Aangezichtspijn

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Aangezichtspijn

Bericht door nasa »

Zijn er hier nog mensen die buiten hoofdpijn ook echt aangezichtspijn hebben? Kaakchirurg legde het eens uit, het was iets met een zenuw in mijn kaak die beklemd werd en kapotgemaakt, door het hard op elkaar klemmen van mijn kaken. Dat had invloed op de zenuw die boven mijn oog, onder mijn oog en nog ergens anders uitkwam.
Vreselijke steken rond mijn ogen, meestal tegelijk met hoofdpijn, nekpijn, etc.
En heeft dit dan meestal eerder met fibromyalgie te maken?

Wat doen jullie eraan? Ik heb van de kiné tips gekregen. Moet mijn kaak regelmatig naar voren doen, dus ondertanden voor boventanden. Kaken niet op elkaar klemmen. En een soort van in mijn huid knijpen in mijn gezicht.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Aangezichtspijn

Bericht door dino »

Ik heb soms wel steken in mijn hoofd, ergens achterop... dus niet op m'n gezicht.
Verder ken ik het niet.
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Aangezichtspijn

Bericht door imaginary »

Hey nasa,

Ik heb er ook vaak genoeg last van. Heb het ook meestal aan 1 kant. Ook met mijn ogen en boven mijn oog. Verkrampte kaakspieren ect...

Ik sta er eigenlijk niet meer bij stil, ik zou niet weten wat ik er tegen kan doen behalve paracetamol of ibuprofen slikken.

Ik ga die kine tips ook eens uitproberen, kijken of het wat verlicht
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
kim27
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 dec 2009, 10:45
Contacteer:

Aangezichtspijn

Bericht door kim27 »

Ik heb het ook... alleen aan de rechterkant. Pijn in/boven/achter m'n rechteroog, kaak waarvan het lijkt alsof ie eruit gerukt wordt... Hoofdpijn op 1 plek, boven de kaak. Wel heb ik het idee dat "aangezichtspijn" slechts een benaming is voor dit soort pijn. Ik bedoel dat volgens De Meirleir deze klachten komen door de toxines (gifstoffen). Ik slik er tramadol voor (tegen neuropathische pijn) dit verlicht de pijn een heel klein beetje, maar weg gaat 't zeker niet. Vind het echt een vreselijke rotpijn!
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Aangezichtspijn

Bericht door startdust »

Hallo Nasa,

ja vreselijk is het zelf heb ik ook 24uur per dag kopijn en pijn op mijn voorhoofd rond mijn ogen druk naast mijn neus uitstralend naar mijn oor pijn in mijn kaakspieren druk in mijn tanden enz mijn heele kop..
word nu onderzocht of het fibro is, ik denk wel van

nasa schreef:Zijn er hier nog mensen die buiten hoofdpijn ook echt aangezichtspijn hebben? Kaakchirurg legde het eens uit, het was iets met een zenuw in mijn kaak die beklemd werd en kapotgemaakt, door het hard op elkaar klemmen van mijn kaken. Dat had invloed op de zenuw die boven mijn oog, onder mijn oog en nog ergens anders uitkwam.
Vreselijke steken rond mijn ogen, meestal tegelijk met hoofdpijn, nekpijn, etc.
En heeft dit dan meestal eerder met fibromyalgie te maken?

Wat doen jullie eraan? Ik heb van de kiné tips gekregen. Moet mijn kaak regelmatig naar voren doen, dus ondertanden voor boventanden. Kaken niet op elkaar klemmen. En een soort van in mijn huid knijpen in mijn gezicht.
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Aangezichtspijn

Bericht door josje »

ik heb het ook, neuropathische pijn noemen ze het. zit in mijn kiezen en in het gehemelte, heb er tijdelijk amitriptiline voor geslikt,werd in die tijd wel wat minder.
Gast

Aangezichtspijn

Bericht door Gast »

ik heb ook amitr. gebruikt tegen zenuwpijn, heb het idee dat dit beter helpt dan tramadol(zaldiar)
ook prikkelingen,stekende pijn, zoemend gevoel rond enkels, en een enkele keer aangezichtspijn.
ook al eens een emg en sepp onderzoek gehad:volgens neuroloog plaatselijk ziekenhuis:niks te zien
laatste neuroloog academische ziekenhuis:dit is dunne vezelneuropathie, en niet waar te nemen op een emg, want de allerkleinste zenuwen zijn aangedaan...
waarom zegt die 1e neuroloog dit er dan niet bij? zo lijkt het net alsof ik me aanstel, terwijl er wel degelijk sprake is van neuropathie
overigens is dit wel aan te tonen, maar dan moet je naar maastricht, en dan heb je de diagnose, ze kunnen het alleen maar oplossen met medicatie
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Veel herkenning dus... De pijn rond de ogen, in de kaak, de tanden, gespannen kaakspieren, druk rond de ogen, uitstraling naast de neus, (dacht dat dit door een ander probleempje kwam, iets met de aders in mijn sinussen, hier heb ik ook nog een soort hoofdpijn van).

Startdust, bij jou dan toch ook sprake van fibro... En bij de anderen?

Ik doe dus de oefeningetjes van de kiné, verder werkt zij ook aan de ontspanning van mijn hele schedel en gezicht. En brufen voor de pijn... Nog niet aan zwaardere pijnstillers begonnen. Als het erg is lig ik er dagen van op de zetel. Kiné had een tijdje geholpen, nu weer minder.

En stress doet er ook weer geen goed aan, dan klem ik mijn kaken meer op elkaar.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik heb hier ook veel last van gehad, echt pijnlijk!
voelde bij mij als zenuwpijn...gelukkig heb ik dat nu niet meer...

Ook in het begin dat ik LDN nam, kwam deze pijn weer opnieuw opzetten, maar nu dus pijnvrij...
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

ik wist niet dat dat abij fibro hoorde.. maar hoe wordt dat dan vastgesteld?

en alles wat je opschrijft erg herkenbaar
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gast

Bericht door Gast »

als je fibromyalgie en neuropathie googled kom je op een site waar uitleg gegeven wordt
ook dat ldn kan helpen....
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Deze pijn is bij mij heel sterk verbeterd toen ik ben gestopt met 1) gluten en 2) chemische stoffen (kleurstoffen, smaakversterkers, bewaarmiddelen) te eten in combinatie met de 3) medicatie Topamax 100 mg. Heb er 30 jaar dagelijks met rondgelopen en ben er in 2008 bijna het raam door uitgesprongen. Was om gek van te worden.
Ze noemden het chronische migraine maar het zat altijd achter boven mijn oog en als het escaleerde liep het pus uit een zweer aan de binnenkant van mijn wenkbrauw.

Niet te begrijpen dat geen enkele neuroloog ooit de link met voeding heeft gelegd. Ondertussen zijn mijn zenuwen naar de vaantjes heb ik de indruk.

Zodra ik één van die drie componenten verander, is het weer prijs.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
cieke
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 nov 2010, 09:38

Bericht door cieke »

Heb hier ook regelmatig last van, vooral aan de linkerkant. Pijn aan de kaak met uitstraling naar de hals en nek. Het voelt soms als tandpijn. Het is een keer zo erg geweest dat het gezicht gezwollen was en ik niks hoorde aan die kant. Heb er toen een cortisonespuit voor gehad.
Zo erg wil ik echt nooit meer meemaken.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Ook het verwijderen van amalgaanvulligen kan een verlichting van die pijn geven.
Ik heb daar jaren last van gehad en na het vervangen van de vullingen was het een heel stuk beter.
De voeding kan een rol spelen omdat daar verkrampingen kunnen van komen.
Tegenwoordig heb ik het nog gemiddeld een keer per week en ik denk dat het met ontgiftiging te maken heeft
Plaats reactie