Hoi lieve freewilly,
freewilly schreef:@ Louisa Tjonge jonge wat een waslijst zeg! Denk niet dat elke ME/CVS patient die hele wasstraat gedaan heeft. Ik zeur al jaren bij mijn huisarts om een EEG (vanwege de aftakeling van de hersenpan), maar krijg hem echt niet hoor... En nu wil ik het niet eens meer. Heb er het fut en het geld er niet voor om daar allemaal achteraan te gaan. Bovendien ben ik een XMRV believer!!! En als dat aangetoont kan worden zijn al die andere tests niet echt meer nodig... Denk dat elke ME'er inmiddels ook wel lekgeprikt is... Ben er wel van overtuigd dat als je al die testen doet er ongetwijfeld wel afwijkingen gevonden zullen worden, maar dat geld denk ik ook voor de gemiddelde "gezonde" medemens.
Meis, je zal je nog verbazen hoe weinig goed uitgebreid bloed (onderzoek):
lees: het standaard bloedonderzoek + het uitgebreide (bloed)onderzoek, NB!, de eerste belangrijke stappen, gedaan worden in Nederland, door (huis)artsen en internisten.

Ik weet dat je een 100% XMRV/MLV bliever bent. Ik ga het ook nog laten testen.
Maar, de (harde) realiteit is voor nu, dat er nog niet voldoende wetenschappelijk bewijs is, dat XMRV/MLV voor 100% DE oorzaak is van ME/cvs. Daar is waarschijnlijk nog jaren onderzoek voor nodig. Ik hoop natuurlijk korter, maar dat zal de tijd leren.
Bovendien, en dat zie je hier ook al op het forum, degenen die getest zijn: het is 50% negatief en 50% positief. Er zijn ook mensen die ernstig ziek zijn door ME/cvs, die negatief testen, terwijl DML zeker weet dat zij het XMRV/MLV virus hebben. Volgens DML en andere stukken die ik laatst las, kan het XMRV/MLV virus zich verstoppen en dan is het niet zichtbaar. (net als het CMV-virus, dat zich verstopt en soms zichtbaar is in het bloed, bij mij was het bij het testen zichtbaar, een geluk bij een ongeluk?).
Zo, er is best nog (veel) onduidelijk over XMRV/MLV.
Sonja, zal zo veel als mogelijk is, moeten gaan laten testen. Vooralsnog is dat de enige optie voor ME/cvs-patiënten in Nederland.
En sonja heeft, godzijdank, een ME/cvs-vriendelijke huisarts, en daarom moet zij er zo veel mogelijk uithalen om zo goed mogelijk te worden onderzocht!
Groetjes, Louisa