Ben vandaag bij mn huisarts geweest om te vragen of ze me wilt helpen met b12 injecties, ik woon namelijk best om de hoek bij de huisarts. Ze is nog niet helemaal om mbt DML maar ze staat er zeker open voor. Ze wilt gewoon niks gevaarlijks doen of iets wat slecht voor me is maar voor de rest wilt ze me wel helpen.
Maar zij vond het wel een hoge dosis maar ze gaat even de brief van DML doorlezen en misschien ook contact opnemen met hem en woensdag of donderdag belt ze me hierover op.
Even iets anders, ik zit de laatste tijd heel erg te denken over iets wat DML zei en wat er met mijn vader is gebeurd. DML zei dat je een grotere kans kan hebben om kanker als je het virus XMRV hebt. Mijn vader is anderhalf jaar geleden overleden aan kanker op 47 jarige leeftijd. En van mijn familie hoor ik steeds dat de klachten die ik nu heb heel erg leek op wat hij had rond mijn leeftijd. Alleen bij hem was het uiteindelijk weggegaan.
Nu vraag ik mij dus af of het mogelijk is dat hij wel hetzelfde had als bij mij maar dat het virus misschien niet altijd even actief was? En dat hij daardoor zo jong kanker heeft gekregen. En dat ik misschien dus het virus via hem heb gekregen.
Misschien slaat het nergens op maar vroeg me af wat jullie erover denken.. weet niet of dit dan de juiste topic erover is maar het gaat wel over xmrv virus en natuurlijk zijn we geen medische experts maar zou wel wat meningen willen weten
Grotere kans op kanker als je XMRV virus hebt?
Moderator: Moderators
Bedankt voor de tip!uook schreef:@ imaginary
Mocht U het nog niet gelezen hebben >interessante bijdrage v. Marlène i.d.v. in het topic Neuraal therapie (van vandaag).
(Verder vindt U ook info in zoekfunctie) > typ 'kanker'.
mvg.
As If I could reach Rainbows..
And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
XMRV lijkt inderdaad een grotere kans op kanker te geven. Het is in onderzoeken gevonden in circa 25% van tumoren in de prostaat en ook borsten. Officieel is er nog geen verband bewezen natuurlijk.
De vraag is of iemand met ME/CVS meer of minder kans op kanker heeft. Er is ook een theorie dat ME/CVS een situatie is waarbij het lichaam actief verzet pleegt tegen het XMRV virus. Een aanzienlijk aantal symptomen van ME/CVS zou dan dus worden veroorzaakt door het gevecht tussen het immuunsysteem en het virus. Doordat het immuunsysteem tegen het virus vecht, zou de kans op kanker echter minder kunnen zijn. Dit is vooralsnog niet meer dan een theorie.
Persoonlijk denk ik overigens wel dat een aanzienlijk deel van onze klachten worden veroorzaakt door ons immuunsysteem. Er zijn veel overeenkomsten met automimmuunziekten, waarbij het immuunsysteem om vaak onverklaarbare redenen eigen cellen aanvalt. In het geval van ME/CVS zou de reden XMRV kunnen zijn, dat talloze cellen heeft geïnfecteerd. XMRV is als retrovirus moeilijk te elimineren, dus dit zou tot een situatie kunnen leiden waarbij het immuunsysteem een oorlog aan het uitvechten is die het niet kan winnen, met jarenlange klachten tot gevolg.
De vraag is of iemand met ME/CVS meer of minder kans op kanker heeft. Er is ook een theorie dat ME/CVS een situatie is waarbij het lichaam actief verzet pleegt tegen het XMRV virus. Een aanzienlijk aantal symptomen van ME/CVS zou dan dus worden veroorzaakt door het gevecht tussen het immuunsysteem en het virus. Doordat het immuunsysteem tegen het virus vecht, zou de kans op kanker echter minder kunnen zijn. Dit is vooralsnog niet meer dan een theorie.
Persoonlijk denk ik overigens wel dat een aanzienlijk deel van onze klachten worden veroorzaakt door ons immuunsysteem. Er zijn veel overeenkomsten met automimmuunziekten, waarbij het immuunsysteem om vaak onverklaarbare redenen eigen cellen aanvalt. In het geval van ME/CVS zou de reden XMRV kunnen zijn, dat talloze cellen heeft geïnfecteerd. XMRV is als retrovirus moeilijk te elimineren, dus dit zou tot een situatie kunnen leiden waarbij het immuunsysteem een oorlog aan het uitvechten is die het niet kan winnen, met jarenlange klachten tot gevolg.
jemal schreef: Doordat het immuunsysteem tegen het virus vecht, zou de kans op kanker echter minder kunnen zijn. Dit is vooralsnog niet meer dan een theorie.
Ziekteverwekkers kunnen op allerlei manieren kanker veroorzaken, zegt Nobelprijswinnaar Harald zur Hausen. Maar soms lijken infecties juist bescherming tegen de ziekte op te leveren.
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/43659361/
"Er zijn aanwijzingen dat infecties soms juist kunnen helpen kanker op afstand te houden. Kinderleukemie (een vorm van bloedkanker) komt in sommige landen veel meer voor dan in andere. Het zijn vooral de rijke landen, met hygiënisch levende mensen, waar die ziekte de kop opsteekt. Er is een verband gevonden met de hoeveelheid infecties in het eerste levensjaar: hoe meer een kind die heeft gehad, hoe kleiner de kans op leukemie. Ook astma en andere luchtwegklachten lijken op de een of andere manier bescherming te bieden."
Dit gaat dus niet op voor retrovirussen want die zijn oncogeen, of zie ik dat verkeerd?
Ik vraag mij af of door enkel en alleen het versterken van het afweersysteem kanker kan worden voorkomen en/of bestreden, de genezingskansen zijn wellicht afhankelijk van het type:
"Eerste medicijn op komst dat longkanker bestrijdt door versterking afweersysteem?"
http://www.gezondheidsweb.eu/longkanker ... eersysteem
In het geval van XMRV, is het belangrijk om naast het versterken van het immuunsysteem ook antiretrovirale middelen te gaan inzetten omdat het anders 'dweilen met de kraan open' is, maar dat is mijn bescheiden mening.
Is het niet zo dat het xmrv virus gewoon oncontroleerbaar kan vermenigvuldigen door je witte bloedcellen inactief te maken? Net als bij kanker waardoor die oncontroleerbaar kan groeien.
-----
Daarom lijkt GcMAF zo goed te werken hiertegen omdat het juist iets in je lichaam actief maakt of aanvult ( ik kan het niet meer terug vinden dus hopelijk kunnen julllie mij volgen) waardoor je lichaam weer wel het virus/kanker opruimt.
-----
Daarom lijkt GcMAF zo goed te werken hiertegen omdat het juist iets in je lichaam actief maakt of aanvult ( ik kan het niet meer terug vinden dus hopelijk kunnen julllie mij volgen) waardoor je lichaam weer wel het virus/kanker opruimt.
As If I could reach Rainbows..