Onderzoekje: vit D, vit B12, candida
Moderator: Moderators
- huppelepup
- Gevorderd lid
Ik wil graag een onderzoekje doen. Wie iedereen die onderstaande heeft laten onderzoeken deze poll invullen.
-Je vit B12, de waarde zonder dat je vitaminesuplementen gebruikt.
-Je vit D , de waarde zonder dat je extra vitamine d gebruikt.
-Een ontlastingonderzoek hebt gedaan naar candiasis.
Ik ben heel nieuwsgierig en hoop dat jullie hieraan mee willen doen. Alvastl bedankt!
***Ik zie dat het mij nog niet lukt om de poll te maken er moeten nog twee vragen bij maar ik krijg ze niet toegevoegd, misschien dat iemand dit voor mij kan doen.
Deze moeten er nog bij;
Mijn vitamine D waarde is lager dan 50 . ja/nee
Er is candidasis in mijn ontlasting vastgesteld. ja/nee
dat zijn 3 polls, wat niet kan in 1 onderwerp. admin
-Je vit B12, de waarde zonder dat je vitaminesuplementen gebruikt.
-Je vit D , de waarde zonder dat je extra vitamine d gebruikt.
-Een ontlastingonderzoek hebt gedaan naar candiasis.
Ik ben heel nieuwsgierig en hoop dat jullie hieraan mee willen doen. Alvastl bedankt!
***Ik zie dat het mij nog niet lukt om de poll te maken er moeten nog twee vragen bij maar ik krijg ze niet toegevoegd, misschien dat iemand dit voor mij kan doen.
Deze moeten er nog bij;
Mijn vitamine D waarde is lager dan 50 . ja/nee
Er is candidasis in mijn ontlasting vastgesteld. ja/nee
dat zijn 3 polls, wat niet kan in 1 onderwerp. admin
Goed om zelf op¨onderzoek uit te gaan!
helaas kan ik je deze waarden niet geven.. ik hoop dat het wel een rieel beeld kan weergeven
helaas kan ik je deze waarden niet geven.. ik hoop dat het wel een rieel beeld kan weergeven
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.
Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
- huppelepup
- Gevorderd lid
- marianneke
- VIP-donateur
Laagste b12: 161 (2007)
Vit D 2010: 44
Zomer 2010: Candida in ontlasting
(2008, LBA, otrthomoleculaire arts: candida)
Godzijdank neemt PvM mij eindelijk serieus.
De huisarts vond die b12 in 2007 een lachtertje (toen opperde ik al over b12 stichting), en die vit D is volgens hem prima.
Sinds vd zomer heb ik dus via PvM eindleijk b12 injecties.
Vit D slik ik op eigen houtje al een jaar (2000 IU per dag), maar stijgt nu niet echt significant.
Vit D 2010: 44
Zomer 2010: Candida in ontlasting
(2008, LBA, otrthomoleculaire arts: candida)
Godzijdank neemt PvM mij eindelijk serieus.
De huisarts vond die b12 in 2007 een lachtertje (toen opperde ik al over b12 stichting), en die vit D is volgens hem prima.
Sinds vd zomer heb ik dus via PvM eindleijk b12 injecties.
Vit D slik ik op eigen houtje al een jaar (2000 IU per dag), maar stijgt nu niet echt significant.
Deze pol kan echter wel in een artikel worden toegevoegd (heb ik gebruikt voor lyme poll):dat zijn 3 polls, wat niet kan in 1 onderwerp. admin
http://www.gfxpoll.com
Laagste b12 was waarde 217 en goed bevonden door huisarts. Januari 2010.
Daarna door slikken van supplementen ( geen b12 geslikt of gespoten)
daarna in april b12 waarde 477 en ik voelde me toen echt goed.
Zelf denk ik ook dat ik jaren met een te lage b 12 waarde heb rondgelopen. Helaas waardoor ook schade aan denkvermogen is mijn bescheiden mening.
B12 waarde in december 2010 was 277 en goed bevonden door huisarts en ikzelf was alweer tijden minder fit.
Ik ben weer die supll gaan slikken en mijn b12 waarde was in januari 2011 303
mijn vitamine D was in december 2010 iets van in de 50 en goed bevonden door huisarts.
en candida ben ik nooit op getest.
Zelf denk ik dat mijn b12 waarde nu weer hoger is dan in januari 2011.
Misschien alweer 400.
( de maanden zijn niet nauwkeurig die ik beschrijf maar het gaat dan ook om de waarde en de tussenpozen toch!!)
en ik ga nu afd internisten bellen voor vitamine D uitslag, die was er in januari nog niet. ( duurt ook 3 weken deze uitslag)
gebeld: is van januari 2011 vitamine D 59 en was in december 2010 lager dat weet ik wel,
was 51 of 54 volgens mij. ( ik ben het ff kwijt hoor) geen zin om op te zoeken nu.
kijk die supll die ik slik doen blijkbaar wel iets. ( denk ik)
Daarna door slikken van supplementen ( geen b12 geslikt of gespoten)
daarna in april b12 waarde 477 en ik voelde me toen echt goed.
Zelf denk ik ook dat ik jaren met een te lage b 12 waarde heb rondgelopen. Helaas waardoor ook schade aan denkvermogen is mijn bescheiden mening.
B12 waarde in december 2010 was 277 en goed bevonden door huisarts en ikzelf was alweer tijden minder fit.
Ik ben weer die supll gaan slikken en mijn b12 waarde was in januari 2011 303
mijn vitamine D was in december 2010 iets van in de 50 en goed bevonden door huisarts.
en candida ben ik nooit op getest.
Zelf denk ik dat mijn b12 waarde nu weer hoger is dan in januari 2011.
Misschien alweer 400.

( de maanden zijn niet nauwkeurig die ik beschrijf maar het gaat dan ook om de waarde en de tussenpozen toch!!)
en ik ga nu afd internisten bellen voor vitamine D uitslag, die was er in januari nog niet. ( duurt ook 3 weken deze uitslag)
gebeld: is van januari 2011 vitamine D 59 en was in december 2010 lager dat weet ik wel,
was 51 of 54 volgens mij. ( ik ben het ff kwijt hoor) geen zin om op te zoeken nu.
kijk die supll die ik slik doen blijkbaar wel iets. ( denk ik)
Dear Karma, I have a list of people you missed
- huppelepup
- Gevorderd lid
Ik heb het vermoede dat het candida wel eens de boosdoener kan zijn. Zelf heb ik de hoogste gradatie hierin. Door de candida heb je een verminderde darmopname wat resulteerd in vitamine te korten. Bij mij was de vit d 21 en b12 de laagste waarde 201. En inderdaad regulier zeggen ze indereen heeft candia in de darmen, dus niks aan de hand.
Jammer dat de pol niet lukt met deze drie vragen samen.
Jammer dat de pol niet lukt met deze drie vragen samen.