@Dino, volgens deze natuurarts is jouw goede tweede plaats niet mogelijk:
“ME/CVS is een container diagnose, waarin naar alle waarschijnlijkheid diverse aandoeningen voorkomen maar waarvoor vaak ook geen duidelijk medische of paramedische redenen te vinden zijn. Van 0% tot 90% herstel is mogelijk. ” -- Dr. Ton Windgassen
Weet jij op welke schaal Renate Dorrestein van herstel zit, ik kan het allemaal nu FF niet meer volgen; herstel met levensbedreigend retrovirus, herstel zonder levensbedreigend retrovirus und so weiter....
cansado schreef:@Dino, volgens deze natuurarts is jouw goede tweede plaats niet mogelijk:
“ME/CVS is een container diagnose, waarin naar alle waarschijnlijkheid diverse aandoeningen voorkomen maar waarvoor vaak ook geen duidelijk medische of paramedische redenen te vinden zijn. Van 0% tot 90% herstel is mogelijk. ” -- Dr. Ton Windgassen
Ga je nu voor brons?!
Brons met 24-karaats gouden beplating .
Van binnen "slecht", van buiten letterlijk goud waard.
cansado schreef:Het zou ook maar zo kunnen zijn dat zij verbeterd/hersteld is van een heel andere aandoening/ziekte uit dezelfde container diagnose categorie.
Lijkt me sterk, Frank Twsk herkende zichzelf erin. Volgens mij weet hij wel waar hij het over heeft?
cansado schreef:Het zou ook maar zo kunnen zijn dat zij verbeterd/hersteld is van een heel andere aandoening/ziekte uit dezelfde container diagnose categorie.
Lijkt me sterk, Frank Twsk herkende zichzelf erin. Volgens mij weet hij wel waar hij het over heeft?
@Dino,
Waar en/of in wie herkende Frank Twist zich in...??
In de ziekteverschijnselen of in de persoon of in beiden
Verklaar u nader s.v.p., dear Dino
Ja maar sommige dingen zijn weer heel typerend voor de ziekte. Bij ME de inspanningsintolerantie bijvoorbeeld. Vermoeidheid, buikklachten, slaapproblemen, concentratieproblemen passen inderdaad bij zoveel ziektes/aandoeningen.
Maar hij had later ook nog van die zelfgestelde diagnose af kunnen stappen, en dat heeft hij niet gedaan. Simpelweg omdat hij 't gewoon heeft denk ik?
controversieele vraagstellling, als je het bekijkt vanaf het verleden. is het zo dat toen een simpele ooronsteking je fataal kon zijn terwijl je nu met 3 daagjes AB 100% genezen bent.
het lijkt een simpele vergelijking, maar dat is het alleen als je vanaf de toekomst terug kijkt. want de uitvinding van AB die nu als vanzelfsprekend is is eigenlijk een wonder. zo ook kunnen er over een jaar of 10 dingen gebeuren MBT tot cvs en andere ziekten.
de toekomst gaat denk ik van veel factoren afhangen
marktwerking in ziekenhuizen, vermindert sterk de medische innovativiteit
economie die op wankelen staat, ZV belangen, globalisering,
burocratie in de wetenschap enz
toch geloof ik dat 100% herstel mogelijk is, maar dan bekijk ik dit wel los van alle bovenstaande belemeringen. voor mij gevoel geld dit eigenlijk voor bijna elke aandoening
maar de gedachte dat mijn heele leven zo blijft is ook niet goed voor mij, dus ik hou maar hoop dat het ooit anders gaat
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.
dino schreef:Maar hij had later ook nog van die zelfgestelde diagnose af kunnen stappen, en dat heeft hij niet gedaan.
Waarom zou hij van een zelfgestelde diagnose af moeten stappen; ik ben nog geen enkele reguliere arts tegen gekomen die ME erkend in al die jaren en artsen als prof. DML kan ik persoonlijk helaas niet betalen.....
Mijn vertrouwen in reguliere artsen is helaas naar een bedenkelijk niveau gedaald...
@vgm:
Dat bedoelde ik dus ook. Maar het kon zijn dat er wel wat anders aan de hand was wat z'n klachten veroorzaakt, maar dat is blijkbaar niet zo. Anders was hij wel van die rot-stempel (ME) afgestapt denk ik.
Maar los van hem als persoon geldt dit ook in het algemeen.
Ik vind het heel moeilijk om er nog in te geloven.
Al wil ik dat natuurlijk wel.
Bij mezelf constateer ik alleen maar achteruitgang.Ik kreeg mijn diagnose in 2003.
Wanneer we eens ernstig genomen zouden worden en dat ME/CVS (en fibromyalgie)
als echte ziekten behandeld zouden worden.....................dan misschien......??
Dat is het eerste punt op de agenda,denk ik.
Wanneer dat niet erkend wordt ,staan we volgens mij nergens.