kalk magnesium en vit. D

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gast

kalk magnesium en vit. D

Bericht door Gast »

hoi allemaal,

ben deze week weer naar de internist geweest ivm mijn schildklier, omdat hij weet dat ik cvs heb, en bij de reumatoloog kom ivm andere ziekte, wordt ik uitgebreidt getest. de vorige keer had ik een kalk en magnesuimtekort, terwijl ik elke dag magnesium 500 slik, deze week alles weer goed maar nu een vitD tekort. logisch eigenlijk , ik kom heel weinig buiten, en kan niet lang in een gewone tuinstoel zitten. bovendien is inde zon zitten voor de sle niet goed.
ik krijg nu vit d tabletjes vd apotheek. toevallig had ik pas nog gelezen dat meer mensen met cvs een mag. en kalk tekort hebben
misschien een tip voor ieder die nog eens bloed moeten testen, bij vitD tekort krijg je last van je botten en spierzwakte
groetjes van marion
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

....en van magnesiumgebrek verzuren je spieren.....

Ook al heb ik geen last meer van ME, is dit nog iets dat ik in de gaten houd.

Aangezien mensen (met ME) niet alle vitaminen en mineralen van ieder merk even goed opnemen, is het soms nodig om meerdere merken uit te proberen tot je degene hebt gevonden die je wel goed opneemt.

Liefdevolle groet van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
carol
Beginner

vitam.D

Bericht door carol »

Allo,

Ik heb op aanrade van een dieetiste mijn vitam.D laten nakijken,
omdat ze wist te vertellen dat héél veel CVS mensen, daar een tekort aan hebben, weinig buiten komen, mijn arts wist daar totaal niks van, ik moest er echt op aandringen dat ze dit wou nakijken!
Later bleek dat er een groot tekort was en ook aan Fosfor!
Dit zou op langere termijn sneller osteoporose ontwikkelen, CVS mensen hebben hier vlugger last van!
Heb intussen een botdichtingsmeting laten uitvoeren, daar was alles in orde, maar voor mijn leeftijd stond op het minimum (postmenopauze)
Als je iedere dag 10 min. in de zon zit, vooral je armen, krijg je natuurlijke vitam.D binnen, en neem nu iedere dag vitam.5mcg !
Je kan ook D-cure ampulle gebruiken, dat moet je dan maar af en toe gebruiken, of gewoon in de winter als een kuur!

Groetjes
Carol
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

Henny schreef:....en van magnesiumgebrek verzuren je spieren.....

Ook al heb ik geen last meer van ME, is dit nog iets dat ik in de gaten houd.

Liefdevolle groet van Henny
Dus wel magnesium gebruiken? Hoe komt het dat jij geen last meer hebt van ME?
Plaats reactie