Pukkels, puisten, wratten en aanverwante uitbraken
Moderator: Moderators
heb eigenlijk nog nooit last gehad van puistjes, vroeger niet en nu ook niet
maar sinds ik de diagnose sle heb, ben ik allergisch voor "iets"?, maar wat weten ze niet(soort hooikoorts)
een hartscan met jodiuminfuus: savonds zo rood als een kreeft, over heel mijn lijf, pijnlijk alsof het verbrand was, en nog een week lang erge jeuk!
moet dit nu ook zeker vermelden, een andere keer kreeg ik van te voren een injectie toegdiend, en moest nog extra blijven, maar een reactie is uitgebleven, gelukkig
rare, kleine pukkeltjes op hand en hals(bindweefsel?) , witte vlekken op knie, dermatoloog weet het ook niet
2 weken geleden: geprikt door een mug, jawel in december, door mijn trui en fleecedeken heen!
jeukende muggebult, de volgende ochtend, een enorme zwelling, rood, jeukend, leek wel een half ei!
kan nog wat worden de komede zomer.
dus ja immuunsysteem doet iets te goed zijn werk
maar sinds ik de diagnose sle heb, ben ik allergisch voor "iets"?, maar wat weten ze niet(soort hooikoorts)
een hartscan met jodiuminfuus: savonds zo rood als een kreeft, over heel mijn lijf, pijnlijk alsof het verbrand was, en nog een week lang erge jeuk!
moet dit nu ook zeker vermelden, een andere keer kreeg ik van te voren een injectie toegdiend, en moest nog extra blijven, maar een reactie is uitgebleven, gelukkig
rare, kleine pukkeltjes op hand en hals(bindweefsel?) , witte vlekken op knie, dermatoloog weet het ook niet
2 weken geleden: geprikt door een mug, jawel in december, door mijn trui en fleecedeken heen!
jeukende muggebult, de volgende ochtend, een enorme zwelling, rood, jeukend, leek wel een half ei!
kan nog wat worden de komede zomer.
dus ja immuunsysteem doet iets te goed zijn werk
Sinds ik de pil en later de Nuvaring gebruikte, verdwenen mijn puistjes. Ik was toen 15 jaar. Intussen heb ik al die hormonen een jaar geleden in de vuilnisbak gekieperd. Maar de laatste maanden heb ik een ontzettende last van puistjes, niet enkel in mijn gezicht, maar ook op mijn rug. Ik had er nog geen seconde bij stilgestaan dat dit eventueel gerelateerd kon zijn aan ME of CVS. Maar nu ik dit zo lees ... Mijn vriend heeft (omdat hij geen pil nam natuurlijk ^^) altijd zijn puberhuid behouden. Ik heb voor mezelf overwogen om terug de Nuvaring te gaan gebruiken. DML zag hier geen graten in. Maar uiteindelijk deed ik het toch maar niet omdat andere klachten dan weer toenemen (vooral migraine).
In het Kruidvat vind je me dus bij de pubermiddeltjes
In het Kruidvat vind je me dus bij de pubermiddeltjes

- vlindertie
- VIP-donateur
Nou lieve Mizza, al die pubersmeerseltjes helpen niet helaas. Je moet iets krachtigers zoeken en dan nog............Het lijkt bij mij een onophoudelijke aanval van eeuwige jeugd, bij een werkelijke leeftijd van 34 en een gevoelsleeftijd van 80.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Een groot deel van de puberpukkels op mijn rug en schouders zijn verdwenen sinds mijn leverontgiftiging enkele maanden geleden.
Niet slecht als je weet dat die daar al 20 jaar zaten. Ze zijn niet allemaal weg maar ik voorzie een volgende leverontgiftiging weldra!
Niet slecht als je weet dat die daar al 20 jaar zaten. Ze zijn niet allemaal weg maar ik voorzie een volgende leverontgiftiging weldra!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Dermatitis Herpetiformis
dat krijg je van coeliakie of gluten-intolerantie. Nu weet ik waar mijn eeuwige pukkels vandaan komen.
dat krijg je van coeliakie of gluten-intolerantie. Nu weet ik waar mijn eeuwige pukkels vandaan komen.
Ik heb net zoals vorige zomer uitslag in mijn gezicht. Huidarts sprak toen van periorale dermatitis of clownsacne. Komt door hormonen of door cosmetica waar je niet tegen kan. Meestal zou het hormonaal zijn. Vervelend omdat het in mijn gezicht is
Mijn huid ziet er echt niet uit, en kan het niet camoufleren want door cosmetica wordt het erger.
Mijn zalfje is ook op, dus moet ik terug naar de dermatoloog.
Vorige zomer moest ik wekenlang antibiotica nemen er tegen en ook zalf smeren.
Waarom moet het dan ook iets in m'n gezicht zijn?
Deze keer jeukt het ook erg. Ik smeerde er rescue cream van bach op, maar dat prikte heel erg.
Pukkels heb ik ook nog steeds, op m'n 24ste. Maar veel minder dan in de pubertijd.

Mijn zalfje is ook op, dus moet ik terug naar de dermatoloog.
Vorige zomer moest ik wekenlang antibiotica nemen er tegen en ook zalf smeren.
Waarom moet het dan ook iets in m'n gezicht zijn?

Deze keer jeukt het ook erg. Ik smeerde er rescue cream van bach op, maar dat prikte heel erg.
Pukkels heb ik ook nog steeds, op m'n 24ste. Maar veel minder dan in de pubertijd.