Is een test op de lopende band voor een me/cvs patiënt net zo 'goed' als een fietstest om bv verzuring aan te tonen ?
En hoe zit het als je bent getest met de belastbaarheidstest en dat die aangaf dat er geen overbelasting meer mag plaatsvinden en dan toch testen op lopende band ?
Héééééél graag jullie bevinding of wijsheid hierover
Lopende band? Dat lijkt me nog zwaarder dan fietsproef, daar kan je tenminste nog bij zitten...
Ik heb trowuens nog nooit over lopende band gehoord, word dat gebruikt om te testen???
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Mamoes,
Vermoed je ME bij je dochter van 10?
En heeft een arts dit echt voorgesteld?
Ik zou dat toch weigeren met voldoende argumenten...als het kan...
Mamoes, excuses maar je moet toch aandringen op een fietstest als je geen keuze hebt. Zeker als het om een ziek kind gaat. Een metabolisme van een kind gaat zowiezo sneller.
Laat haar niet te ver over haar grenzen gaan want ze zal het gelag dubbel en dik betalen de volgende dag.
Als het kind al niet meer belast mag worden, waarom dan nog verzuring moeten meten. Ik ken je achtergrond. Het is moeilijk. Je moet naar een ME/cvs vriendelijke arts en dringend. Die kunnen op papier zetten dat dit kind ernstig ziek is.
Als je dochtertje snel verzuurt, koop ajb Alkala N. Het is een zout dat je weefsel ontzuurt en weer zuurstof toelaat. Zeer goedkoop en super efficient.
Je kan de gegevens terugvinden op mijn weblog onder supplementen.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Ik heb rebasit in huis dat hebben we gehad van de arts voor het verzuren.
Misschien helpt het ook tegen de verzuring die je oploopt door alle tegenwerking die je krijgt
Ik lach wel maar o,o wat een ellende kunnen ze een mens aandoen.
Wanneer zullen ze eens gaan beseffen dat ze zo blind zijn als een mol of te hoogmoedig om hun hoofd te buigen
marlène schreef:Lopende band? Welke beul heeft dat voorgesteld zeg?
Hihi, Ik zie dat je je bericht gewijzigd hebt.
Had je niet hoeven doen hoor.
Jij bevestigde alleen wat ik eigenlijk al weet, maar 2 weten meer dan 1 en je moet je eigen ook scherp houden door af en toe te vragen naar ervaring.
Je zou het zelfs als waarschuwing voor anderen beter kunnen laten staan.
Van Dennis hebben we trouwens niets meer gehoord dan alleen net na zijn befaamde fietstest.
Denk dat hij ook uitgeschakeld is en alles nodig heeft om donderdag terug te gaan voor de uitslag, als hij dat red tenminste.
karolien schreef:Mamoes,
Vermoed je ME bij je dochter van 10?
En heeft een arts dit echt voorgesteld?
Ik zou dat toch weigeren met voldoende argumenten...als het kan...
Hoi Karolien,
Ik heb je een pb gestuurd maar weet niet of ik het goed gedaan heb.
Laat me even weten of je em gehad hebt als je wilt.
ik heb zelf een metabole inspanningstest gedaan, met een zuurstofmasker.
het ging bar slecht, maar ja dat wist ik van te voren al, kon amper fietsen.
maar het heeft wel aangetoond dat ik maar 31% zuurstofopname heb, vergeleken met een gezond persoon, mijn hartslag niet omhoog gaat bij inspanning, en een vt D tekort
eindelijk staat het zwart op wit!
maar nu nog erachter komen waarom dit gebeurt...
als blijkt dat het toch een hartprobleem is, dan moet ik waarschijnlijk een inspanningstest op de loopband doen(dit ivm mijn pacemaker)
mijn grootste angst was dat ik bang was dat er niks geregistreerd zou worden, want kan dat wel met zo weinig inspanning?
DUS WEL.
ik denk zelf ook dat de fietstest minder inspannend is(maar al dat aansluiten, masker,infuus, ecg plakkers etc, dan wel op een gewone stoel ipv al op een fiets zitten!)
maar dan heb je wel bewijs,!tis heel moelijk een kind van 10 zo,n test t laten doen, wat is wijsheid...
jaren aanmodderen met artsen die het ook niet weten...
sterkte ermee