Opnieuw ME én FM in de Vriendin

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Marloes
Gevorderd lid

Bericht door Marloes »

In het tijdschrift Vriendin staan twee artikelen met vrouwen, waarvan er één ME en één FM heeft.

Het zijn artikelen waar het gewoon in genoemd wordt, niet er helemaal over gaat. Ik vind dit persoonlijk erg positief, omdat er ook geen onwaarheden worden gezegd, en het echt uitspraken van de personen zelf zijn.

Het eerste artikel gaat over een vrouw die haar vriend (die ook een lichamelijke beperking heeft) heeft leren kennen via Aypa-dating, een datingsite voor mensen met een beperking of chronische ziekte.
Er word in verteld dat zij ME heeft, waardoor ze erg wordt beperkt en altijd moe is. Ze heeft een uitkering en rijdt in een scootmobiel.
Deze uitspraak staat zelfs op de cover: 'Ze kwam aanrijden in haar scootmobiel en ik wist het... Dit is de ware!'

Het tweede verhaal gaat over een vrouw die op zeer jonge leeftijd haar man verloren is door acuut hartfalen, en nu in haar eentje de opvoeding van haar zoontje heeft. Zij vertelt dat ze fibromyalgie heeft en daardoor van een uitkering leeft.
Keep on rockin'
Biancavia
Actief lid

Bericht door Biancavia »

Dat is inderdaad wel een goede ontwikkeling.
Door op deze manier in de media te komen zullen meer mensen weten wat het is, het herkennen en het belangrijkste, het werkt ook mee in de acceptatie van ME.
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Dus eindelijk nu eens wat info-verspreiding waar we niet achteraan hoeven om te corrigeren.

Prettig, toch?
Plaats reactie