Artikel De Standaard "CV(s) is vuilnisbelt"

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=3835C9OL
lees en oordeel :twisted: :evil: =;

"nog veel werk aan de winkel"
Hoop doet leven!
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ik word mottig van dat soort mensen.

Ze geven toe dat je nooit beter wordt en toch zou het door de stress komen. Nochtans is er geen stress van teveel werk want dat lukt ons niet meer ...

Die spreken zichzelf tegen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Ze trekken allemaal aan hetzelfde touw dus ik vrees het ergste voor dr Coucke.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door nijntje »

Ik begrijp niet dat Professoren zoiets durven te zeggen....
ze voelen zich duidelijk almachtig....
een spijtige zaak...
voor hen is het een uitgemaakte zaak....

maar het woord kwakzalver in de mond nemen, gaat voor mij toch de ver...
ze moesten zich schamen!

Maar ja, waarom maak ik me druk? Al wat niet in hun winkel past, vinden ze toch onwaardig!
en met hun winkel bedoel ik die van Van Houdenhove en Blockmans ....

ik steun dr. Coucke.... en hoop dat gerechtigheid vandaag zegeviert!
Dat hij niet geschorst wordt... want dat zou meer dan eens betekenen dat de tussendeorenmaffia in België weer maar eens gelijk krijgt...
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dr Blockmans bezorgt vast meer mensen slapeloze nachten. Herinner u de blog Onwillig Lichaam.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

Pff hebben ze THE MAN van Houdenhove ook nog weer van stal gehaald voor commentaar, :shock:
Laat die man van zijn pensioen genieten die hij verdiend heeft over de ruggen van zieke mensen.

Deze riooljournalist heeft zijn/haar werk wel weer erg eenzijdig verricht.
Wat een tunnelvisie zeg!!!! ongelooflijk. :shock:
Dear Karma, I have a list of people you missed
hayes
Actief lid

Bericht door hayes »

Bah, die mensen beseffen niet wat voor leed ze veroorzaken met zulke uitspraken.

Het probleem is dat er met twee gewichten gewerkt wordt. Kan allemaal wel goed zijn dat er mensen gediend zijn met gedragstherapie, maar elke patient is gewoon anders. Moeten ze mij eens uitleggen hoe je bvb voedselintoleranties kan aanpakken door gedragstherapie. Ze zien het totaalbeeld niet.

Wanneer val je binnen de cvs-groep en wanneer niet? In het merendeel van de gevallen krijgen mensen de stempel cvs opgeplakt omdat ze chronisch vermoeiend zijn voor hun artsen, niet omdat het een sluitend diagnose is.

Hoe kun je nu een patient die klachten heeft overgehouden aan een virusinfectie vergelijken met iemand waar een ingrijpende gebeurtenis of dergelijke de druppel is geweest? Laat staan een kind die tijdens zijn jeugd of zelfs van bij de geboorte al klachten vertoond! Ze moeten zich niet focussen op die druppel die de emmer deed overlopen, maar waarom die emmer in de eerste plaats al tot de rand gevuld stond.
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
urania
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door urania »

Goh, ik had journalist moeten worden. Persbericht overtikken, 2 à 3 telefoontjes plegen, quootjes zo rangschikken dat de hoogsten in rang het laatste woord krijgen en klaar is Kees.

Kan vanaf de bank.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ach journaliste is redacteur Media en Cultuur

Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Contacteer:

Bericht door Esther »

Een stuk vol pertinente leugens! Vooral prof. Blockmans spant de kroon. In tegenstelling tot wat hij beweert, is het bewijs dat ME/CVS psychomatisch is van oorsprong nooit bewezen. Hij mag me de wetenschappelijke literatuur in kwestie sturen.

Als patiënte van prof. Van Houdenhove weet ik uit raadplegingen dat niemand van hen het juiste mechanisme achter de ziekte kent. Plots is er de ontregeling van de HPA as, wordt er een teveel aan cortisol geproduceerd wat vervolgens leidt tot een gecompromiteerd immuunsysteem. Als prof. Blockmans en Van Houdenhove kunnen aantonen dat mijn mentale gesteldheid, mijn gedachten die ontregeling bewerkstelligen of kunnen herstellen dan hebben ze het bewijs van mentale causatie in handen. Knap hoor! Ik heb persoonlijk bijna 8 acht jaar gezocht naar dat bewijs, 30 boeken gelezen en een tienvoud aan artikels. Ik heb er een scriptie over geschreven. Allemaal dankzij deze professor. Helaas lijken de neurowetenschappen juist het tegenovergestelde te bewijzen.

Dat stress een goede voedingsbodem is voor ziektes is niet vreemd. Veel ziektes zijn in dat opzicht stressgerelateerd. Judy Mikovits zei onlangs nog dat het virus geactiveerd kon worden door cortisol. Goh, beste professoren, geniet nog even van jullie status van 'the untouchables'. Er komt een tijd waarin jullie ideeën geschiedenis zijn.

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
dopey
Actief lid

Bericht door dopey »

Eerder beweerde van Houdenhove inderdaad nog dat ME-patiënten een langdurig verhoogde cortisolspiegel zouden hebben. Dan is het wel zeer vreemd dat juist hij onderzoeken initieert om te zien of cortisolsuppletie verbetering zou kunnen brengen. Als dat dan geen nodeloze experimentele 'wetenschappelijke' onderzoeken zijn...
orange
Beginner
Contacteer:

Bericht door orange »

Dit alles maakt mij enorm kwaad maar vooral heel verdrietig ...
dopey
Actief lid

Bericht door dopey »

http://www.youtube.com/watch?v=yy3Iuxd4YoA
http://www.youtube.com/watch?v=2HO8NwQe6QU

Ergens in deze discussie meen ik dat van Houdenhove zegt dat ernstig zieke patiënten niet voor behandeling in aanmerking komen in de CVS-centra, maar dat die dan wel ergens anders terecht kunnen. Nu, daar zal hij dan ook maar eens even een stokje voor steken.
she
Gevorderd lid

Bericht door she »

Wat mij betreft mag het best tussen de oren zitten.
Schizofrenie zit ook tussen de oren - maar niemand denkt eraan om het te bestrijden met CGT of GET (ik zie ze het al doen . . . ).
Geen enkele keuring-arts die eraan denkt schizofreniepatienten goed te keuren voor werk als ze het niet aankunnen . .

Schizofrenie wordt bestreden door medicijnen. Deze patienten ontvangen (al hebben ze het ook niet makkelijk) de sociale voorzieningen die ze nodig hebben.

Als ik een medicijn voor mijn hersentjes krijgt die mij van mijn vermoeidheid helpt en mijn intoleranties en brain-pap herstelt - ben ik erg blij!
Van mij mogen ze het noemen wat ze willen - als hierdoor in de behoeften van patienten wordt voorzien en de behandelingen die worden aangewend ook verbetering bieden.
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door hildeke »

Is het geen aanrader/must dat we hierop reageren vanuit de vereniging? We kunnen deze vernederende en negatieve publicatie toch niet zomaar over ons heen laten gaan?
Plaats reactie