Laag bloedsuikergehalte?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Oeioei, ik heb laatste gezondigd: na een half jaar heb ik voor het eerst suiker/gluten gegeten. Ik had zoiets: als ik zondig doe ik het meteen goed.
Heb vanalles geprobeerd: chocola, koekjes, taart, witte boterham met nutella enzovoort. Als kers op de taart: Tortellini met tomatensaus (goddelijk, dat was nog het lekkerst).
Veel direct uitgespuugt in de prullenbak: bah smerig zoet gekke smaak!

Afijn, buiten de obstipatie en buikpijn om: het heeft mij 2 weken gekost om van de volgende klachten af te komen:
- Constant zin in die verboden middelen
- Weer heel de dag die rare flauwte/honger/trillen/humeurig/eten nu!
- incl rommelende maag, en ik at dan teveel door bovenstaande klacht wat resulteerde in een pijnlijke maag /buik en een onverzadigd hoofd. Mijn hoofd schreeuwde erom, mijn buik leek te roepen: nee nee nee!

Ben er gelukkig nu weer vanaf, en ben weer voor de aankomende 6 maanden genezen van die "troep"!
Nymf
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 mei 2010, 09:41

Bericht door Nymf »

Hoi Pip,

Ik heb daar ook veel last van. Hoewel het op het moment wel meevalt. Ik eet om de 3 uur, dus 5 maaltijden per dag. Daarnaast slik ik al jaren chroom. Nu als pillen Gluco-Mend, van Paul van Meerendonk.

Ik vind het wel "grappig",dat je dat zegt in de nacht, dat heb ik ook. Als ik doorslaapproblemen heb, eet ik een paar rijstewafels en dan kan ik beter doorslapen.

Het hoort zeker bij ME, ik heb het al zo vaak gehoord in dat verband.

Succes!
Liefs, Marije
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Hypoglycemie kan heel gevaarlijk zijn, en het slechtste wat men kan doen is een aanval opvangen met meer suiker.
Géén suikers en zo weinig mogelijk koolhydraten is de boodschap. Let hierbij vooral op de glycemische index van voedingsmiddelen, niet enkel op het gehalte koolhydraten.
Heb je een dipje, eet dan vooral eiwitrijk voedsel en vet; bv. een stukje kaas of kip.
Om zeker te zijn dat je op de goede weg zit, kan je best een glucosemeter aanschaffen en regelmatig testen welk effect bepaald voedsel op je bloedsuikerspiegel heeft.
Plaats reactie