Een stuk vol pertinente leugens! Vooral prof. Blockmans spant de kroon. In tegenstelling tot wat hij beweert, is het bewijs dat ME/CVS psychomatisch is van oorsprong nooit bewezen. Hij mag me de wetenschappelijke literatuur in kwestie sturen.
Als patiënte van prof. Van Houdenhove weet ik uit raadplegingen dat niemand van hen het juiste mechanisme achter de ziekte kent. Plots is er de ontregeling van de HPA as, wordt er een teveel aan cortisol geproduceerd wat vervolgens leidt tot een gecompromiteerd immuunsysteem. Als prof. Blockmans en Van Houdenhove kunnen aantonen dat mijn mentale gesteldheid, mijn gedachten die ontregeling bewerkstelligen of kunnen herstellen dan hebben ze het bewijs van mentale causatie in handen. Knap hoor! Ik heb persoonlijk bijna 8 acht jaar gezocht naar dat bewijs, 30 boeken gelezen en een tienvoud aan artikels. Ik heb er een scriptie over geschreven. Allemaal dankzij deze professor. Helaas lijken de neurowetenschappen juist het tegenovergestelde te bewijzen.
Dat stress een goede voedingsbodem is voor ziektes is niet vreemd. Veel ziektes zijn in dat opzicht stressgerelateerd. Judy Mikovits zei onlangs nog dat het virus geactiveerd kon worden door cortisol. Goh, beste professoren, geniet nog even van jullie status van 'the untouchables'. Er komt een tijd waarin jullie ideeën geschiedenis zijn.
Liefs,
Esther
http://www.onwilliglichaam.blogspot.com