Telkens dezelfde vraag: kan ik ervan genezen?
Moderator: Moderators
Telkens dezelfde vraag: kan ik ervan genezen?
Als ik mensen vertel dat ik cvs/fibromyalgie heb, dan krijg ik telkens dezelfde vraag. Namelijk of ik ervan kan genezen. Sommige mensen kennen iemand die "genezen" zou zijn. Sommigen vragen het zich oprecht af, of het voor het leven is. De vraag is dus meestal goed bedoeld.
Wat antwoorden jullie op deze vraag?
Ik zeg dat genezen er waarschijnlijk niet inzit. Dat je wel betere periodes kan hebben, maar dat ik nooit gezond zal zijn. Ik vind het vooral moeilijk als mensen me al een tijdje kennen zonder het te weten. Ik had een goede periode en dus zien ze niet dat ik ziek ben. Vroeger was ik zieker, dus denken ze al snel dat ik aan het genezen ben.
Wel lichtjes frustrerend om uit te leggen dat ik het zelf niet goed weet, maar dat ik denk dat dit levenslang is. Veel kunnen mensen er dan niet op antwoorden... Maar ze bedoelen het echt niet slecht.
Wat antwoorden jullie op deze vraag?
Ik zeg dat genezen er waarschijnlijk niet inzit. Dat je wel betere periodes kan hebben, maar dat ik nooit gezond zal zijn. Ik vind het vooral moeilijk als mensen me al een tijdje kennen zonder het te weten. Ik had een goede periode en dus zien ze niet dat ik ziek ben. Vroeger was ik zieker, dus denken ze al snel dat ik aan het genezen ben.
Wel lichtjes frustrerend om uit te leggen dat ik het zelf niet goed weet, maar dat ik denk dat dit levenslang is. Veel kunnen mensen er dan niet op antwoorden... Maar ze bedoelen het echt niet slecht.
Telkens dezelfde vraag
Hmm moeilijk.
Het gaat sowieso met ups en downs, maar uiteindelijk kan er wel een stijgende lijn zijn. Zoiets?
Het kan zo gaan:

Of bij jou dan misschien zo:

... Of misschien wel zo:

Of dat het een hele lange weg is en je niet weet waar en of hij eindigt.
Of...
Het gaat sowieso met ups en downs, maar uiteindelijk kan er wel een stijgende lijn zijn. Zoiets?
Het kan zo gaan:

Of bij jou dan misschien zo:

... Of misschien wel zo:

Of dat het een hele lange weg is en je niet weet waar en of hij eindigt.
Of...
Telkens dezelfde vraag
Ik zeg meestal dat de kans op genezing niet erg groot is, en dat hoe langer je het hebt, hoe kleiner de kans is dat je er nog vanaf komt. Maar dat ik natuurlijk altijd blijf hopen.
Telkens dezelfde vraag
gehe Dino wat een leuke tekening om het uit te leggen.
mijn standpunt hierover is zeker ja, ik denk zeker dat je hiervan kan genezen ondanks dat ik nu al 3 jaar ziek ben waarvan er dagen achter elkaar geslapen is.
het enige punt is zolang er in de geneeskunde symptonen worden bestreden blijft dit nog lang uit zicht,
mijn standpunt hierover is zeker ja, ik denk zeker dat je hiervan kan genezen ondanks dat ik nu al 3 jaar ziek ben waarvan er dagen achter elkaar geslapen is.
het enige punt is zolang er in de geneeskunde symptonen worden bestreden blijft dit nog lang uit zicht,
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.
Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Telkens dezelfde vraag
alles valt te genezen zodra men de oplossing uitvindt maar dan moeten ze bereid zijn te zoeken
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Ik geloof er ook niet echt in dat ik ooit helemaal genezen/gezond ga zijn. Dus ik zeg ook tegen mensen dat dit iets is voor het leven. Toch zeker op dit moment nog, nu er nog zoveel onduidelijk is over oorzaken en dus oplossingen.
Ben ook al 12 jaar ziek, dusja, ik ben niet echt bezig met genezen, eerder met zo goed mogelijk door mijn leven geraken. Maar mensen lijken zo graag te willen horen dat je denkt te gaan genezen. Vroeger dacht ik ook nog wel eens te genezen, maar na zoveel teleurstellingen hoop ik er niet meer op. Ik probeer de boodschap zachtjes te brengen, om mensen te ontzien, hahaha
(of om mezelf te ontzien...)
Leuke tekeningetjes ja
Ik denk dat de 3de tekening het best past. Maar dan met heel grote golven. Altijd maar hopen dat goede periodes lang duren. Ik hoop ook stiekem dat ik deze levensstandaard van nu kan houden en dat er geen slechte periode meer volgt...
Ben ook al 12 jaar ziek, dusja, ik ben niet echt bezig met genezen, eerder met zo goed mogelijk door mijn leven geraken. Maar mensen lijken zo graag te willen horen dat je denkt te gaan genezen. Vroeger dacht ik ook nog wel eens te genezen, maar na zoveel teleurstellingen hoop ik er niet meer op. Ik probeer de boodschap zachtjes te brengen, om mensen te ontzien, hahaha

Leuke tekeningetjes ja

Of je zegt dat je er wel van geneest, hopelijk zo laat mogelijk
.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Als je begrijpt wat ik bedoel.
Teken petitie: erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte