Nep energie??

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dontknow
Beginner

Nep energie??

Bericht door dontknow »

Vrijdag begonnen en za/zo op zijn hoogte punt gister 2 uur wakker geweest alles bij elkaar... de nacht ook geslapen,

Vanochtend wakker en Ik BEN ER weer!! Jahoee...
maar probeer mezelf aan alle kanten af te remmen, stond net te douchen met het schuursponsje in mijn hand want nu kan het... toch?
Juist want ergens vermoed ik dat ik uit dit potje langer moet putten dan alleen vandaag, mijn drukke momenten zitten einde van de week...
is dit gevoel dan een soort nep energie??
Opluchting.. redelijk pijn vrij... energie terug... maar eigenlijk ook weer niet?
mamoes
Gevorderd lid

Nep energie??

Bericht door mamoes »

hai dontknow,

kan t even niet volgen.
hoezo Nep energie ?
nadat je zoveel geslapen hebt of heb je iets van medicatie gekregen ?

mamoes
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur

Nep energie??

Bericht door hildeke »

Hey dontknow,
Wees maar voorzichtig met deze energie van korte duur. ALS ik al eens zo'n uitmuntende ochtend heb zoals jij beschrijft, dan is het gevaar des te groter dat je over je grenzen gaat en dat je er 's namiddags of de dag (en) daarna voor moet boeten. Ik kan me best inbeelden dat het even deugd doet om je nog eens goed te voelen, geniet ervan zolang het duurt! Ik hoop echter dat je gespaard blijft van een weerslag nadien.
dontknow
Beginner

Nep energie??

Bericht door dontknow »

Hi !,

Ja gister ook een beetje terug geroepen, contrast met een weekend met slapen was erg groot, ergens negeer ik dan ook de pijn, rsultaat vandaag is nu pas wakker en pijnlijke spieren. Lichaam voelde redelijk gister maar was zo opgelucht dat even die coma achtige slaap weg was... en mijn hoofd helder. Niet als wezeloosje naar pannen staren en niet weten hoe ik moest koken. Dus gister voelde geweldig,

Dat bedoelde ik met nep energie, dat je even voelt alsof je knallen kunt, maar eigenlijk alleen maar veel te snel je energie an het opmaken bent.....
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Nep energie??

Bericht door tanto »

Ik trap er ook nog altijd in. Vorige week ook zo'n dag dat ik me tiptop voelde. Ik kon de hele wereld aan. Daarna twee dagen moeten boeten met pijn en zwakte. Aldoende leert men (niet). Doe het op die momenten een beetje rustig aan! Hoewel dat moeilijk is, weet ik.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur

Nep energie??

Bericht door hildeke »

tanto schreef:Aldoende leert men (niet)
Goed gezegd, tanto! Idem dito hier! :wink:
baukje
Beginner

Nep energie??

Bericht door baukje »

Ik moest hier wel om lachen, zo herkenbaar.
Vooral dat zinnetje: al doende leert men (niet).

Mijn man vraagt al jaren wat er moet gebeuren voordat ik mezelf serieus neem.
Hij begrijpt niet, dat ALS ik mezelf eens een keertje helemaal geweldig voel, ik zo blij ben dat ik ook alles eruit wil halen die dag of dat uurtje.
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Als je nep-energie hebt, doe dan tenminste dingen waar je later met genoegen op terug kunt kijken.
Dat de winst bij voorkeur hoger is dan de prijs. :wink:

(Dit na een aantal keren opstaan en vallen mijn motto geworden.)
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Plaats reactie