Hoe lang B12-injecties spuiten?
Moderator: Moderators
@ karolien, het hangt af van het merk
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Hoi vlindertie,
Bij gezonde mensen is het goed om dit te testen als zij klachten hebben. Mensen kunnen ook klachten krijgen door een vit. B12 of vit.D tekort, zonder ME/CVS te hebben.
Maar, bij ME/CVS heb ik begrepen van 2 internisten, dat er dan sowieso tekorten zijn in de hersenen, spieren en cellen en om die reden B12 injecties/smelttabletten worden voorgeschreven en ook om daarmee het lichaam te ontgiften.
En vlindertie, als je al B12 smelttabletten en/of injecties gebruikt, heeft het geen zin om de bloed waarde te gaan testen, want die is dan hoog geworden en dan gaat de huisarts (
ik weet niet hoe het zit bij jouw huisarts: maar de meesten in Nederland hebben, helaas, onvoldoende/geen kennis van vit. B12 tekort en de juiste behandeling)vast zeggen dat je met een hoge bloed waarde B12 weer moet gaan stoppen met de medicatie/injecties. Wat dus niet goed is, je moet er mee doorgaan.
Groetjes, Louisa
Bij mij is voor de injecties/inname van B12 de bloed waarde vit. B12 getest en ook de vit. D: allebei zeer tekort.vlindertie schreef:Ik moet het toch even vragen: zijn jullie B12 waarden getest? Bij mij namelijk niet en ik ga woensdag de huisarts daar toch eens over vragen, evenals de vitamine D.
Bij gezonde mensen is het goed om dit te testen als zij klachten hebben. Mensen kunnen ook klachten krijgen door een vit. B12 of vit.D tekort, zonder ME/CVS te hebben.
Maar, bij ME/CVS heb ik begrepen van 2 internisten, dat er dan sowieso tekorten zijn in de hersenen, spieren en cellen en om die reden B12 injecties/smelttabletten worden voorgeschreven en ook om daarmee het lichaam te ontgiften.

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 29 nov 2010, 17:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Hey,
Ik zou het niet weten.
Ik gebruik ze nu 3 maanden, om de dag 10 mg.
Eerdaags maar eens kijken of er verschil te voelen is met om de 2 dagen 10 mg.
Die van mij moet ook in de koelkast, en geen licht krijgen.
Ik denk wel dat "wij" er beter altijd gebruik van kunnen maken dan te stoppen, het werkt immers ook goed voor ontgiften enzovoort.
Ik zou het niet weten.
Ik gebruik ze nu 3 maanden, om de dag 10 mg.
Eerdaags maar eens kijken of er verschil te voelen is met om de 2 dagen 10 mg.
Die van mij moet ook in de koelkast, en geen licht krijgen.
Ik denk wel dat "wij" er beter altijd gebruik van kunnen maken dan te stoppen, het werkt immers ook goed voor ontgiften enzovoort.
hoi allemaal,
ik gebruik B12 10mg/2ml amp. dus injecties al 2 jaar, ik doe dit 3 X p.w.
ik denk dat ik dit altijd moet blijven gebruiken tot er een echte medicatie is voor me/cvs. het helpt mij enorm, ik heb geen brain fog meer maar nog wel veel suff, maar dat is ook veel minder als voor heen. het helpt ook tegen de spier pijn bij mij, en heb wat meer energie, maar niet genoeg om weer aan het werk te gaan grrrrrr.
wijlhuizen heeft mij een goeie tip gegeven zodat het niet meer zo pijn doet het inspuiten en er na. de ampul in heet water verwarmen tot de ampul heet is, dan de spuit klaar maken en in spuiten( tijdens klarar maken van de spuit verliest het aan warmte dus snel in spuiten). dit werkt heel goed bij mij. want zonder ga ik huilen van de pijn en de pijn blijft een aantal uren zitten bij mij dan. nu niet meer. na het prikken is de pijn meteen weg. volgens wijlhuizen verliest het niet aan kwaliteit door het heet te maken.
succes
groetjes luna
ik gebruik B12 10mg/2ml amp. dus injecties al 2 jaar, ik doe dit 3 X p.w.
ik denk dat ik dit altijd moet blijven gebruiken tot er een echte medicatie is voor me/cvs. het helpt mij enorm, ik heb geen brain fog meer maar nog wel veel suff, maar dat is ook veel minder als voor heen. het helpt ook tegen de spier pijn bij mij, en heb wat meer energie, maar niet genoeg om weer aan het werk te gaan grrrrrr.
wijlhuizen heeft mij een goeie tip gegeven zodat het niet meer zo pijn doet het inspuiten en er na. de ampul in heet water verwarmen tot de ampul heet is, dan de spuit klaar maken en in spuiten( tijdens klarar maken van de spuit verliest het aan warmte dus snel in spuiten). dit werkt heel goed bij mij. want zonder ga ik huilen van de pijn en de pijn blijft een aantal uren zitten bij mij dan. nu niet meer. na het prikken is de pijn meteen weg. volgens wijlhuizen verliest het niet aan kwaliteit door het heet te maken.
succes
groetjes luna
Ik heb eerst 10 dagen dagelijks 10 mg b12 moeten injecteren
Nu is dat 2x per week 10 mg. Ik moet zeggen dat ik totaal geen verschil merk of ik het nu wel of niet gebruik maar ik had daar in tegen ook nooit een te laag b12 gehalte.
Ik heb het gewoon standaard van Wijlhuizen voorgeschreven gekregen.
Zit er dan ook erg aan te denken om te stoppen.
Heb het nu zelf terug gebracht naar 1x p.w. maar ook dan merk ik geen verschil.
Maar officieel hoort het bij het behandelplan van Wijlhuizen. Dus denk dat ik eerdaags maar weer eens met ze ga overleggen.
PS. IK gebruik het nu iets langer dan een half jaar.
Nu is dat 2x per week 10 mg. Ik moet zeggen dat ik totaal geen verschil merk of ik het nu wel of niet gebruik maar ik had daar in tegen ook nooit een te laag b12 gehalte.
Ik heb het gewoon standaard van Wijlhuizen voorgeschreven gekregen.
Zit er dan ook erg aan te denken om te stoppen.
Heb het nu zelf terug gebracht naar 1x p.w. maar ook dan merk ik geen verschil.
Maar officieel hoort het bij het behandelplan van Wijlhuizen. Dus denk dat ik eerdaags maar weer eens met ze ga overleggen.
PS. IK gebruik het nu iets langer dan een half jaar.
Hoi nyx,
Bij ME/cvs wordt B12 gebruikt, omdat er tekorten zijn in de hersenen, spieren en cellen, en om te ontgiften.
Er zijn ME/cvs-ers die goede B12 bloed waarden hebben.
Er zijn verschillende opties:
* gezonde mensen met een B12 tekort in de bloedwaarde, klachten, maar geen ME/cvs
* ME/cvs-patiënten met goede B12 bloedwaarden
* ME/cvs-patiënten met foute B12 bloedwaarden
En vaak is het zo, dat de B12-injecties en B12 smelttabletten een lange tijd, jaren (misschien levenslang?) gebruikt moeten worden. En het kan ook een lange tijd duren (een half jaar is best nog kort) voordat je er iets van merkt. Ook dit is weer verschillend per ME/cvs-patiënt.
Groetjes, Louisa
Bij ME/cvs wordt B12 gebruikt, omdat er tekorten zijn in de hersenen, spieren en cellen, en om te ontgiften.
Er zijn ME/cvs-ers die goede B12 bloed waarden hebben.
Er zijn verschillende opties:
* gezonde mensen met een B12 tekort in de bloedwaarde, klachten, maar geen ME/cvs
* ME/cvs-patiënten met goede B12 bloedwaarden
* ME/cvs-patiënten met foute B12 bloedwaarden
En vaak is het zo, dat de B12-injecties en B12 smelttabletten een lange tijd, jaren (misschien levenslang?) gebruikt moeten worden. En het kan ook een lange tijd duren (een half jaar is best nog kort) voordat je er iets van merkt. Ook dit is weer verschillend per ME/cvs-patiënt.
Groetjes, Louisa