Erythromycine enteric coated 500

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

jawel het zijn de filmomhulde tabletten !
Punika
Actief lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 jan 2009, 16:09

Bericht door Punika »

okee thnxx, ik heb erytrocine-es 500 mg filmomhulde tabletten...dus dan heb ik blijkbaar toch de goede..je weet het niet met die recepten van DML, staan vaak geen alledaagse dingen op..en ik dacht dat enteric coated inhield dat er gereguleerde afgifte was door een speciaal omhulsel en dat kan ik uit de bijsluiter niet halen en dat was bij mijn vorige AB wel zo, maar goed
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

ik heb ze speciaal moeten laten maken bij de apotheek...
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

ik heb erythroforte 500 mg filmomhulde tablettten, ik heb dat toen nagevraagd bij himmunitas en het waren de goede. Filmomhulde = enteric coated , kan je zo bij de apotheek krijgen/bestellen...
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Erythromycine

Bericht door senna »

topic samengevoegd. admin

Met deze AB zou ik deze week moeten starten.
Iemand al genomen ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
princesa
Donateur
Donateur
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 jul 2010, 21:05

Erythromycine

Bericht door princesa »

Jep, ik had deze in maand 1 en maand 3 van mijn behandelplan.
Don't judge what you don't understand...

Mijn blog: princesasview.blogspot.com
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Erythromycine

Bericht door nabo »

Ik ook in maand 2 en volgende week weer.
Gebruikersavatar
aimee
Actief lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 24 jun 2010, 12:31

Bericht door aimee »

Hoi allemaal!!

Ik denk dat het hierboven al is beschreven, maar voor ter bevestiging toch nog even de volgende vraag..

Vanuit Brussel heb ik Erythromycine EC ofwel enteric coated 500 mg 2x per dag voorgeschreven gekregen.. Deze heb ik zowel in NL als in Belgie besteld en bij beide krijg ik; Erythromycine ES ofwel Ethylsuccinaat (als ik het zo goed schrijf).. Is dit nu hetzelfde?!!

Ik hoor het graag van jullie.. Liefs
Ik vertrek vandaag, elke dag opnieuw..
www.aimee.vertrektvandaag.nl

Ik ben inmiddels ook vertrokken op Twitter!!
http://twitter.com/Aimee_CVS of http://aimee.vertrektvandaag.nl/twitter
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Hoi Aimee,
Ik bestel Erythromycine bij Anteverpia en die vermalen ze dan en stoppen ze in maagzuurbestande capsules. 500 mg pas niet in 1 capsule, dus krijg ik er twee van 250 mg.
Bij de apotheek in Nederland wilden ze me gewone Erythromycine tabletten verkopen omdat ze geen enteric coated konden bestellen. ES zegt iets over de vorm van de erythromycine, dat de werkzame stof gebonden is aan Ethylsuccinaat. Dit zegt niets over of de tablet maagzuurbestand is of niet. Ik zou eens mailen met DML of dit goed is of met Anteverpia, daar krijg je vast sneller antwoord.
Helaas heb ik het doosje niet meer dus kan niet kijken of ik ook Erythromycine ES had. Vlgs mij niet.

Groetjes,
Spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Heb je zakjes of capsules gekregen ?

Ik denk dat de S staat voor sachet en de c voor capsules.

Ik kreeg vd apotheker te horen dat ze de vraag naar de capsules niet konden bijhouden en dus vaak de zakjes geven.
Maar of DML dat goedkeurt ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Ik denk dat de S staat voor sachet en de c voor capsules.
Leuk gevonden, maar EC staat echt voor Enteric Coated, dus maagzuurresistent.
En ES staat voor Ethylsuccinaat.
Als je Erythrocine ES hebt die Enteric Coated is, dan zal t ook wel goed zijn.

Die zakjes zijn zeker niet Enteric Coated zoals voorgeschreven door DML. Maarja, mij apotheek hechtte er ook niet zo'n waarde aan dat de tabletten EC moesten zijn, want ze gaven me gewoon tabletten die dat niet waren. Maar omdat het juist in de darm moet werken, moet er zo veel mogelijk ook in de darm terecht komen en niet al deels door het maagzuur vernietigd zijn.

Groetjes,
Spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
blaze
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:10

Bericht door blaze »

Hallo allemaal,
Ik moet ook de eerste en de derde maand aan de erythromycine enteric coated. Ik lees dat sommige het wel bij de apotheek in NL kunnen krijgen en anderen krijgen de verkeerde soort... Wat ik mij afvraag is, als je het bij de NLse apotheek meekrijgt wordt er dan vergoed? Want als je het bij http://www.antverpia.net/ besteld moet je er voor betalen natuurlijk. Ik kan het wel naar mijn verzekering sturen, maar zoals velen denk ik niet dat dat wat gaat opleveren.

Groetjes
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Ik moest het bij de Nederlandse apotheek ook zelf betalen omdat het een recept van een buitenlandse arts was. Mijn verzekering (Menzis) vergoed niks van de behandeling van DML, dus daar zou ik het ook niet terug kunnen vragen. De enige weg is dan dat je je huisarts vraagt om dit voor te schrijven maar als de apotheek geen enteric coated kan leveren, heb je er nog niks aan.

Anteverpia maakt de EC zelf, dat zou elke bereidende apotheek in Nederland ook kunnen: de pillen vermalen en in een maagzuurresistente capsule doen. Dan maken ze wel 2 capsules van 250 mg anders past t er niet in.
Voor 32 capsules van 250 mg betaal ik bij Antverpia 18 euro. Voor dat relatief kleine bedrag neem ik de weg van de minste weerstand.

Succes,

Spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
andreas
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 jul 2010, 16:46

Bericht door andreas »

@blaze Ik heb net als spring mijn huisarts gevraagd om een recept en kreeg toen van de apotheek Erythrocine-ES 500 mg. Vervolgens aan DML per e-mail gevraagd of dit de goede was, en dat was zo. Voor een andere soort (Amoxicilline) kreeg ik echter niet de goede, was nl niet enteric coated. Deze heb ik toen teruggebracht en vervolgens besteld bij een Apotheek in Belgie (gaver apotheek) en die moest ik dan wel zelf betalen, want deze soort wordt in NL niet vergoed.. (staat niet op lijst van geneesmiddelen die vergoed worden) hetr lijkt in het begin ingewikkeld, maar langzaam maar zeker wen je eraan. :) en weet je wat je waar kunt krijgen en hoe. Succes ! Andreas.
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

@blaze en @ andreas: Ik heb mijn huisarts niet om erythromycine gevraagd omdat de apotheek het niet EC kon leveren. De apotheek probeerde me eerder wel erythromycine te verkopen die niet enteric coated was en die moest ik dan zelf betalen omdat het een recept van een buitenlandse arts was. Gelukkig hoorde ik ze achter de balie erover praten dat het niet enteric coated was, maar tegen mij zeiden ze dat niet. Ik heb het daarom niet gekocht.
De weg van de minste weerstand was daarna Antverpia.
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Plaats reactie