onderverdeling allergische rhinitis
seizoensgebonden: hooikoorts
gedurende gans het jaar mogelijk: huisstofmijt of epitheel van dieren
hooikoorts begin maart?
Moderator: Moderators
Nou ik ben ook een van de gezegende, nooit hooikoorts gehad maar sinds cvs ben ik zwaar allergies voor alles van pollen tot grassen.
Ik krijg een heele bleke huidt en ga zwaar zweten, vorig jaar was het werkelijk waar een ramp anti histamine werkte 2 weken daarna was niks er meer tegen gewassen. Het gonzde door heel mijn lichaam, alsof mijn imuun systeem massaal in de aanval ging. Resultaat heele zomer gestrekt op de bank kreperen
Ben een aantal maanden geleden al begonne met het sensibiliseren van mijn imuun systeem. Nu nog nergens last van katte allergie is ook in eens weg dus blijkbaar doet het iest. stilletjes afwachten
omega 3 doet echt een hoop hier tegen, misschien interesant voor jullie om dit onderzoek eens te lezen.
gaat over omega 3 en hooikoorts)preventief'
http://www.ergogenics.org/supplement201.html
Ik krijg een heele bleke huidt en ga zwaar zweten, vorig jaar was het werkelijk waar een ramp anti histamine werkte 2 weken daarna was niks er meer tegen gewassen. Het gonzde door heel mijn lichaam, alsof mijn imuun systeem massaal in de aanval ging. Resultaat heele zomer gestrekt op de bank kreperen

Ben een aantal maanden geleden al begonne met het sensibiliseren van mijn imuun systeem. Nu nog nergens last van katte allergie is ook in eens weg dus blijkbaar doet het iest. stilletjes afwachten
omega 3 doet echt een hoop hier tegen, misschien interesant voor jullie om dit onderzoek eens te lezen.
gaat over omega 3 en hooikoorts)preventief'
http://www.ergogenics.org/supplement201.html
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.
Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Ook ik heb sinds mijn ME behoorlijk last gekregen van hooikoorts (en voedselallergieën, voorheen nooit last van gehad.)
Het uit zich bij mij in het verergeren van mijn vermoeidheidsklachten (zéér grote slaapbehoefte overdag en het regelmatig koortsig voelen met daarbij een voortdurende hoofdpijn en stuwing/druk bij mijn neusbrug en tot weinig in staat zijn...
Het enige wat een beetje helpt is om zo min mogelijk met pollen in contact te komen bijv door ramen gesloten te houden en ook geen beddengoed buiten te laten drogen...
Verder gebruik ik een neusspray Nasonex, om zwelling en ontsteking van het neusslijmvlies tegen te gaan..
Groetjes, Valentine
Het uit zich bij mij in het verergeren van mijn vermoeidheidsklachten (zéér grote slaapbehoefte overdag en het regelmatig koortsig voelen met daarbij een voortdurende hoofdpijn en stuwing/druk bij mijn neusbrug en tot weinig in staat zijn...
Het enige wat een beetje helpt is om zo min mogelijk met pollen in contact te komen bijv door ramen gesloten te houden en ook geen beddengoed buiten te laten drogen...
Verder gebruik ik een neusspray Nasonex, om zwelling en ontsteking van het neusslijmvlies tegen te gaan..
Groetjes, Valentine
Dit topic gaat over maart
, maar nu heb ik dus wel echt veel last van hooikoorts. Ik vind het ook fijn hoor als het mooi weer is, maar waarom moeten we dit er nou weer bij krijgen?? Nog moeier en een nog duffere kop. Beetje frustrerend vind ik het wel.
Alles wat ik erover lees wijst erop dat mijn immuunsysteem idd verkeerd is afgestemd. De beruchte Th2-shift. DML zei het ook al de laatste keer. Vraag me af hoe het zo gekomen is. Door de virussen / rickettsia /parasieten die ik gehad heb? Of ligt er misschien een oorzaak in de vele vaccinaties die ik heb gehad i.v.m. reizen en wonen in de tropen.
Mijn moeder zei pas nog: hoe kan het toch, je was vroeger altijd zo'n gezond en sterk kind.

Alles wat ik erover lees wijst erop dat mijn immuunsysteem idd verkeerd is afgestemd. De beruchte Th2-shift. DML zei het ook al de laatste keer. Vraag me af hoe het zo gekomen is. Door de virussen / rickettsia /parasieten die ik gehad heb? Of ligt er misschien een oorzaak in de vele vaccinaties die ik heb gehad i.v.m. reizen en wonen in de tropen.
Mijn moeder zei pas nog: hoe kan het toch, je was vroeger altijd zo'n gezond en sterk kind.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Ik ben van miserie naar xyzall moeten grijpen 1 comprimé voor het slapen gaan (ik word er compleet groggy van)+ opticrom in ogen + nasonex in neus. De alternatieve middelen hielpen echt niet. Heb nochtans gans de winter zwarte bes extract genomen om sterker te zijn tegen die hooikoortsmiserie maar dit jaar is het nog nooit zo erg geweest. Mijn borstbeen deed pijn van het niezen , nu nog steeds, en s'nachts nies ik dan niet maar is mijn neus compleet verstopt. HA zei dat ik de 'zwaardere' middelen moest grijpen om symptomen te verminderen.Tjonge toch, miserie, miserie, miserie (zoontje reuze fan van de kampioenen, van daar !)Ik weet dat ik door die medicijnen te nemen mijn immuunsysteem weer meer en meer onderdruk maar zoals het was kon ik het echt niet, ik stopte geen seconde met niezen, ik snoot zelf niet meer, liet het gewoon lopen.
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !