Maag problemen?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mlisje
Beginner

Maag problemen?

Bericht door mlisje »

hallo allemaal,
Ik had even een vraagje..ik ben vandaag ziek, heb de hele nacht overgegeven, maar het is geen griep want dat heb ik al zovaak gehad in mijn leven dus weet wel wat dat is.

Ik kreeg gisteravond al erg last van mijn maag, wat steken enzo, en vanacht werd ik dus opeens heel misselijk en kreeg erge pijn en heb 5x overgegeven. Heel raar, het was ook alleen maagzuur, dus geen eten.
(sorry voor het ontsmakelijke haha)

En ik heb dit 2x eerder gehad in juni en in augustus, en aan het eind van de dag gaat het dan weer goed, zoals nu voel ik me dus ook alweer een stuk beter.

Dus ik wou even weten of jullie dit herkennen misschien, want ik vind het wel een beetje raar.

Nou alavast bedankt,

Groeten,
Melissa
sammy
Beginner

Maag problemen?

Bericht door sammy »

hey,
ik heb het vorig jaar ook een keer gehad, begon volgens mij idd met steken en toen heb ik de hele nacht overgegeven en de volgende dag was het ook wel weer over. maar bij ons thuis hebben daar toen 3 last van gehad, tussen een week en een dag lang...dacht dus zelf wel aan iets van griep ofzo.
mariska28
Beginner

Maag problemen?

Bericht door mariska28 »

ik heb dat ook de laatste 5 weken ofzo, soms wel met overgeven soms zonder

ik heb het vooral naar mate de dag vordert, vooral eind vd middag/avond en eten is een ramp, bij het denken aan het avondeten word ik al naar. juist vet voedsel krijg ik beter binnen dan droog voedsel.

het lijken bij mij een soort samentrekkingen vd maag en/ of darmen, bij jou ook? steken en samentrekkingen. ook veel duizelingen sinds die tijd, maar ik verwijt het meer aan te veel doen en dat dit tekenen zijn om rustiger aan te doen.

ik vind het ook raar em blijft het dan toch naar de dr, maar ik ben bang dat zij dit ook weer op de ME gooit

als je het niet vertrouwd zou ik wel naar de dr gaan of het uitleggen via de telefoon en dan hoor je wel of je langs moet komen,

succes ermee het is niet fijn die klachten er ook nog eens bij.

Groetjes
mlisje
Beginner

Maag problemen?

Bericht door mlisje »

he bedankt allebei,

ja het klopt inderdaad dat het als samentrekkingen voelen van maag en darmen met steken.
En sammy het is dus geen griep want dan heb je andere verschijnselen, en ik vond het ook raar dat er geen eten uit kwam maar dus maagzuur.
Ben nu nog steeds beetje raar op de maag, maar voel me verder wel weer wat beter.

Nou ik zou het in ieder geval even in de gaten houden en als ik het niet vertrouw bel ik wel weer de dokter, voor de zoveelste keer haha.
Dit er ook nog eens bij inderdaad.:S

Nou als er nog meer mensen zijn met ervaringen hoor ik het wel.

Liefs Melissa
Marjolijn
Oprichter

Maag problemen?

Bericht door Marjolijn »

Hoi Melissa,
Vervelend hoor die maagpijn, kan behoorlijk pijn doen en dat overgeven is ook zeker geen pretje.
Ik zou me er verder niet teveel zorgen over maken hoor. Je geeft zelf al aan dat het (gelukkig) de volgende dag weer over was. Pas als zoiets aan zou houden kan er meer aan de hand zijn en zou ik naar de dokter gaan.
Je kunt bijvoorbeeld ook een tic van een maaggriepje hebben gehad, sowieso gaat het geloof ik weer rond. Soms kan maagpijn ook ineens de kop opsteken en weer overgaan.
Mocht je het binnen korte tijd wel weer hebben en maak je je ongerust, gewoon naar de huisarts gaan hoor!

Hopelijk blijft het nu weg!

Groetjes, Marjolijn.
mlisje
Beginner

Maag problemen?

Bericht door mlisje »

he dank je voor je berichtje,
ik heb nog wel wat pijn, of naja een beetje een irritant gevoel, net ofdat het
vol met lucht zit en soms wat steken. En af en toe komt wat maagzuur omhoog..
Dus ja wel vervelend.
Nou ik hou het gewoon even in de gaten en dan zie ik wel..

liefs melissa
Plaats reactie