K.O

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
moon72
Actief lid

K.O

Bericht door moon72 »

Ja hoor, het is weer zover. Ben weer knock out gegaan.
Het is mij al vaak overkomen, maar ik blijf het een eng ding vinden.
Hebben jullie er ervaring mee?

Wat er bij mij gebeurd: Als ik over mijn grenzen heen zit, krijg ik op 'n gegeven moment bovenin mijn neus een drukkend gevoel. Daarna zak ik weg. Tenminste.. volgens mij hoor ik wel wat er zich om mij heen afspeelt, maar ik heb totaal niet de macht om er op te reageren. Ik hoor dat mijn vriend mij roept, vraagt om wakker te worden..Later hoor ik dan dat íe pijnprikkels heeft gegeven, maar die voel ik niet.

Na een poosje kom ik vanzelf weer bij mijn positieven. Doodop en motorisch gestoord. Lopen wil alleen met hulp. Voetje voor voetje omdat ik links wel kan verzetten, maar rechts geen kracht heb. (terwijl ik rechts ben..). 't Evenwicht is verstoord, maar gelukkig is mijn gevoel voor humor wel aanwezig!

Slapen, slapen en nog eens slapen is daarna het beste medicijn. En; erg oppassen omdat 'n volgende aanval altijd op de loer ligt.

In mijn betere periodes heb ik hier absoluut geen last van, het is voor mij echt een teken dat ik 30 stappen terug moet doen. Niet dat ik de laatste tijd bijzonder veel heb gedaan, hoewel er op dit moment voldoende persoonlijke ellende speelt waar maar geen einde aan lijkt te komen. Maar goed, dat terzijde, want het gaat mij over 't knock out gaan. Ik lees graag jullie ervaringen en hoop stiekem op wat inzicht; wat gebeurd er toch in mijn lijf?
marlène
Gevorderd lid

K.O

Bericht door marlène »

Voetje voor voetje omdat ik links wel kan verzetten, maar rechts geen kracht heb. (terwijl ik rechts ben..).
Je gaat K.O. omdat je lichaam in de overlevingsstand gaat. Een heel vernuft systeem en best is dat men je dan laat rusten. Alleen wel zorgen dat je op tijd vocht en zouten binnenkrijgt.

Je spieren reageren net vertraagd daar waar ze overbelast zijn, dus rechts bij rechtshandigen.

Motorische verstoringen zijn het gevolg van extreme spierverzwakkingen wegens grote overbelasting. Zo kan je bv ook dubbel kijken, de oogspieren kunnen niet meer volgen.

Er zijn verschillende soorten stress (fysiek, emotioneel, ...) en ons lichaam kan vanwege de ziekte deze niet meer 'afzetten'. Je zal dus moeten zorgen dat je hiervan gespaard blijft om jezelf te beschermen en te vermijden dat je bij een eventuele overbelasting onmiddellijk tegen de vlakte gaat.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
tavy
Actief lid

Bericht door tavy »

Hallo moon,

Ik heb ook zoiets ,eenbeetje anders dan zoals jij beschrijft ,maar toch heel herkenbaar. Ik kan het niet zo goed omschrijven. Na zon crash is het moeilijk weer bijkomen. Ik heb vaak links geen gevoel ben ook in mijnhoofd weg. Het duurt vaak heellang voordat ik bijgekomen ben.
Ik denk dat het systeem is dan echt op denkik op alle vlakken. Ik weet niet wat ik ermee aanmoet . Ik heb moeite met voldoende rust tenemen.

tavy
moon72
Actief lid

Bericht door moon72 »

@Tavy, het omschrijven is ook lastig. Je bent op dat moment niet echt met 2 voeten op de aarde, er gaat zoveel langs je heen.. Ik begrijp zelf niet wat er gebeurd, laat staan dat je 't moet omschrijven. Dat van dat bijkomen herken ik! Ik moet echt heel veel moeite doen om weer een beetje bij m'n positieven te komen. Ik ben al blij als ik ff met mijn hand kan zwaaien als teken dat ik "er nog wel ben".

@Marlene, wat een duidelijke uitleg! Dank je wel! Dit maakt het voor mij al een stukje helderder.

Momenteel is rust nemen lastig. Er is een hoop gedoe gaande: uwv, bedrijfsarts, advocaat. Ik wordt er helemaal simpel van! Ik ben onlangs afgekeurd, maar toch is de boel nog lang niet geregeld. Het stressniveau is dus behoorlijk hoog...
Plaats reactie