Nationale betoging 14 maart n.a.v. hoorzitting Dr. Coucke

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

IEDEREEN BEDANKT!!!!!!
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Nog een dankbetuiging uit Nederland!
Heel erg bedankt en ik ben echt trots op jullie!

Groetjes, Louisa
Hermine
Oud-medewerker

Bericht door Hermine »

update:
rond 17H45 was de protestactie afgelopen...

onze delegatie heeft dus inderdaad een gesprek gehad van 2 uur (!)...

dit niet met minister L. Onckelinx zelf maar met een woordvoerdster van de minister. Deze heeft heel veel nota's genomen en beloofd het volledig dossier over te maken aan mevr. Onckelinx.

Binnen een viertal weken zou er een afspraak gepland worden met de minister zelf om het dossier verder te bespreken. (en de Wake Up Call Beweging laat zich niet afschepen!)

Over de hoorzitting van Dr. F. Coucke kan ik jullie jammer genoeg niet inlichten. De bus van het Waasland (de streek waar dr. Coucke woont) is niet meegereden naar dr. Onckelinx maar is aan het gebouw van de Orde van de Geneesheren gebleven.... Ikzelf had geen vrienden, noch kennissen op deze bus... en heb ook via internet of mail nog niets vernomen. Tijdens de vorige hoorzitting werd er wel al melding gemaakt dat er vandaag nog geen beslissing zou genomen worden...

Grote media-afwezigen waren "EEN" en "VTM".....

Nogmaals hartelijk dank aan de organisatoren en al diegenen die hun steentje hebben bijgedragen voor deze eerste "Wake Up Call"!!!

.
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
allura
Actief lid

Bericht door allura »

Jullie zijn helden!!

Ik lees "de eerste van een reeks"...? Wil dat zeggen dat er nog protestacties gepland worden? Zoja, dan hoop ik er een van de volgende keren te kunnen bij zijn!
poppetje
Donateur
Donateur

Bericht door poppetje »

Dank Hermine voor de updates !
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Een dikke pluim voor VT4 !
Jammer dat het programma zo weinig kijkcijfers heeft.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Hermine
Oud-medewerker

Bericht door Hermine »

poppetje schreef:Dank Hermine voor de updates !
Ik gaf de updates van Nijntje door :wink:
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
poppetje
Donateur
Donateur

Bericht door poppetje »

Dan Nijntje natuurlijk ook heel erg bedankt !! :wink:
nel
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door nel »

Om 22u45 vandaag heruitzending van Vlaanderen Vandaag op VT4.
Handig voor wie de eerste gemist heeft.
Heb een pakje gezondheid op mijn boodschappenlijstje gezet.
Het goedje is steeds uitverkocht.
poppetje
Donateur
Donateur

Bericht door poppetje »

Online staat ook de aflevering van vandaag, maar hij start niet, hebben jullie dat ook?

http://www.vt4.be/vlaanderen-vandaag
Eline
Actief lid

Bericht door Eline »

Ja, ik heb het net ook een paar maal geprobeerd. Fantastisch, deze aktie en wat fijn dat er een lang en uitgebreid gesprek is geweest!
kapha
Beginner

Bericht door kapha »

Eerst en vooral wil ik alle betogers bedanken voor hun moed en doorzettingsvermogen. Ik heb de hele dag aan jullie gedacht.

Toch wil ik ook even mijn ongenoegen uiten. Noch één, noch VTM heeft 1 sec tijd besteed aan deze moedige mensen. Alle kranten hebben online GEEN ENKELE vermelding gedaan over deze prachtige actie. Enkel VT4 heeft een korte reportage gemaakt.

Ik hoop zooooo uit de grond van mijn hart dat deze moedige actie niet voor niets is geweest en er alsnog reactie komt vanuit de pers. Ik had in ieder geval meer belangstelling verwacht :evil: :cry:
Het leven moet met liefde en humor worden geleefd. Liefde om het leven te begrijpen en humor om het te verdragen.
poppetje
Donateur
Donateur

Bericht door poppetje »

De link doet het nu wel. Start op 9.32
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ik wens alle mensen te bedanken die al die tijd moedig zijn blijven protesteren terwijl de delegaties bij dr Coucke enerzijds en bij het kabinet van minister Onkelinx anderzijds binnen waren.

En alle anderen die thuis een kaarsje voor ons hebben gebrand of aan ons hebben gedacht, het zal zeker opbrengen. We zijn binnengeraakt. We kennen de weg nu!

Het eerste gesprek was er eentje met de verkenner (medewerker) van de minister, de volgende stap zal met de minister zelf worden!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
regenboogprinsesje
Beginner

Bericht door regenboogprinsesje »

Hermine schreef:De bus van het Waasland (de streek waar dr. Coucke woont) is niet meegereden naar dr. Onckelinx maar is aan het gebouw van de Orde van de Geneesheren gebleven.... Ikzelf had geen vrienden, noch kennissen op deze bus... en heb ook via internet of mail nog niets vernomen. Tijdens de vorige hoorzitting werd er wel al melding gemaakt dat er vandaag nog geen beslissing zou genomen worden....
Ik zat op de bus van het Waasland en wij zijn wel meegereden naar het gesprek bij de woordvoerders van Mevr. Onkelinx. De helft bleef op het proces aanwezig, maar veel plaats was daar niet beschikbaar en de rest is dus meegegaan naar het gesprek (of toch buiten onze steun betuigd).

Achteraf kregen we op de bus een update van wat er op het proces was gebeurd, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik tegen dan zo moe was, dat ik er niet veel van onthouden heb.
Ik heb wel onthouden dat er normaal midden april een uitspraak zou komen, maar dat de verdediging gevraagd heeft dit uit te stellen zodat de uitspraak kan samenvallen met de uitspraak van het RIZIV (ergens in mei/juni?).

Ik heb alleszins wel de smaak te pakken gekregen en ik sta klaar voor een volgende actie (wanneer ik uitgerust ben van deze... :))
Plaats reactie