weten, dat het echt gaat helpen.
Die zuurstoftherapie heb ik ooit ook nog gevolgd, amai, zo ziek ik er van was.
Wie is er hier ook zo onhebbelijk moe, gaat die periode voorbij?
Sorry als het hier al geschreven is, weet dat ik al over gelezen heb, maar ben nu erg vreselijk in de war en depri.
Volgende week donderdag is het de eerte sterfdag van mijn allerliefste zus. Ze verliet ons door zelfdoding. Ik krijg het bijna niet getypt.
Zij gaf me altijd raad en kracht.
Graag reactie ivm meo zijn? Wat eraan te doen. Toch uit je bed komen,
een knufel voor iedereen,
en een leuke paasdag alvast,
s
hier ikke nog eens, ik had al berichtje gestuurd na bezoek aan DML, maar is niet edoorgekomen hier. Verstrooid koppie! DML raadt me aan om door te gaan, zelfs met 1/4. Het is belangrijker door te gaan met weinig, dan te stoppen. Hij had wel te doen dat ik zoveel bijwerkingen al gehad heb. Maar nu dat ZO ellendig MOEEEEEEEEEE zijn. Moest rudi me niet uit bed sleuren , tegenwoordig al om15 u, ik stond niet op. Ik sliep maar door.
Heeft me vandaag ook moeten helpen met wassen, slappe trien.
's Avonds gaat het iets beter. Heb bloedonderzoeken laten doen, pas binnen mnd resultaat.
Weer om 800 euro. Olé. Ik heb het er voor over, ik wil graag doorzetten, maar het moet haalbaar zijn. En moesten we weten, dat het echt gaat helpen.
Die zuurstoftherapie heb ik ooit ook nog gevolgd, amai, zo ziek ik er van was.
Wie is er hier ook zo onhebbelijk moe, gaat die periode voorbij?
Sorry als het hier al geschreven is, weet dat ik al over gelezen heb, maar ben nu erg vreselijk in de war en depri.
Volgende week donderdag is het de eerte sterfdag van mijn allerliefste zus. Ze verliet ons door zelfdoding. Ik krijg het bijna niet getypt.
Zij gaf me altijd raad en kracht.
Graag reactie ivm meo zijn? Wat eraan te doen. Toch uit je bed komen,
een knufel voor iedereen,
en een leuke paasdag alvast,
s
Hoi Stientje,
Ja hoor ik ben ook ontzettend moe geweest van de GcMAF! De ergste vermoeidheid is nu (voorlopig?) over, hoop ik.... Gewoon rusten als je moe bent, je lichaam is bezig! De laatste twee weken gaat het beter ben stukken minder moe, maar val elke avond zodra ik op de bank ga liggen meteen in slaap!
Dus als je moe bent rusten!
Het spijt me te horen van jouw zus.... Knuffel terug!
liefs Flora
Ja hoor ik ben ook ontzettend moe geweest van de GcMAF! De ergste vermoeidheid is nu (voorlopig?) over, hoop ik.... Gewoon rusten als je moe bent, je lichaam is bezig! De laatste twee weken gaat het beter ben stukken minder moe, maar val elke avond zodra ik op de bank ga liggen meteen in slaap!
Dus als je moe bent rusten!
Het spijt me te horen van jouw zus.... Knuffel terug!
liefs Flora
flora, dank voor de reactie. fijn te horen dat ik niet alleen ben met die erge vermoeidheid.
En rusten, ja ik kan niet anders.DML vond het ook een goed teken moet te zijn.
Mag ik vragen welke dosis neem je nu en ben je high of low responder? Hoeveel spuiten heb je al gehad?
Ik vind het heel vervelend die bijwerkingen en die constante vermoeidhein nog ergst,
ik kan dan ook niets maar niets doen in mijn huishouden.
na hoeveel weken ging die vermoeidheid bij jou over Flora????
please een antwoordje , je bent heel erg bedankt. Tof dat we elkaar kn steunen,
ook het beste voor jou.
s
En rusten, ja ik kan niet anders.DML vond het ook een goed teken moet te zijn.
Mag ik vragen welke dosis neem je nu en ben je high of low responder? Hoeveel spuiten heb je al gehad?
Ik vind het heel vervelend die bijwerkingen en die constante vermoeidhein nog ergst,
ik kan dan ook niets maar niets doen in mijn huishouden.
na hoeveel weken ging die vermoeidheid bij jou over Flora????
please een antwoordje , je bent heel erg bedankt. Tof dat we elkaar kn steunen,
ook het beste voor jou.
s
Ben afgelopen week begonnen met gc maf 0,5.
Kreeg het warm aan de binnenkant van mijn lijf direct na de inspuiting. Dit duurde twee dagen.
De belangrijkste bijwerking zijn voor mij nu dat ik hevig droom/ levendig. De slaap is ook heel losjes en wordt om de haverklap wakker. Weet niet hoe lang ik dit vol hou want die slechte slaap breekt je helemaal af.
Iemand en tip oid.
Kreeg het warm aan de binnenkant van mijn lijf direct na de inspuiting. Dit duurde twee dagen.
De belangrijkste bijwerking zijn voor mij nu dat ik hevig droom/ levendig. De slaap is ook heel losjes en wordt om de haverklap wakker. Weet niet hoe lang ik dit vol hou want die slechte slaap breekt je helemaal af.
Iemand en tip oid.