fietstest

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Het zou pas goed geweest zijn als je helemaal geen klachten meer gehad zou hebben.

Een uurtje werken per dag is nog steeds 1/8 van je normale ritme. En dat komt neer op de inspanning van de fietstest, rit naar ziekenhuis en terug, zitten in wachtzaal, ongewone prikkels allerhande?

Je kan het genezingsproces van je spieren versnellen als je extra vit B12, magnesium, Q10, NAC en Alkala N neemt.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
mamoes
Gevorderd lid

Bericht door mamoes »

discus schreef:Ben ik weer. Ik ben sinds de test erg stijf in mijn benen, bovenarmen, en onderrug. Ook heb ik gewrichtspijnen in mijn schouders ellebogen heupen en enkels. Jammer want van de gewrichtspijnen had ik niet meer zoveel last van sinds ik niet meer werk. Ik moet zeggen dat het me meevalt (hoe gek dit ook klinkt) Ik ben er hetzelfde aan toe als waanneer ik een aantal dagen een uurtje p/d naar mijn werk zou gaan en ik had erger verwacht.
Morgen naar de cardioloog, en daarna eens bij de huisarts kijken of ik haar zover kan krijgen dat ze me naar de gelderse vallei stuurt.

Groeten en ik hou jullie op de hoogte.
Hoi Dennis,

Weer boven water.
Tsja, het valt eigenlijk best mee hé je lichamelijke reactie, zeker omdat je met fietsen ook je schoudergewrichten gebruikt lijkt het me aannemelijk
dat deze ook zeer doen. :roll:

Sorry hoor, klinkt gemeen(maar zo bedoel ik het niet), maar ik denk dat je wel een stootje kunt hebben en natuurlijk is positief zijn hartstikke goed.
Dat zijn wij ook anders waren we er nooit door gekomen na al die jaren tegen een muur oplopen van onbegrip .

Ik ben heel benieuwd naar je uitslagen en sterkte met verder opknappen :wink:
discus
Beginner

Bericht door discus »

Bedankt Marléne en Mamoes, Positief blijven is het enige wat je zelf in de hand hebt toch?
Maar je hebt wel gelijk hoor. Als je erover nadenkt is het te gek voor woorden dat je behoorlijk invalide ben en vervolgens zegt, het valt wel mee.
Weten jullie trouwens of steeds moeilijker gaan praten ook bij cvs hoort Het lijkt wel alsof mijn tong steeds vaker niet wil doen wat ik wil.
mamoes
Gevorderd lid

Bericht door mamoes »

Yep Dennis,

Hoe verder je over je grens ben hoe meer je gaat lallen omdat je tong niet meer wil.
Is je tong dan ook doof of gevoelloos en heb je moeite met slikken ?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ik heb bijna een jaar een gevoelloze mond en tintelende tong gehad. Dat is gestopt enkele weken nadat ik met de LDN ben gestart.

Kan toeval zijn maar de tintelingen in handen en voeten zijn ook fel verbeterd doch niet verdwenen.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
discus
Beginner

Bericht door discus »

Mamoes, mijn tong voelt wel een beetje verdoofd aan evenals mijn linkergezichtshelft. De neuroloog heeft een wattenstokje in mijn linkeroog geprikt en daar reageerde ik, denk ik, normaal op. Toen ik na de fietstest het woord MOEILIJK wilde uitspreken leek het wel of mijn lippen vastgelijmd waren en mijn tong stijf was en gewoon de andere kant op wilde. Heel raar. Het slikken gaat heel soms ook moeizaam maar gelukkig niet vaak want dat vind ik best eng.

Marléne, wat is ldn?
mamoes
Gevorderd lid

Bericht door mamoes »

Dennis het klinkt allemaal zo bekend in de oren ik ben benieuwd hoe het morgen bij de cardioloog gaat.
Sterkte, we horen weer van je

P.s. je kunt hier op het forum en op de blog van marlène meer vinden over ldn.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

LDN = Low Dose Naltrexone

Check even gelijknamig onderwerp op dit forum of mijn weblog.

discus
Beginner

Bericht door discus »

Ik wordt net wakker met verschrikkelijke hoofdpijn en druk op mijn ogen. Ik heb al vanaf dinsdag (de dag na de fietstest) een ontsteking achter mijn ogen. Ik zag er niet uit, mijn oogleden dik, zelfs een beetje blauw, maar dat is al wat minder. Maar goed, nu dus toch weer pijn aan mijn ogen, jammer zal wel weer over gaan.
De uitslag van de cardioloog "hart en bloed is okee" hij zei nog wel dat ik fiets asof ik vijf jaar ouder ben en dat hij daaruit opmaakt dat ik erg moe ben. Heelaas - hoe schrijf je dat ook alweer-kan ik u niet verder helpen. Waar heb ik dat meer gehoord. We zijn 4 dagen na de fietstest en nog steeds stijve pijnlijke gewrichten begin het toch wel een beetje zat te worden. Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij de huisarts zij is een weekje vrij dus dat wordt een vervanger. Is kijken hoe die tegen dit hele verhaal aankijkt. De bedoeling is dat ik dadelijk thuis kom met een verwijzing voor de gelderse vallei.

Groetjes tot straks.
discus
Beginner

Bericht door discus »

Net terug van de huisarts.

Waarom wilt u naar de gelderse vallei i.p.v. radboud?
:Hele verhaal uitgelegd.

Als daar niets uitkomt gaat u dan aslnog naar het Radboud?
:tuurlijk!

Duidelijk verhaal. Maandag ligt de verwijskaart klaar. U lijkt me prima in staat om een keus te maken waar u geholpen wil worden.

Maandag ga ik de Gelderse vallei bellen.
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

En doe je dan ook de slaaptest op die speciale site? Staat ergens anders hier op het forum wel iets over. Was het niet slaapstoornissen.nl? Anyway: anders krijg je dat maandag wel aan de lijn te horen. Suc6 ermee!
discus
Beginner

Bericht door discus »

De slaaptest invullen heb ik vorige week al gedaan. Is inderdaad slaapstoornissen.nl. Daar komt voor mij niet veel uit maar goed ik zal maandag ook vragen hoe dat zit met die test.
Groet Dennis.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Heeft hier nog iemand na een jaar de fietstest herhaald?

Ikke wel, en hij was veel slechter dan de vorige keer.... Dat zou niet moeten kunnen bij ME is mij verteld :shock:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Ik ga opnieuw fietsen.. omdat ik mij nu zoveel slechter voel.
Ben benieuwd!

( ook bij mij, slechter dan eerst dat is niet normaal)
Nou.. ik geloof dat hier heel wat mensen zitten die elke jaar verslechteren?

Janneke, jij ook voor dopler en de pyruvaattest?
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

De watte? :lol:

Ik vind de uitspraak vaag en brengt me aan het piekeren...
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Plaats reactie