nekpijn en aangezicht
Moderator: Moderators
Toevallig werd er vorige week op een ander forum (niet ME-gerelateerd) een topic over gestart.
Hierin schreef een meisje dat zij Carbamazepine ervoor gebruikt (dit is een anti-epileptica).
Dat legt de aangezichtszenuw lam die de pijn veroorzaakt.
Als het bij jou die oorzaak heeft, zou het kunnen helpen, dus misschien dat je dat aan je huisarts kunt vragen?
Hierin schreef een meisje dat zij Carbamazepine ervoor gebruikt (dit is een anti-epileptica).
Dat legt de aangezichtszenuw lam die de pijn veroorzaakt.
Als het bij jou die oorzaak heeft, zou het kunnen helpen, dus misschien dat je dat aan je huisarts kunt vragen?
Keep on rockin'
dank je arjen ja het is inderdaad af en toe vreselijk ik kan jammer genoeg niet tegen medicijnen ik gebruik er al zo veel ,dus ik gebruik een dubbele dosis paracetamol met diazepam ik kreeg dus van de dokter amytriptyleen dat is inderdaad het zelfde effect wat marloes beschreef maar ik kreeg alle verschijnselen die ik al had ook epileptie dus moest ik stoppen en nu maar alle onderzoeken afwachten annec die hals pijnen klinken anders bij mij begint het bij mijn neus en ogen naar mijn wang boven mijn ogen en oor naar mijn kaak en hals links en schouder en arm ,maar het kunnen wel zenuw pijnen zijn die je zoon heb ,brand het er ook bij en gemene stekende pijn en inderdaad als je moe bent word het erger iedereen bedankt voor de reactie en sterkte liefs alie
gezichts pijn
gezichtspijn heb ik 2 jaar gehat,tandvleespijn zo,tintelen en pijn rond ogen,trok zo tot over men hooft,heb daarvoor zenuwpillen gehat en is weg de pijn,wie dat heeft hier kan het ook van de zenuwen zijn hoor !!! al eens aan dokter gezegt?????
gr gisèle
gr gisèle
ja gizelle aangezichtpijn is zenuw pijn en die pillen heb ik ook gehad maar helaas kon ik erniet tegen, en zenuwen in het lichaan is wat anders als zenuwachtigheid ,,in het lichaam zit ontzettend veel zenuwen en is daar iets mis mee dan doet dat ontzettend pijn ,een beklemming of beschadeging ,maar fijn dat de pillen jou helpen liefs alie
hoi vannacht ging het weer ontzettend mis ik had hoofd pijn maar ben toch in slaap gevallen ,ik werd wakker door een lichtflits in mijn linker oog en daar na ging mijn hals heel erg tintelen en in heel mijn linkerkant mijn hoofd en schouder arm en been kon niet meer lopen bijna ,ik had het heel koud en was misselijk , en ik ben ontzettend geschrokken en bang ben naar de dokters post geweest die denkt aan zenuwen spieren en mischien toch een klein tiatje maar daar heb ik medicijnen voor ,ik moet afwachten wat de neuroloog zeg ik krijg een scan woensdag andere testen zijn al gedaan twaalf maart krijg ik pas de uitslag heeft een van jullie ook van deze verschijnselen want dit is haast niet meer vol te houden ik ben zo bang liefs alie
alie,
zoals ik wel eens geschreven heb, heb ik ook last gehad van zenuwpijn in mijn armen en re. been, en inderdaad dit is ontzettend pijnlijk, het brand en prikkelt verschrikkelijk, en dan voornamelijk snachts.
de laatste tijd heb ik onder mijn ogen ook zo'n gevoel gehad het komt plotseling opzetten en duurt ook niet zo lang, maar moest meteen aan jou denken, ik schrok me ook rot!
lieve alie, ik kan je niet helpen, hoe graag ik dat ook zou willen, dan zou ik je meteen verlossen van al je pijn, want dit is niet meer uit te houden zoveel ellende. heel veel sterkte
marion
zoals ik wel eens geschreven heb, heb ik ook last gehad van zenuwpijn in mijn armen en re. been, en inderdaad dit is ontzettend pijnlijk, het brand en prikkelt verschrikkelijk, en dan voornamelijk snachts.
de laatste tijd heb ik onder mijn ogen ook zo'n gevoel gehad het komt plotseling opzetten en duurt ook niet zo lang, maar moest meteen aan jou denken, ik schrok me ook rot!
lieve alie, ik kan je niet helpen, hoe graag ik dat ook zou willen, dan zou ik je meteen verlossen van al je pijn, want dit is niet meer uit te houden zoveel ellende. heel veel sterkte
marion
hoi marion ja jij had mij dat ook eerder geschreven en het is pure wanhoop dat ik vandaag dit schreef het trekt dus helemaal niet meer weg het word wel iets minder maar de aanvallen worden steeds heftiger en ik werd helemaal raar in mijn hoofd ik kon ook niet meer op mijn benen staan en ik leek wel dronken, het is na meer dan dertig jaar genoeg voor mij, maar lief voor je reactie, je heb zelf ook een pakje ellende liefs van alie

heb vandaag ook naar Gent geweest naar het UZ ziekenhuis ,ben onder de scanner gegaan,zo 20 min en ze spoten een stof in mijn arm omdat ik al geopereed ben geweest hé voor men rug!! nu 1 maart moet ik terug naar Gent UZ ziekenhuis,bij dokter voor de uitslag van de scanner hé,ben benieuwd hoe men rug nu is????zelfde of slechter????
gr gisèle
hoi gisele,
heb zelf ook een ct scagehad van mijn hoofd, kreeg ook een infuus, met contravloeistof, en savonds kreeg ik enorme uitslag over heel mijn lichaam eerst pijnlijk, later enorme jeuk, meteen door naar dehuisartsenpost, bleek ik allergisch te zijn voor deze contrastvloeistof! wel een week last gehad van de jeuk, en ging over met medicijnen. ctscan uitslag was gelukkig allemaal goed.
heb bij zenuwpijn geen lichtflitsen, wel een tijd gehad maar dat was een bijwerking van medicijnen, dus gelukkig onschuldig. ik hoop voor je dat je uitslag van de scan ook goed is, groetjes van mij
heb zelf ook een ct scagehad van mijn hoofd, kreeg ook een infuus, met contravloeistof, en savonds kreeg ik enorme uitslag over heel mijn lichaam eerst pijnlijk, later enorme jeuk, meteen door naar dehuisartsenpost, bleek ik allergisch te zijn voor deze contrastvloeistof! wel een week last gehad van de jeuk, en ging over met medicijnen. ctscan uitslag was gelukkig allemaal goed.
heb bij zenuwpijn geen lichtflitsen, wel een tijd gehad maar dat was een bijwerking van medicijnen, dus gelukkig onschuldig. ik hoop voor je dat je uitslag van de scan ook goed is, groetjes van mij
ik krijg woensdag de ct scan ik hoef geen vloeistof ook omdat ik allergisch voor bent ik denk voor de jodium ik moest het wel maar mijn mam is gaan praten met de radioloog en die heeft mijn hele medische dosier nagekeken ,gelukkig mag het zonder ik hebdit wel vaker gehad ook een paar keer de mri ,maar ik had de lichtflits van de zenuw pijn of van de migraine moet nog onderzocht worden jij ook sterkte hoor gisele
dank je wel lieve heikenie het is inderdaad best moeilijk maar die momenten kunnen wij allemaal toch ik hoop niet dat ik jullie heb laten schrikken ,mijn man henk die was de wanhoop nabij die schrikt zich iedere keer wild van mij ,en zelf heeft hij ook het een en ander ,hij is reuma patient en gebruikt prednison en nu heeft hij last van zijn benen en lies ,nu krijg hij morgen een nucliaire onderzoek met bot scan maar ondanks zijn pijn doet hij nog heel veel ook voor mij het is een kanjer