Ik ben sinds kort hier lid geworden en ben dan eindelijk eens op zoek gegaan naar informatie en veranderingen in kennis de laatste jaren. Ik heb o.a. op deze website een schat aan informatie gevonden en heb vele uurtjes gelezen. Nu zit ik met een vraag.
Op een andere website las ik iets over de 3 fasen van Cheney.
Als ik naar mezelf kijk, dan zie ik dat ik van mijn 12de tot 15de in fase 1 zat. Dan werd ik erg ziek, ik kon niets meer. Ik viel veel af etc. Dit is dan fase 2? Waarin alles zo'n beetje misloopt?
Dan is het me niet duidelijk waar fase 3 is begonnen, die is heel traag gekomen denk ik. Al 4 jaar nu gaat het redelijk stabiel. Is dit fase 3? De stabiliteit na de hele slechte periode? Zijn nu mijn genen herschikt, zoals dat in fase 3 gebeurt? Cheney zegt dat je hierin geluk of pech kunt hebben. Ik kan al 4 jaar een bepaald activiteitenniveau aan. Ik kan halftijds studeren. Wil dat dan zeggen dat ik geluk heb gehad en dat mijn genen goed terecht zijn gekomen?
De reden waarom ik dit allemaal vraag, is omdat ik op zoek ben naar enige voorspelbaarheid. Als ik weet dat ik in fase 3 zit en geluk heb gehad dat ik terug op dit niveau kan functioneren, is er dan een kans dat dit zo blijft? Dus dat het ergste bijvoorbeeld achter de rug is met fase 2 en 3 en dat ik een redelijk stabiel leven kan gaan leiden? Of moet ik hiervoor iets speciaals doen, om op dit niveau in deze fase te blijven.
Kan je terug gaan in de fasen? En vinden jullie het model van Cheney geloofwaardig, is het van toepassing op velen met ME?
Het zou mooi zijn als dit klopt, want dan had ik wat zekerheid over de toekomst. Geen grote schommelingen meer bijvoorbeeld. Beter worden mag natuurlijk altijd