Kan iemand mij duidelijkheid geven. Ik heb me aangemeld in lelystad. Je moet online een heleboel vragen invullen en wanneer dit klaar is dan stuur je dit op. Is het zo dat wanneer je de vragenlijst verzonden hebt pas op de wachtlijst komt te staan. Dus hoe langer je wacht met de vragenlijst hoe langer het duurt voordat je een afspraak hebt. Ik heb deze vraag al gesteld aan lelystad maar kreeg dit onderstaande antwoord. Snap het nog niet helemaal.
Groetjessssss
De vragenlijst kunt u online invullen, zodra deze is ingevuld krijgt u een intake afspraak bij de internist.
Volgens mij kom je inderdaad pas op de wachtlijst te staan als je alle vragen hebt beantwoord. Het is een beetje vreemd lijkt me als mensen die de lijst niet invullen eerder aan de beurt zijn, want ze analyseren eerst het gehele bestand voor je voor de intake komt.
Oh dat schiet niet op, er is dus nog steeds geen internist.
En iemand een idee hoelang de wachttijd in amsterdam is. Ik heb al een paar keer gebeld maar er werd niet opgenomen. Op de email krijg ik geen antwoord.
huppelepup schreef:Oh dat schiet niet op, er is dus nog steeds geen internist.
En iemand een idee hoelang de wachttijd in amsterdam is. Ik heb al een paar keer gebeld maar er werd niet opgenomen. Op de email krijg ik geen antwoord.
Een tijdje terug stond hier ergens op de site 1 jaar...(weet echt niet meer welk topic, misschien iemand anders?)
Wachttijd gaat inderdaad pas in op het moment dat jij je vragenlijsten terug stuurt.
Ik weet wel dat er mensen twee weken geleden een afspraak toe gestuurd hebben gekregen voor 17 februari ik zal vrijdag even aan ze vragen of ze nog wat gehoord hebben of dit nog door gaat.
Wachttijd Amsterdam:
Ik heb vorige week contact gehad met CVS centrum Amsterdam en die gaven aan dat ze momenteel geen mensen meer aannemen en eerst de mensen die momenteel op de wachtlijst staan gaan inplannen.
Mocht ik willen dat mijn naam op de wachtlijst komt te staan dan werd ik aangeraden om in maart nogmaals contact met ze op te nemen.
Wachttijd slaaponderzoek Gelderse Vallei:
Ook vorige week contact gehad en hier wordt je voor een gesprek met neuroloog en/of slaapverpleegkundige binnen ong 7 a 8 weken opgeroepen.
Ook nog andere instanties gebeld revalidatiecentrum Huizen/Almere die schijnen ook een programma te hebben voor CVS patiënten maar ook hier is de wachtlijst een half jaar.
Ga nu bij lelystad beginnen maar tussen het insturen van de vragenlijsten en de eerste intake zat ong. 8 wk. (toen was de internist nog aanwezig) en na intake en eerste afspraak zit 3 maanden.
Toevallig is het me vandaag wel gelukt om Amsterdan aan de lijn te krijgen. Er werd gezegd dat ze aan het reorganiseren zijn en ze niet kon zeggen hoelang de wachttijd is. Ik moest de website maar in de gaten houden (die uit de lucht is) Ben dus niet veel wijzer geworden hier. In ieder geval niet echt hoopvol allemaal.
nyx schreef:Ook nog andere instanties gebeld revalidatiecentrum Huizen/Almere die schijnen ook een programma te hebben voor CVS patiënten maar ook hier is de wachtlijst een half jaar.
Je weet dat er in Huizen/Almere: http://www.trappenberg.nl/index.cfm een programma is met revalidatie en CGT en GET?, hetgeen niet goed is voor ME/CVS-patiëten.
Dergelijke therapieën geven schade en achteruitgang bij ME/CVS-patiënten.
Almere/Huizen zien ME/CVS als een psychische ziekte!
Daar moet je niet zijn voor de behandeling/verlichting van de lichamelijke ziekte ME/CVS.
Heel erg bedankt voor de info. Ik was al niet van plan om naar de Trappenberg te gaan aangezien ze een combo van CGT en MD geven en ik ga niet nogmaals een pad met CGT volgen.
Dus vandaar dat ik nu toch met lelystad ben begonnen ook al kan ik me niet in alle dingen die ze doen vinden. Maar goed je kan niet alles hebben toch
In ieder geval heel erg bedankt voor de info en waarschuwing.
Ik heb maar eens een mail gestuurd naar lelystad maar denk dat het wel lang kan duren voordat er eens een afspraak gemaakt wordt. Ze zeggen dat hun internist ziek is, lekker handig als je daar op moet wachten. Er werd mij voordat ik mij aanmelde gezegd dat de wachttijd 12 weken is. Nou ik geloof er geen bal van.
@ Huppelepup: ik vrees dat je niet veel keuze hebt. De enige ME vriendelijke artsen zijn momenteel uitgeschakeld. De internist van Lelystad door ziekte en de arts uit Amsterdam vanwege schorsing......
Wat ik weet over Lelystad is dat ze druk bezig zijn met het zoeken naar vervanging. Er wordt dus aan gewerkt maar duidelijkheid over hoe en wat dat kunnen ze nog niet geven.