Gezocht: mensen die openstaan voor acupunctuurbehandeling!
Moderator: Moderators
Hallo!
Ik ben Lobke. Ik ben verpleegkundige en studeer acupunctuur. Ik zit in het laatste jaar en houdt me nu vooral bezig met mijn scriptie (thesis, eindwerk). Die gaat over de visie van de traditionele Chinese geneeskunde op cvs.
Voor het practisch gedeelte van mijn scriptie ben ik opzoek naar mensen met cvs die een acupunctuurbehandeling willen ondergaan. Deze behandeling is kosteloos. Het houdt in dat je een vragenlijst invult die gaat over mogelijke symptomen die je hebt en één acupunctuurbehandeling die doorgaat in Gent.
Naar goede gewoonte hier, schrijf ik wat meer over mezelf.
Ikzelf had ook cvs. Ondertussen ben ik al zo ver dat ik zelfs zeg dat ik het "had", al moet ik nog wel opletten! Ik was 14 toen het begon. Met periodes zat ik diep. Ik heb dan een deel van de klassieke geneeskunde doorlopen met wisselende resultaten. Dat bracht me naar de 'alternatieve' geneeskunde. Met behulp van een soort alternatieve psychologe, persoonlijke groei en het beoefenen van Tai Qi en Qi Gong ben ik stilaan beginnen verbeteren. Tot nu... dat ik andere mensen die hetzelfde meemaken kan helpen!
Wie meer info wil of geïnteresseerd is om mee te werken aan mijn scriptie, kan een mailtje sturen.
Alvast bedankt!
Lobke
Ik ben Lobke. Ik ben verpleegkundige en studeer acupunctuur. Ik zit in het laatste jaar en houdt me nu vooral bezig met mijn scriptie (thesis, eindwerk). Die gaat over de visie van de traditionele Chinese geneeskunde op cvs.
Voor het practisch gedeelte van mijn scriptie ben ik opzoek naar mensen met cvs die een acupunctuurbehandeling willen ondergaan. Deze behandeling is kosteloos. Het houdt in dat je een vragenlijst invult die gaat over mogelijke symptomen die je hebt en één acupunctuurbehandeling die doorgaat in Gent.
Naar goede gewoonte hier, schrijf ik wat meer over mezelf.
Ikzelf had ook cvs. Ondertussen ben ik al zo ver dat ik zelfs zeg dat ik het "had", al moet ik nog wel opletten! Ik was 14 toen het begon. Met periodes zat ik diep. Ik heb dan een deel van de klassieke geneeskunde doorlopen met wisselende resultaten. Dat bracht me naar de 'alternatieve' geneeskunde. Met behulp van een soort alternatieve psychologe, persoonlijke groei en het beoefenen van Tai Qi en Qi Gong ben ik stilaan beginnen verbeteren. Tot nu... dat ik andere mensen die hetzelfde meemaken kan helpen!
Wie meer info wil of geïnteresseerd is om mee te werken aan mijn scriptie, kan een mailtje sturen.
Alvast bedankt!
Lobke
- vlindertie
- VIP-donateur
Lobke, wat een bijzondere geste. Jammer dat het in belgië is!
Heeft 1 sessie wel zin? De meesten hebben deze ziekte langdurig en heben al tal van zaken geprobeerd. En al veel geld uitgegeven aan allerlei reguliere dan wel alternatieve behandelingen.
Daarom weet ik ook niet of er animo voor is.
Kun je nog wat beter uitleggen wat je met die accupunctuur precies probeert te bereiken voor mensen met ME/CVS?
Liefs, Vlindertie
Heeft 1 sessie wel zin? De meesten hebben deze ziekte langdurig en heben al tal van zaken geprobeerd. En al veel geld uitgegeven aan allerlei reguliere dan wel alternatieve behandelingen.
Daarom weet ik ook niet of er animo voor is.
Kun je nog wat beter uitleggen wat je met die accupunctuur precies probeert te bereiken voor mensen met ME/CVS?
Liefs, Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
nou k hoop dat iemand je wil helpen!, ik ga er niet meer aan beginnen na bij meerdere chinesen te zijn gewees 

Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.
Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Cvs kan je inderdaad niet oplossen met één acupunctuurbehandeling. Maar in het kader van mijn scriptie moet ik het wegens tijdsgebrek houden bij één behandeling. Waar het dus vooral om draait is de juiste (Chinese) diagnosestelling en het formuleren van de behandelingsprincipes en punten.
Acupunctuur gaat kijken naar de diepere oorzaken van cvs. Bijvoorbeeld: cvs begint vaak naar aanleiding van een infectie. Maar hoe komt het dat je die infectie kreeg en waarom blijft die aanslepen?
Hopelijk is dat een duidelijk antwoord.
Groetjes,
Lobke
Acupunctuur gaat kijken naar de diepere oorzaken van cvs. Bijvoorbeeld: cvs begint vaak naar aanleiding van een infectie. Maar hoe komt het dat je die infectie kreeg en waarom blijft die aanslepen?
Hopelijk is dat een duidelijk antwoord.
Groetjes,
Lobke
Leuk!wendyvc schreef:Ik stel mij graag kandidaat als vrijwilliger..... woon in Gent dus geen probleem....
Kan je een mailtje sturen naar mijn adres (lobbie_m@hotmail.com)? Dan stuur ik binnenkort een vragenlijst door. Daarna neem ik contact met je op om af te spreken voor een behandeling.
Alvast heel erg bedankt!!!
Lobke
- dullegreet
- Actief lid