koortslip.

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Heeft geen zin meer. Ik heb er al uitgebreid aangezeten en het virus verspreid :P. Vies he? :mrgreen:
smokeysweet
Beginner

Bericht door smokeysweet »

Die Fenistil werkt ook bij een al bestaande koortslip. In vergelijking tot Zovirax die alleen bij een beginnende koortslip werkt.
Ik zou het gewoon proberen. Sowieso zit er een soort verdovinkje in, waardoor de blaas minder pijnlijk is....
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Ik heb er geen last meer van, gaat vanzelf wel weg. Bedoelde dat het geen zin meer had om te beschermen tegen besmetting.
kapha
Beginner

Bericht door kapha »

@ iedere koortslipper

Zovirax helpt niet of je moet het smeren voor het uitbreekt maar dit is voor de meeste mensen al te laat dan.
Mijn huisarts heeft me enkele jaren geleden een wondermiddel gegeven: Zelitrex 500 genaamd. Het is vrij kostelijk in aankoop (rond de 40 euro voor 10 pilletjes) en in België enkel op voorschrift verkrijgbaar. Zodra de koortsblaas komt opzetten neem ik verspreid over de dag 2 max 3 pilletjes. Resultaat: branderig gevoel weg na 1 pilletje (zeker na het tweede), na 3 dagen niets meer te zien van de koorstblaas (vroeger wel 14 dagen eer het echt volledig weg was).

Er bestaat ook een wit product van (weet de naam niet meer) maar die raad ik niemand aan. Ik heb ze 1X geprobeerd maar hebben hetzelfde effect en je moet er ook het 5-voud van innemen volgens de bijsluiter dus uiteindelijk nog duurder mee uitkomt.

Het virus kan doorgegeven worden enkel aan kinderen en dit bv door iemand die een koortsblaas heeft en het kind uit zijn glas drinkt. Zodra kinderen boven een bepaalde leefdtijd (dacht ik 12 jaar zijn) zijn ze immuum voor dit virus. Eens het virus in je bloed zit raak je er ook nooit meer vanaf. De rondgang is dat een koortsblaas een ziekte is uitgespaard. Ook ik heb sinds ik cvs heb bijna geen last meer gehad terwijl ik in het verleden zeker elke maand wel een koortsblaas had. Je kan het virus ook opdoen door bv in een café uit een slecht gespoeld glas ofzo te drinken. Spijtig heb toch liever koortsblaasjes dan cvs :wink:

groetjes Kapha
Het leven moet met liefde en humor worden geleefd. Liefde om het leven te begrijpen en humor om het te verdragen.
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

In ieder geval niet aan zitten en als je er aan hebt gezeten goed je handen wassen! Liefst met desinfecterende zeep.
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Tea tree schijnt ook goed te helpen, maar werkt bij mij uitsluitend preventief (elke avond even een watje met een paar drupjes over mijn lippen). Ik gebruik de Zelitrex voortdurend om te voorkomen dat ik een koortslip krijg. Voordat ik dit kreeg van mijn HA had ik zowat elke 3 weken een koortslip, dit is natuurlijk te wijten aan mij kapotte immuunsysteem agv ME. Als ik toch een koortslip krijg, soms zelfs in of net onder mijn neus, dan plak ik daar compeedpleisters op. Helpt een beetje, iig veel meer dan zalfjes als zovirax.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Ik heb een koortslip en voel me heel slecht.
Kan het dat je je ziek voelt van dat virus ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Ja ik voel me dan wat grieperig als ik het heb.
Plus dat een koortslip ook nog irritant is ook zo'n kloppend en brandend gevoel. Sterkte ermee.
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

L-Lysine 500
anaska
Actief lid

Bericht door anaska »

marlène schreef:L-Lysine en Herpes
Gedurende een episode van acute herpesinfectie moet men minstens 1500 milligram lysine plus 1 gram vitamine C gespreid over de dag innemen met speciale aandacht voor het vermijden van argininerijk voedsel.
Lysine helpt super, maar ik heb veel hogere doseringen nodig, anders heeft het geen effect. Tijdens een uitbraak neem ik 8000 mg. Als ik uitbraakvrij ben, neem ik 3000 mg ter preventie. Heb ergens gelezen dat het tot 8000 mg veilig is om in te nemen.

Vitamine C neem ik niet omdat ik daar intolerant voor ben. Een druppie tea trea oil (las ik eerder op dit topic) op de blaasjes doet bij mij ook wonderen.
anaska
Actief lid

Bericht door anaska »

@Senna, ik voel me ook altijd erg ziek als het virus naar de oppervlakte komt. Volgens mijn huisarts kan dat niet, maar helaas is het bij mij toch zo.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Het zou ook andersom kunnen zijn; als je weerstand afneemt (en je je daardoor zieker voelt) speelt het virus weer op.
Life smells...
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

soms kun je ook resistent worden voor lysine, je kunt dan beter even een paar dagen geen lysine nemen, of om de dag.
hanne
Beginner

Bericht door hanne »

Ja bij mij ook L-lysine,

ik had ook meer wel als geen koortsuitslag, het beperkte zich bij mij niet tot mn lip, ik kreeg het zelfs in mn mond en in mn neus naast mn oog of onder mn neus. De ene was nog niet weg of de volgende was er al weer.
Nu ik dus elke dag L-lysine neem heb ik er bijna geen last meer van echt super!
maar wist niet dat je er resistent voor kunt worden ai :(
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

Ja ik zat er ook een poos heel erg onder, en ik bleef maar l lysine slikken, soms wel 6 op een dag. Het ging niet over dus heb ik geïnformeerd, ik moest eerst een paar dagen, tot een week stoppen en daarna zo nodig slikken. Of bijvoorbeeld om de dag.
Plaats reactie