Waardeloze weestand
Moderator: Moderators
Waardeloze weestand
Hoi allemaal,
Sinds ik ziek ben is mijn weerstand echt waardeloos! Ieder griepje/virusje pik allemaal mee. Ik leef gezond, kleed me extra warm aan en heb afgelopen jaar in november voor het eerst een griepprik gehad. Daarna ben ik tot nu toe 4-5 keer gehad van kwakkelen met griep en verkoudheid. Hierdoor val ik ook erg terug en duurt het even voor ik weer op mijn "energie-level" ben, wat erg frusterend is!
Hebben jullie hier ook vaak last van? Of misschien een idee/middeltje voor wat extra weerstand of om dit iets meer te voorkomen??
Groetjes Nienke
Sinds ik ziek ben is mijn weerstand echt waardeloos! Ieder griepje/virusje pik allemaal mee. Ik leef gezond, kleed me extra warm aan en heb afgelopen jaar in november voor het eerst een griepprik gehad. Daarna ben ik tot nu toe 4-5 keer gehad van kwakkelen met griep en verkoudheid. Hierdoor val ik ook erg terug en duurt het even voor ik weer op mijn "energie-level" ben, wat erg frusterend is!
Hebben jullie hier ook vaak last van? Of misschien een idee/middeltje voor wat extra weerstand of om dit iets meer te voorkomen??
Groetjes Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Waardeloze weestand
Ja, is echt wel 1 van de vervelendste maar meest typerende klachten bij ME/CVS.
Ik merk het vooral de laatste tijd nog weer extra. Zit echt enorm uit te kijken naar het voorjaar en de zomer want dan gaat het meestal wel weer wat beter door de zon en het meer buiten zijn.
Ik heb maar weer even zo'n multivitamine bruistablet aangeschaft, eet daarnaast ook elke dag bijna wel fruit en groente hoor maar ik denk dat wat extra vitamines niet onbelangrijk zijn.
Er schijnen ook wat virusjes rond te gaan (griep). Misschien juist doordat het een beetje het einde van de winter is?
Ik merk het vooral de laatste tijd nog weer extra. Zit echt enorm uit te kijken naar het voorjaar en de zomer want dan gaat het meestal wel weer wat beter door de zon en het meer buiten zijn.
Ik heb maar weer even zo'n multivitamine bruistablet aangeschaft, eet daarnaast ook elke dag bijna wel fruit en groente hoor maar ik denk dat wat extra vitamines niet onbelangrijk zijn.
Er schijnen ook wat virusjes rond te gaan (griep). Misschien juist doordat het een beetje het einde van de winter is?
ik weet ook niet wat je er tegen kunt doen mijnman doet voor mij iedere dag wat stukjes fruit in de sap centrifuse omdat ik een darm ziekte heb kan ik de fruit schilfertjes niet verdragen en hoop ik geen griep te krijgen. wel heb ik altijd een grieperig slap gevoel, maar dat kan de m,e ook zijn ik neem bewust geen griepprik. omdat ik niet veel kan verdragen ik hoorde laats dat veel mensen ziek zijn geworden ondanks de griepprik ,en rust is ook heel belangrijk sterkte ermee nienke liefs alie
Ik hoest me de longen uit mijn lijf en heb koorts, nadeel voor mij is sinds mijn zus Noa heeft is dat ik veel vaker ziek ben. Vooral omdat Noa na de kinderopvang gaat en vervolgens ook twee dagdelen bij mij thuis is. Dit keer is het een goeie griep, maar vorig jaar was het een goeie buikgriep, we vielen allemaal bij bosjes (ook geen me-mensen). Ook merk ik sinds ik thuis zit een slechte weerstand hebt in verhouding toen ik nog op school zat. Misschien op iets homeopatisch overstappen?
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
hoi allemaal,
ook ik dacht even griep te krijgen dit weekend, beetje buikgriep en slapjes maar nu gaat het wel wat beter.
ik denk ook dat onze weerstand minder is, en je bevattelijker bent voor pijntjes, griep ect. moet morgen voor een zenuwbehandeling naar de tandarts, duurt ongeveer 1 uur en vraag me af of ik dat wel vol kan houden. ook zo iets nooit gehad, wel van koud-warm op de kies en dat is echt pijnlijk, dacht dat een vulling vervangen moest worden, ik kies nu voor witte vulling, ook voor mijn kinderen als dat nodig is. amalgaan blijkt slecht te zijn.
voor iedereen met griep sterkte ermee!
groetjes van marion
ook ik dacht even griep te krijgen dit weekend, beetje buikgriep en slapjes maar nu gaat het wel wat beter.
ik denk ook dat onze weerstand minder is, en je bevattelijker bent voor pijntjes, griep ect. moet morgen voor een zenuwbehandeling naar de tandarts, duurt ongeveer 1 uur en vraag me af of ik dat wel vol kan houden. ook zo iets nooit gehad, wel van koud-warm op de kies en dat is echt pijnlijk, dacht dat een vulling vervangen moest worden, ik kies nu voor witte vulling, ook voor mijn kinderen als dat nodig is. amalgaan blijkt slecht te zijn.
voor iedereen met griep sterkte ermee!
groetjes van marion
Er heersen nu vier verschillende soorten griep, dus als je van allemaal wat hebt ben je er mooi klaar mee. Maar het weer is ook anders dan andere jaren, vaak heeft dat ook zijn neerslag op je gezondheid. Vooral door de wisselvalligheid, meestal ben ik in de zomer vaker ziek dan in de winter.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Wow! Bedankt voor al jullie goede reacties
Ik ben nu onder behandeling zo'n 3,5 maand bij een orthomoleculair arts, toevallig ga ik daar donderdag heen. Dus ga ook zeker vragen of hij hier iets mee kan! We hebben wel een huismerk van vitaminepillen die ik een tijd geleden wisselend innam maar ik denk dat ik ze toch maar wat trouwer ga innemen.
Heb nu last van een voorhoofd- en kaakholteontsteking, waar ik ook (hoe kan het ook anders) weer extra moe van ben. Gelukkig gaat mijn zusje iets halen bij de apotheek, zodat ik niet met mijn hoofd boven een bak hoef te hangen om te stomen maar makkelijk (En liggend) een kapje voor mijn mond en neus kan houden!
Groetjes Nienke

Heb nu last van een voorhoofd- en kaakholteontsteking, waar ik ook (hoe kan het ook anders) weer extra moe van ben. Gelukkig gaat mijn zusje iets halen bij de apotheek, zodat ik niet met mijn hoofd boven een bak hoef te hangen om te stomen maar makkelijk (En liggend) een kapje voor mijn mond en neus kan houden!
Groetjes Nienke
@Bambi: Heb je gewoon een griepje gehad en daarna moe gebleven of heb je van te voren ook de ziekte van pfeiffer gehad? Zo was het wel bij mij gegaan,, 8-9 maanden pfeiffer toen 2 maanden verbetering kreeg een griepje en was helemaal terug bij af 

Hoi Nienke,
Toen ik ME had, had ik ook een waardeloze weerstand.
Van oktober tot en met mei was er altijd wel een griepje of een verkoudheidsvirus actief.
Ik werd niet echt ziek, maar was er zo weer zes weken extra moe van.
( Ik had kleine kinderen en die nemen wel wat virusjes mee naar huis....)
Hartelijke groet van Henny
Toen ik ME had, had ik ook een waardeloze weerstand.
Van oktober tot en met mei was er altijd wel een griepje of een verkoudheidsvirus actief.
Ik werd niet echt ziek, maar was er zo weer zes weken extra moe van.
( Ik had kleine kinderen en die nemen wel wat virusjes mee naar huis....)
Hartelijke groet van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
-
- Beginner
ik merk ook dat ik veel vaker ziek ben. Zit nu voor de vierde keer deze winter met oorontsteking, en nu ook nog flinke verkoudheid erbij. En dat terwijl ik eindelijk eens een lang weekend vrij ben en bij mn ouders ben... Na mijn buikgriep van vorige week dacht ik dat het wel weer even genoeg was, maar niet dus..
Vitaminepillen kunnen helpen. Een goed idee is als je denkt dat ze niet helpen een ander merk nemen. Het is niet zo dat alle vitaminepillen hetzelfde zijn. het hangt van de chemische verbinding af of je ze goed opneemt of niet. En dat kan per persoon heel erg verschillen. De duurdere merken zijn in dit opzicht vaak ook beter.
Sterkte allemaal!
Vitaminepillen kunnen helpen. Een goed idee is als je denkt dat ze niet helpen een ander merk nemen. Het is niet zo dat alle vitaminepillen hetzelfde zijn. het hangt van de chemische verbinding af of je ze goed opneemt of niet. En dat kan per persoon heel erg verschillen. De duurdere merken zijn in dit opzicht vaak ook beter.
Sterkte allemaal!