cymbalta/anticonceptiepil/dosering energie

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lies
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 apr 2010, 20:03

cymbalta/anticonceptiepil/dosering energie

Bericht door lies »

Hallo iedereen,

Ik heb in 2007 de diagnose CVS gekregen na eigenlijk al een 7-jaren enorm moe te zijn geweest.

In 2007 was in na een slechte relatie enorm uitgeput en heel depressief. Ik kreeg toen cymbalta voorgeschreven. Ondertussen voel ik me - dankzij een goede relatie - niet meer depressief en heb ik de indruk dat cymbalta eigenlijk mijn CVS-klachten versterkt. Heeft iemand van jullie dit ook ervaren? En welke waren jullie ervaringen met het afbouwen van cymbalta? Kwamen de paniekaanvallen toen terug of niet?

Ik merk ook bij mezelf op dat de CVS-klachten precies zijn ontstaan bij het nemen van de anticonceptiepil. Hebben mensen onder jullie ook al dit gevoel gehad?

En ten slotte... Wat is eigenlijk het beste... jezelf blijven forceren of luisteren naar jouw lichaam? Ik zit nu terug thuis van het werk, maar eigenlijk voel ik me daarbij ook niet goed. Ik weet echter niet of ik moet blijven tanden bijten of niet.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Lies
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

@Lies
Ik heb 5 jaar aan de Cymbalta gezeten en ik heb spijt gehad als haren op mijn hoofd!!!!
Ik ben NOOIT depressief geweest maar doodziek van de ME dat in de psychische hoek werd gegooid omdat ze mijn heftige klachten niet konden verklaren en dus psychisch zouden zijn :evil:
Ik heb in het begin een vrij hoge dosis gekregen van de psychiater nl 90 mg en ik was zo stoned als een garnaal ......lekker rustig :twisted:
Ik ben ook met grote tegenzin begonnen aan de cymbalta maar ik was zo ziek en wilde me alleen maar beter voelen.........
Ik heb me al die tijd k...gevoeld en mijn klachten werden echt niet minder door de Cymbalta :!:

Ik kreeg de stempel angststoornis omdat ik bang was voor een ernstige ziekte(en ik had gelijk!!!!!) mar mijn angst was volgens de artsen niet reeel omdat alles goed was bij me !!!!

Ik ben sinds vorig jaar met heel veel moeite van de Cymbalta afgekomen(wat een hel) zelfs mijn huisarts vond het knap dat ik ervan af ben gekomen want de laagste capsule bestaat uit 30 mg en ga dat maar eens afbouwen..........voor mijn gezin en voor mezelf een hel geweest wat voelde ik me k...
Het is me uiteindelijk gelukt met hulp van mijn man en kinderen!!!

Kijk dat je depressief word van de ernstige symptomen van ME is heel wat anders dan dat je echt psychisch ziek bent en echt deze medicatie nodig hebt!
Mijn kinderen gaven zelfs aan dat ik zonder de Cymbalta veel vrolijker ben en ja ik huil ook meer maar dat is goed je gevoelens uiten en niet te onderdrukken!!!!

Voor mij persoonlijk NOOIT geen Cymbalta of watvoor AD dan ook!!!!

Ik spreek voor mezelf mss zijn er mensen die wel baat hebben maar voor mij echt nooit meer!!
Ik heb veel verschillende AD gehad zonder enig resultaat ik voelde me ziek en dat ben ik dan ook ......lichamelijk!

Beste Lies ik kan alleen zeggen luister naar je eigen gevoel en als je je eens verdrietig of boos voelt is dat echt niet gek :wink:

Groetjes Niessie
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Hey Lies,

Iedereen mag huilen, een zieke, een gezonde behalve een ME/CVS patiënt want dan is hij/zij gelijk depressief.

AD kan best je klachten verergeren want als je ontgifting niet goed werkt sla je alleen maar meer 'rommel' op toch ?

Petje af Niessie !!!!!!!!!!!!!
Maar aan doorzetten ontbreekt het een ME/CVSser ook niet ;) ook al worden ze daar wel van beschuldigd.

Allemaal hoofd omhoog, jullie zijn een deel van de samenleving ook al kijkt de grote meerderheid je misschien met de nek aan.
Vaak zijn dat de grote jankers als ze zelf eens een griepje hebben of iets gaan mankeren.

Let wel dat ik niet tegen AD ben of het je wil afraden als je het echt nodig hebt.


Luisteren naar je lichaam, jij weet wat je voelt ;)
Sterkte
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Moet zeggen dat ik wel goede ervaringen heb met cymbalta... Door andere problemen ging het even niet zo goed met me, waarop ik dan cymbalta voorgeschreven kreeg. Ik sliep en at helemaal niet meer, maar dan door stress. Ik had niet het gevoel dat de cymbalta daar veel aan deed (situatie verbeterde, daarom ging het beter).
Maar ik heb er wel meer energie door gekregen, voor een aantal maanden toch, nu is het weer gedaan met die energie. En ik heb geen last van bijwerkingen, niet suf... Ik hoop toch dat dit me gaat blijven helpen met energie, misschien als ik weer wat meer uitgerust ben na mijn wilde leven in die periode van energie. Ik neem 60mg.
Wat wel minder is... ik moet het maar een keer vergeten te nemen of ik voel de gevolgen heel erg. Het voelt dan raar en pijnlijk in mijn hoofd, mijn lichaam is zwaar, draaierig enz. Autorijden is dan bijvoorbeeld ook geen goed idee. Kan er dus echt niet meer zonder, lichamelijk :?
De eerste weken ook wel ziek van geweest.
Plaats reactie