XMRV/MLV: Rode Kruis (VS) studie + college Alter/Lo 22/2

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
poppetje
Donateur
Donateur

XMRV/MLV: Rode Kruis (VS) studie + college Alter/Lo 22/2

Bericht door poppetje »

Lieve Allemaal,

Ik las net op XMRV Buzz http://aboutmecfs.org/Rsrch/XMRVBuzz.aspx
een aantal interessante dingen.

Allereerst staat er een studie van het Rode Kruis (in Amerika) in de planning, waarbij zij bloed gaan testen op XMRV (donoren EN ontvangers!). Dit gebeurt op best grote schaal. 10.000 donoren en 120 ontvangers worden getest op XMRV/MLV. Gen-probe en Abbott zijn betrokken bij de analyse en het is interessant te lezen dat Gen-probe kennelijk een test ontwikkeld heeft om XMRV/MLV te detecteren nog voordat er antilichamen zijn gevormd ????

"Gen Probe on the other hand said in Nov that it had developed a super sensitive test that could pick up XMRV before antibodies to it were formed".

Het is natuurlijk belangrijk als het gaat om het testen van donorbloed dat er een snelle test wordt ontwikkeld, de huidige tests duren nog veel te lang om goed in de praktijk te werken als het zover zou komen dat men standaard donorbloed moet gaan testen. Ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Je vraagt je wel soms af (en dat doen de auteurs op XMRV Buzz ook), hoe er nieuwe tests kunnen komen als de BWG nog steeds geen overeenstemming heeft over de juiste standaardtest voor XMRV (resultaten van BWG pas over half jaar verwacht). Deze Rode Kruis studie is nog niet begonnen, maar men is in de opstartfase. Laten we hopen dat het er van komt, want een studie met zoveel donorsamples is echt belangrijk. Tot nu toe zijn alle studies die er waren met vrij kleine aantallen patienten/samples.

Een tweede bericht op de xmrv buzz site betreft een college dat Lo en Alter gaan houden op 22 februari. Lijkt erop alsof we dat live kunnen gaan meekijken. Laten we hopen dat dat ook straks gaat lukken. Is heeeel interessant, Lo en Alter zijn als een gek bezig om te bewijzen dat XMRV/MLV ook integreert in het DNA van mensen. en dat is van cruciaal belang omdat dan bewezen is dat het daadwerkelijk schade kan toebrengen in je lijf en het niet een soort rondzwierend virus is (zoals sommigen beweren) dat je hebt maar dat geen schade toebrengt.
Videocast is te volgen via; http://videocast.nih.gov/summary.asp?live=9925
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Contacteer:

XMRV / MLV nieuws

Bericht door Esther »

Hoi Poppetje,

Dankjewel voor het nieuws. Ik heb me nog niet zo goed ingelezen in de materie, maar als ik me niet vergis is de test die ze gaan gebruiken ontwikkeld door een labo dat in nauw contact staat met de overheid, dus geen onafhankelijk lab. Het is natuurlijk gek dat de "golden standard" nog niet is gevonden en zij claimen het virus al te kunnen lokaliseren. Het geeft te denken. Zeker als je weet hoe tijdrovend het is om goede tests te doen. Judy Mikovits onderstreepte dit probleem ook nog. Vraag me af hoe ze dat gaan doen?

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
poppetje
Donateur
Donateur

XMRV / MLV nieuws

Bericht door poppetje »

Ja het gaat mij ook allemaal erg snel, want laat ze eerst nu maar eens met zijn allen overeenstemming bereiken over de juiste testmethoden, en definitief de contaminatiediscussie uit de weg helpen, en zorgen dat we weten waarom er zoveel verschil was in percentages wat diverse onderzoekers vonden aan XMRV/MLV. Was het toch een opslag probleem (ontdooien, invriezen, ontdooien) .

maar goed, ze zijn nog niet begonnen met de studie, laten we hopen dat ze de resultaten van de BWG nog meenemen in hun studie, zodat we achteraf niet weer een discussie krijgen over de juiste testmethoden en daarmee de resultaten in feite inde prullenbak kunnen.

We zullen het zien....
Plaats reactie