kapot van de kou
Moderator: Moderators
kapot van de kou
Hebben jullie dit ook?
Als het zo koud is als de laatste dagen, heb ik na een aantal dagen last van mijn gewrichten. Daarna, als ik te lang de kou moet trotseren (al dan niet gewapend met fleecevesten, bontmutsen etc), ben ik gebroken van de kou. Ben dan nergens meer toe in staat, en krijg huilbuien omdat ik de energie er niet voor heb de kou aan te kunnen, enz.
In mijn vorige huis stookte ik alle kamers warm en had ik er niet zo heel veel last van. Nu woon ik samen en dit is de eerste winter in dit huis. Het is een oud huis en daarom heeft alleen de huiskamer verwarming (vriend zelf aangelegd), en in de slaapkamer hebben we een kacheltje. Als ik naar de badkamer moet of naar een andere ruimte, kom ik dus in een koudere ruimte. Ik merk dat dit enorm veel energie kost.
Als het warmer is, of desnoods net rond het vriespunt, kan ik best weer wat functioneren (ik zit nu op een 5,5 op de ME-schaal), maar met deze kou ben ik lichamelijk, psychisch en emotioneel een wrak.
Herkenbaar? Tips?
Als het zo koud is als de laatste dagen, heb ik na een aantal dagen last van mijn gewrichten. Daarna, als ik te lang de kou moet trotseren (al dan niet gewapend met fleecevesten, bontmutsen etc), ben ik gebroken van de kou. Ben dan nergens meer toe in staat, en krijg huilbuien omdat ik de energie er niet voor heb de kou aan te kunnen, enz.
In mijn vorige huis stookte ik alle kamers warm en had ik er niet zo heel veel last van. Nu woon ik samen en dit is de eerste winter in dit huis. Het is een oud huis en daarom heeft alleen de huiskamer verwarming (vriend zelf aangelegd), en in de slaapkamer hebben we een kacheltje. Als ik naar de badkamer moet of naar een andere ruimte, kom ik dus in een koudere ruimte. Ik merk dat dit enorm veel energie kost.
Als het warmer is, of desnoods net rond het vriespunt, kan ik best weer wat functioneren (ik zit nu op een 5,5 op de ME-schaal), maar met deze kou ben ik lichamelijk, psychisch en emotioneel een wrak.
Herkenbaar? Tips?
kapot van de kou
pff ja het lijkt alsof mijn lichaam niet op kan warmen, ik loop er helemaal krom van buiten. En na uurtje buiten te zijn geweest ook een koorst gevoel~plus nog strammere spieren.
Ik neem exstra rust en pak me goed in,
Ik neem exstra rust en pak me goed in,
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.
Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
kapot van de kou
Anaska, de kou vreet energie. Vandaag voel ik me ietsiepietsie beter, want het vriest nu even niet maar ik zie enorm op tegen de komende dagen. Ik maak elke dag een wandelingetje maar daarna moet ik gaan liggen. Ik pak me goed in maar sommige dagen ben ik totaal niet warm te krijgen en gebeuren er rare dingen met mijn tenen. Niet buiten, maar 's avonds op de bank. Tenen gaan tintelen, worden gevoelloos, gaan pijn doen. Ik heb soms twee paar skisokken aan. Dit is echt zwaar. Liefs, Urania
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
kapot van de kou
Steken in mijn benen en kniëen, het lijkt wel zenuwpijn, bevroren ledematen die maar niet warm willen worden. Mijn kapotte immuunsysteem wordt door de kou nog meer blootgelegd.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
kapot van de kou
Als je ziek bent, zijn extreme temperaturen niet ideaal om in te vertoeven. Voorlopig zit er niets anders op dan bivakkeren in de warme ruimte en extra dekens aanslepen om je warm te houden.
Gebruik meerdere warmwater kruiken (oppassen voor lekken) of kersenpitten kussens (duurder in aanschaf) om altijd onmiddellijk terug stralingswarmte te kunnen hebben.
Steek ze onder de warme dons als je de ruimte verlaat zodat ze niet afkoelen en je kan je snel weer opwarmen als je naar een koudere kamer bent moeten gaan.
Gebruik meerdere warmwater kruiken (oppassen voor lekken) of kersenpitten kussens (duurder in aanschaf) om altijd onmiddellijk terug stralingswarmte te kunnen hebben.
Steek ze onder de warme dons als je de ruimte verlaat zodat ze niet afkoelen en je kan je snel weer opwarmen als je naar een koudere kamer bent moeten gaan.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
kapot van de kou
Een warme kat op uw voeten dat helpt echt.
Wij gaan elke dag wandelen naar het bos met de grote bobby.
Zoals gisteren en eergisteren met volle maan. In de sneeuwwind, de nevel gisteren over de weiden tussen de bossen,vandaag de mist die het zicht beperkte.
Ik heb zelfs een sneeuwmanneke gemaakt met mijn blote handen.
En warm dat ik het had. Bril af alles los zetten zo warm.
Terug naar huis dan kou en met katten en hond de zettel in tv kijken .
Maar morgenvroeg dan zien we wel.
Dat zijn voor mij de hoogtepunten van het jaar.
Wij gaan elke dag wandelen naar het bos met de grote bobby.
Zoals gisteren en eergisteren met volle maan. In de sneeuwwind, de nevel gisteren over de weiden tussen de bossen,vandaag de mist die het zicht beperkte.
Ik heb zelfs een sneeuwmanneke gemaakt met mijn blote handen.
En warm dat ik het had. Bril af alles los zetten zo warm.
Terug naar huis dan kou en met katten en hond de zettel in tv kijken .
Maar morgenvroeg dan zien we wel.
Dat zijn voor mij de hoogtepunten van het jaar.
- vlindertie
- VIP-donateur
kapot van de kou
Ik was altijd een enorme koukleum. Niets hielp tegen die kou van binnenuit. Het rare is dat ik het dit jaar dus alleen maar warm en heet heb. De thermostaat komt bij mij niet boven de 17 graden, alleen als manlief thuis komt gaat-ie omhoog. En zit ik in korte mouw ernaast. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Alleen vanaf een uur of 10 's avonds begin ik af te koelen.
Ik ben overdag blij dat ik naar buiten kan, de kou in. Maar als ik dan terugkom zweet ik me rot en irriteer ik me aan de warmte ( van 17 graden ). Ik vind het zelf erg raar in ieder geval.
XX Vlindertie
Ik ben overdag blij dat ik naar buiten kan, de kou in. Maar als ik dan terugkom zweet ik me rot en irriteer ik me aan de warmte ( van 17 graden ). Ik vind het zelf erg raar in ieder geval.
XX Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
kapot van de kou
Vlindertje, dat is zeker raar. Ik kan mensen die goed tegen kou kunnen benijden, maar dit lijkt me ook niet alles.
Tja, goed inpakken tegen de kou is wel een goeie... Ik dacht dat ik dat al deed, maar blijkbaar niet goed genoeg. Eergisteren had ik een redelijke dag, nadat ik na een half uurtje gelegen te hebben, opstond. Heb het na het liggen altijd wat kouder. Omdat ik een fleecevest aanhad en de termostaat op 21 stond, negeerde ik dat ik het koud had, en hop, ik was de rest van de dag kapot. Had ik de kou nu maar serieuzer genomen.
Gisteren gebeurde bijna hetzelfde, maar heb ik nóg een vest aangetrokken. Twee vesten over elkaar dus. Toen ging het wel beter.
Vannacht toen ik even naar beneden moest, heb ik eerst een deken om me heengewikkeld. Ik leer het wel.
Ik kan trouwens wel genieten van hoe alles er nu buiten uitziet, maar kan niet wachten tot de zomer.
Tja, goed inpakken tegen de kou is wel een goeie... Ik dacht dat ik dat al deed, maar blijkbaar niet goed genoeg. Eergisteren had ik een redelijke dag, nadat ik na een half uurtje gelegen te hebben, opstond. Heb het na het liggen altijd wat kouder. Omdat ik een fleecevest aanhad en de termostaat op 21 stond, negeerde ik dat ik het koud had, en hop, ik was de rest van de dag kapot. Had ik de kou nu maar serieuzer genomen.
Gisteren gebeurde bijna hetzelfde, maar heb ik nóg een vest aangetrokken. Twee vesten over elkaar dus. Toen ging het wel beter.
Vannacht toen ik even naar beneden moest, heb ik eerst een deken om me heengewikkeld. Ik leer het wel.
Ik kan trouwens wel genieten van hoe alles er nu buiten uitziet, maar kan niet wachten tot de zomer.
Deze kou is voor mij ook echt een ramp. Ik geraak amper nog van de sofa. Dit weer vreet echt bakken energie en kan dus bijna niks meer. Het wordt precies elk jaar erger. Duffel me ook goed in als ik toch effe buiten moet, en verder vertoef ik heel de dag onder een fleece, met dikke trui en verwarming vollen bak
Voor mij mag het ook snel terug lente/zomer zijn !

Helemaal mee eens! Ik ben anderhalf u geleden 2x op en neer naar de schuur geweest (dus 4x 25 m) en heb daarbij meteen de vogels voorzien van voer. Daarna viel ik zowat om en ben ik ook op de bank gekropen. Pas nu ben ik weer ff overeind om een hapje te eten. Wel leuk: drukte in de tuin!cleopatra schreef:Deze kou is voor mij ook echt een ramp. Ik geraak amper nog van de sofa. Dit weer vreet echt bakken energie en kan dus bijna niks meer. Het wordt precies elk jaar erger. Duffel me ook goed in als ik toch effe buiten moet, en verder vertoef ik heel de dag onder een fleece, met dikke trui en verwarming vollen bak![]()
Sluit me bij het merendeel aan.
De kou is echt een aanslag op het lichaam.
Binnen in huis staat de kachel hoog te draaien, sloffen en dikke truien aan.
Onder de fleecedeken op de bank. En nog wordt je soms niet warm.
De kou komt van binnen uit. Probeer veel thee te drinken en als ik naar buiten moet om mijn hondjes te doen dan doe ik een regenbroek over mijn kleding, moet zeggen dat dit de kou redelijk goed buiten houd. Maar het lichaam verkrampt helaas veel sneller.
Maar moet wel zeggen dat het een prachtig gezicht is ondanks het feit dat de lente zo snel mogelijk mag komen.
Ieder seizoen heeft zijn schoonheid (en ongemakken.)
De kou is echt een aanslag op het lichaam.
Binnen in huis staat de kachel hoog te draaien, sloffen en dikke truien aan.
Onder de fleecedeken op de bank. En nog wordt je soms niet warm.
De kou komt van binnen uit. Probeer veel thee te drinken en als ik naar buiten moet om mijn hondjes te doen dan doe ik een regenbroek over mijn kleding, moet zeggen dat dit de kou redelijk goed buiten houd. Maar het lichaam verkrampt helaas veel sneller.
Maar moet wel zeggen dat het een prachtig gezicht is ondanks het feit dat de lente zo snel mogelijk mag komen.
Ieder seizoen heeft zijn schoonheid (en ongemakken.)
Ik kan me volledig aansluiten bij vlindertie. Vroeger ook altijd heel koud. Ik deed
soms drie jassen boven elkaar aan als ik buiten moest. Nu de laatste 15 jaren altijd heet
van binnenuit. Als ik alleen ben 16 graden binnen en loop in topje rond. Ik kan soms de moeite niet doen om jas aan te doen voor brievenbus leeg temaken. In de zomer tel ik de dagen af dat het voorbij zou zijn.
soms drie jassen boven elkaar aan als ik buiten moest. Nu de laatste 15 jaren altijd heet
van binnenuit. Als ik alleen ben 16 graden binnen en loop in topje rond. Ik kan soms de moeite niet doen om jas aan te doen voor brievenbus leeg temaken. In de zomer tel ik de dagen af dat het voorbij zou zijn.
- vlindertie
- VIP-donateur
@ Marjo: gelukkig ben ik niet de enige! Echter, van mij mag het het hele jaar zomer zijn hoor. Dit jaar kon ik voor het eerst minder goed tegen de hitte ivm hartkloppingen, maar verder wil ik alleen maar zon en een zacht briesje. Ik heb een bloedhekel aan al die lagen kleren over elkaar. Shirt, trui en jas en dan ben ik al narrig. Dat opgesloten gevoel, bah. Maar dat is dan weer niet nieuw voor me maar heb ik altijd gehad.
XX V
XX V
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
-
- Gevorderd lid