Verband tussen huisdier en ME?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

Ik kwam net via deze site terecht op de site van het Alternatief.org. Waar ik een studie tegenkwam die onderzocht heeft of er een verband is tussen ME en de primaire zorg dragen over een huisdier. Ik zal hieronder het resultaat kopieren.
Mijn vraag is nu, hoe betrouwbaar is dit onderzoek en deze site(het Alternatief)?? Ik ben deze site namelijk al eerder tegengekomen en vond hem toen weinig betrouwbaar maar nu word er vanaf mecvs.net zelfs gelinkt naar deze site.
En zijn er al meer onderzoeken gedaan naar dit verband?

Results:

One hundred six (83%) of the 127 ME/CFS surveyed reported that at least one of their animals (predominantly domestic pets) showed a wide range of unusual or atypical signs, many of which mimicked the signs and symptoms of ME/CFS.

The sick animals’ signs were divided into General (40%), Neurological (35%), Gastrointestinal (10%), Reticuloendothelial/Blood (9%), Neoplasia (4%), and Endocrine (2%).

One of the most striking result of the study was that 113 of the 127 ME/CFS patients surveyed felt their ME/CFS symptoms were somehow associated with their animals contact.

Ninety (71%) of the 127 ME/CFS patients reported that they were the primary caretakers for multiple animals.

Other less common findings were:
the onset of ME/CFS being associated with obtaining the animal;
the onset of ME/CFS being associated with a flea bite episode;
prior residents having sick animals and ME/CFS;
other family member contracting ME/CFS from their close association with the sick animal
(as opposed to their association with the family members who had ME/ CFS);
ME/CFS symptoms decreasing after the pet leaving or dying.

Conclusions:

A large number of animals of ME/CFS patients have atypical or unusual diseases which at least mimic ME/CFS. Most of the 127 ME/CFS patients surveyed have significant animal interactions.
san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

Ik had hier waarschijnlijk simpelweg overheen gelezen, ware het niet dat ik op m'n 16de een hond kreeg en ik ook in diezelfde periode ziek werd...
Ook is mijn hond enorm "lui" en hebben we moeten stoppen met bepaald voer omdat ie daar ziek van werd. Misschien is het ver gezocht maar vind het wel interessant om verder uit te zoeken. En misschien gaat er bij sommige van jullie nu ook ineens een lichtje branden?
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Prof DML vraagt aan iedereen of je een kat hebt (gehad).
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

Geen hond? Kat heb ik nooit gehad, mn oma wel maar ik had niet veel contact met die kat.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

senna schreef:Prof DML vraagt aan iedereen of je een kat hebt (gehad).
Ja of knaagdieren. Die schijnen het muizenvirus Xmrv te kunnen dragen en zodoende - evt. via kat die een beestje ving - aan jou over te dragen. Dus als jij een hond had die graag op muizenjacht ging of achter andere knaagdieren aan holde, zou dat dus ook kunnen.

Maar het Xmrv is nog in nevelen gehuld, er zijn nog zoveel losse eindjes... het zal vast nog jaren duren voor we hier met zekerheid iets over kunnen zeggen. Afwachten dus. What else is new?

Groeten van Bloempie
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Wat een leuke afbeelding heb je trouwens, San 34
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

Ik weet wel dat katten beter tegen negatieve energie kan dan een hond, de huisdieren nemen het over van de huisgenoten ( mensen). De kat heeft er geen last van maar een hond kan er wel last van krijgen. Maar dit even terzijde
san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

Dankje Bloemetje :D

Honden voelen mensen inderdaad heel erg goed aan, dat zou de resultaten van het onderzoek kunnen beinvloeden.

@Bloemetje, mijn hond vangt wel graag egels, tot bloedens toe XD
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Van katten kun je toxoplasmose krijgen. Ik denk dat DML dit o.a. wil uitsluiten als hij vraagt naar huisdieren.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Het spijt me, maar ik vind dat onderzoeksresultaat grote nonsens.
Ja, dieren kopiëren jouw gedrag en vooral honden kunnen zich heel erg goed aanpassen.
Ik heb al mijn hele leven veel dieren en van alles tegelijk, maar er is er niet 1 bij die de verschijnselen vertoont van mijn ziekte.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
san-34
Gevorderd lid

Bericht door san-34 »

Dat gevoel kreeg ik er ook een beetje bij vlindertie, vandaar ook mijn vraag of heel de website wel betrouwbaar is?
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Als kind werd ik regelmatig gebeten en gekrabt door mijn kater.
Ik werd ziek maar hij werd wel 20 jaar ! :?

@felixloena : die indruk had ik niet, het gaat wel degelijk over het retrovirus
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

Bartonella zou ook door katten kunnen overgebracht worden, vandaar ook o.a. de vraag van DML.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi san34,
san-34 schreef:Dat gevoel kreeg ik er ook een beetje bij vlindertie, vandaar ook mijn vraag of heel de website wel betrouwbaar is?
De website van Frank Twisk is 100% uiterst betrouwbaar!: http://www.hetalternatief.org/ME.htm

Groetjes, Louisa
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

"Stel dat teken XMRV over kunnen dragen op mensen, kunnen huisdieren dit dan ook overdragen op mensen of vice versa?"
verlorengezondheidman schreef:O.a. het navolgende was te lezen in het meest recente XMRV/MLV-verslag van dr. Mikovits:
"65 chronische Lyme patiënten op XMRV getest waren en 100% bleek positief."
Laatst gewijzigd door verlorengezondheidman op 03 apr 2011, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Plaats reactie