Dat snap ik Karolien (ik ben overigens Annemoontje, je zegt vaker Bloemetje tegen me

), en dat is ook heel waardevol. Dat schrijf ik ook, en zeg dat het niet zinvoller is dan bij HIV, wat natuurlijk heel zinvol is om te weten. Zeker. Maar iemand met HIV wordt ook niet gedeeltelijk of volledig afgekeurd omdat ie te ziek is om te werken (met alleen serologische uitslag HIV, ben je juist helemaal nog niet ziek, maar zou je dat kunnen worden), dat speelt pas als iemand Aids heeft en bepaalde klachten en beperkingen. Dus is serologie op dit moment, zeker met alle onduidelijkheden over wat dat betekent, enkel handig (zoals ik schreef) om te weten of je mogelijk de veroorzaker van een ernstige ziekte kan overdragen. En op termijn behandeld zou kunnen worden om ME/CVS te voorkomen als de link tussen XMRV/MLV vast zou staan (gezien de vele onderzoeken in het verleden wel aannemelijk, maar nog lang niet bewezen).
Ik en anderen hebben al eerder een keer (ander topic) geschreven dat het zeker begrijpelijk is om het te willen weten (via serologie), maar je hebt er nog weinig meer aan dan dat je weet of je bepaalde voorzorgsmaatregelen te nemen voor je omgeving. Wat bij XMRV/MLV mogelijk meer zou moeten zijn omdat het zou kunnen dat het door de stabiliteit van het virus veel makkelijk verspreid zou kunnen worden dan HIV.
Ik zeg er alleen mee dat als je meer wil weten over of je klachten enz. voortkomen uit XMRV/MLV (voor zover bekend dat dat een link heeft) en eventuele behandeling daarvoor enkel zin heeft met een cultuurtest.