Bij wie aankloppen voor inspuitingen?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
yuna
Beginner

Bericht door yuna »

Zit met een vraagje: volgens mijn behandelingsplan van DML, moet ik twee maal per week inspuitingen IM krijgen. Ik heb daar een voorschriftje voor, maar bij welke instantie kan ik aankloppen om dit te laten uitvoeren? Kan moeilijk 2 maal per week nr huisarts, toch?

grz
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Je kunt gemakkelijk 2 maal per week naar de huisarts (assistente).

Makkelijker is het om de assistente het 1 a 2 maal voor te laten doen en je dan gewoon tweemaal per week zelf te injecteren (of een vriend/vriendin/familielid).

Succes!
marry
Actief lid

Bericht door marry »

Vroeger deed mijn huisarts het inderdaad gewoon zelf, was het gewoon een consult wat werd vergoed ook> kreeg het in het begin via hem voorgeschreven zelfs. Later kreeg ik de voorschriften via wijlhuizen en de meirleir.

OOk kan de assistente het voor je doen als je het op voorschrift krijgt ( dan wordt het vergoedt door zorgverzekering ook).

Tegenwoordig doe ik het zelf bij mijn meiden en mezelf ( ben verpleegkundige), maar een huisartsassistente kan je het ook leren om jezelf te leren spuiten.

Is maar net wat je zelf wilt.

Groetjes Marry
imaginary
Gevorderd lid

Bericht door imaginary »

Ik ga zelf 2x per week naar de huisarts.. kan gewoon tussen bepaalde tijden binnenlopen en dan doet de assistent het voor me. Ik moet wel zeggen dat de huisarts hier om de hoek is dus je zou moeten kijken wat voor jou het beste is.

Ik moet ook iedere dag nog wat anders prikken maar dat heeft de huisarts mij geleerd zelf te doen. Kan volgens mij ook met die spuitjes die je 2x per week krijgt.
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
nasa
Actief lid

Bericht door nasa »

Als ik inspuitingen moet, dan laten we een thuisverpleegster uit de buurt aan huis komen. Misschien kan je ook zoiets vinden?
yuna
Beginner

Bericht door yuna »

merci, zal toch eens bij de huisarts gaan horen, dan :D
Plaats reactie