Evenwichtsproblemen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Evenwichtsproblemen

Bericht door nasa »

Ik zit een periode van terugval en heb er sinds 2 weken ook iets nieuws bij :roll: Oorsuizingen en duizeligheid en dus volgens huisarts: evenwichtsproblemen.

Zijn er hier nog mensen die hier last van hebben (gehad)? Ervaringen zijn altijd welkom. Of mensen die ervaring hebben met het medicijn Betahistine?
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Evenwichtsproblemen

Bericht door Izzy »

Oh ja hoor! Soms lijkt het wel of ik dronken ben als ik loop :p.
Oorsuizen heb ik ook steeds vaker, vooral in mijn linker oor.
Betahistine heb ik geen ervaring mee.

Liefs.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Evenwichtsproblemen

Bericht door dino »

Soms ga ik naar links als ik naar rechts wil.
Kan soms ook niet over 1 rechte lijn lopen (dat moest ik 10 jaar geleden ongeveer ook doen van een fysiotherapeut, kon het toen al niet gemakkelijk).

Inderdaad alsof je dronken bent, of dat je lichaam niet doet wat jij tegen 'm zegt.
Gebruikersavatar
aura
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 20 jun 2010, 02:23

Evenwichtsproblemen

Bericht door aura »

Hier nog eentje met ervaring. Oorsuizingen en duizeligheid. Ik heb meer last van oorsuizingen als er drukte om me heen is. Ik val ook gemakkelijk ergens tegen aan, niet omdat ik dan ineens duizelig ben maar ht gebeurt gewoon waarom weet ik nog steeds niet. Ook recht lopen lukt me niet. Ik loop steeds tegen de persoon naast me aan. Met Beetahistine heb ik ook geen ervaring. Is dit tegen deze kwaaltjes ?
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Evenwichtsproblemen

Bericht door vlindertie »

Hier ook een zwabberaar. Geen oorsuizen, maar al jaren een "lichte" evenwichtsstoornis.
Ook mijn lijn is niet recht en hoeveel deurposten ik al geramd heb.........
Laatst wilde ik dagcreme opsmeren. Mijn hoofd zei naar rechts, mijn arm deed naar links in een soort spast en daar lag het glazen potje in gruzelementen. Zo vliegt er ook regelmatig een borstel of kam door de badkamer, omdat ik geen controle over het vasthouden ervan heb.

Helaas wordt ook deze klacht niet serieus genomen en gezegd dat het erbij hoort.

Ga jij dat medicijn gebruiken?

XX Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Evenwichtsproblemen

Bericht door danny1964 »

ja heb soms ook evenwichtsproblemen en ik loop of bots dan wel eens tegen iets !
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Evenwichtsproblemen

Bericht door verlorengezondheidman »

Heb ik ook evenwichtsstoornissen, heb je weleens uit laten zoeken of er misschien een virus zit op je evenwichtsorgaan?

Wanneer ik een toename van het onwerkelijkheidsgevoel heb i.c.m. evenwichtsstoornissen en (bijna) paniekaanvallen wordt de situatie dermate nijpend dat ik dreig om te vallen. Ik weet niet wat ik moet doen geen enkele arts neemt mij serieus hieromtrent omdat volgens hun ME niet bestaat...
Laatst gewijzigd door verlorengezondheidman op 06 apr 2011, 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Evenwichtsproblemen

Bericht door Izzy »

In Amsterdam werd bij mij ook POTS vastgesteld dus neem aan dat dit in mijn geval hier aan te wijten is.
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Ja hier ook al jaren de "normale" evenwichtsproblemen. Niet de trap af kunnen lopen zonder je vast te houden, tegen deurposten aanlopen etc. Ook heel onhandiger geworden. Soms is schrijven of eten met mes en vork zelfs moeilijk. Dat zijn de dagelijkse, normale dingen :P

Maar nu is het echt vervelend gewoon bewegingen met mijn hoofd maken. Opstaan, in de bus zitten :shock: Voel me vooral niet lekker na een stukje wandelen of na een busritje. Alles moet nog tot stilstand komen denk ik dan.

Betahistine wordt gebruikt bij de ziekte van menière tegen oorsuizen en evenwichtsproblemen/duizeligheid. En ook voor aanvallen van duizeligheid. Vandaag genomen en misschien toch iets gemerkt, tegen dat het uitgewerkt was. Kan wel maaglast geven.

@VGHM: hier ook meer onwerkelijkheidsgevoel de laatste tijd. Maarja, wie zou het uitzoeken hee... Als mijn evenwicht niet snel betert ga ik naar de NKO-arts, die kan dat wel uitzoeken, of het een virus is?
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Nasa, heb jij al eens iets over POTS gelezen? Misschien herken je daar ook veel in.
Weet niet of dat het is hoor, en verder kun je er (naar mijn idee) niets mee maar het zou e.e.a. kunnen verklaren misschien.

Liefs.
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Izzy schreef:Nasa, heb jij al eens iets over POTS gelezen? Misschien herken je daar ook veel in.
Weet niet of dat het is hoor, en verder kun je er (naar mijn idee) niets mee maar het zou e.e.a. kunnen verklaren misschien.

Liefs.
Is dat niet iets met het hart? Ik ga er eens naar op zoek. Ben het wel eens tegen gekomen maar geen energie om het uit te zoeken. Bedankt.

Andere topics:
- Oorsuizen
- ME en POTS
- POTS
- Bloedvolume
- Kanteltafeltest
- Dysautonomie
admin
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Het heeft meer te maken met je bloedsomloop / bloedvolume, dat je bijvoorbeeld bij het opstaan je evenwicht kwijtraakt of bij (te) lang staan.
Je kunt hier op de site veel over vinden maar misschien is het ook makkelijk om heel globaal te lezen wat er op wikipedia staat.
Succes met uitzoeken, is een hele hoop info idd.

Liefs.
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Bedankt admin en Izzy. Ik ga het later allemaal lezen, als ik me beter voel.
De medicatie voor mijn evenwicht echt wel! Dit weekend ging het goed. Nu ziek, flinke keelontsteking :?

Klinkt in ieder geval herkenbaar, niet lang kunnen staan wegens draaierig enzo. En idd evenwicht niet goed bij het opstaan. Maar hoe kan ik dan te weten komen of dat die POTS is? Mijn huisdokter pakt de dingen nooit aan...
Gebruikersavatar
marieke16
Gevorderd lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 22 mar 2011, 19:50

Bericht door marieke16 »

herken het^^ ik draag nog regelmatig hakken, denk iets van 5/6 cm dus niet echt hoog. maar als ik dan lekker loop met me pup en dan huppakee ga ik zo in een keer door me enkel heen :P zonder dat het pijn doet hoor, maar dan merk ik gewoon dat ik moe ben. en laats ook bij de dokter, moest ik op 1 been staan, nou dat ging ook echt prima :D :roll:
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Ik heb hakken 2 jaar geleden afgeschaft. Met mijn tempo en onbalans lag ik meer naast de schoenen dan dat ik overeind stond. Weer een stukje vrouwelijkheid vaarwel gezegd.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Plaats reactie