Hoort 'koorts' (verhoging) bij ME?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

pip
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door pip »

Ik krijg juist nooit meer koorts sinds ik ziek ben. Wel opgezette klieren, en altijd een grieperig gevoel. En gek genoeg dus ook veel hitte-aanvallen, maar evengoed heb ik dan geen koorts. Mijn lijf lijkt niet meer in staat om koorts te krijgen.
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Ik ook geen koorts.
3 jaar gelede voor het laatst "echt" ziek geweest, toen had ik een gigantische buikgriep te pakken! Alles wat binnenkwam ging er gelijk aan 2 kanten uit. (met dank aan een peuter van 2, blijkbaar zijn die virussen op de creche aardig heftig).

Meer een constante griep, soms wat heftiger, heeeeel soms iets beter.
En chronische dingen, mocht ik een fikse verkoudheid oplopen dan blijft dat gelijk 3kwartjaar hangen, en eer ik daar na een aantal jaar overheen ben (ietsjes beter) is het wachten op de volgende dip.

En aan t constante slijm in mijn luchtwegen. Gemiddeld is dat taai en doorzichtig, anders groen.
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door marianneke »

Ik heb ook regelmatig, lees vrijwel iedere dag, verhoging tot koorts. Mijn temperatuur schommelt ergens tussen de 37,4 en de 38,6. Ik heb dit eigenlijk al vanaf het begin dat bij mij de klachten begonnen zijn.
Ik heb het bijna altijd koud maar voel meestal vrij warm aan, behalve mijn voeten en handen die voelen vaak als ijsklompjes.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ik merk dat als ik weer eens ''teveel"" heb gedaan dat mijn temp omhoog gaat en ik krijg ook regelmatig last van klieren vooral in mijn nek en onder mijn oksels.....
mariabel
Beginner

Bericht door mariabel »

na een 'griepje 'vorig jaar bleef ik verhoging houden na inspanning.. dat had ik al vaker gehad .. waar geen duidelijke oorzaak voor werd gevonden.. en nu bleef de verhoging aanhouden.. en ben zo in de molen van onderzoek, behandeling vitamine b 12 terecht gekomen en uiteindelijk verwijzing naar de vermoeidheidskliniek in Lelystad..
solidg
Beginner

Bericht door solidg »

Ik heb altijd een lage temperatuur. tss 35,5 en 36 graden. Heb het ook zeer rap koud (vroeger nochtans omgekeerd)
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

solidg schreef:Ik heb altijd een lage temperatuur. tss 35,5 en 36 graden. Heb het ook zeer rap koud (vroeger nochtans omgekeerd)
Hier hetzelfde :cry:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Sinds ik ME/CVS heb is mijn temp. altijd 37.2. Nooit lager, zelden hoger al ben ik nog zo beroerd. Ik was een keer hondsberoerd en had toen toen mijn grote verbazing 37.9, ik dacht: goh ik heb koorts.
Voor de ME/CVS had ik altijd 36.9.
Ik zeg altijd dat mijn thermostaat kapot is.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik ben enkele jaren g eleden met een nieuwe thermometer terug naar de apotheek gegaan om te zeggen dat hij niet werkte!!! :shock: :shock:
Ik had duidelijk koorts en hij bleef hangen onder 36,5...pfff
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

LOL Karolien, ik ook!!! Ik bleef dat ding maar opnieuw proberen en telkens maar dezelfde resultaten. Die thermometer was vast kapot!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Dat dacht ik ook. Was goed beroerd en gloeide en rillerig, niet leuk meer.
Maar die thermometer bleef maar op 37.2 staan.
pip
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door pip »

Hahaha..dat is herkenbaar! Ik heb mijn vriend zelfs gevraagd om een nieuwe thermometer te gaan kopen, zo zeer was ik ervan overtuigd dat de temperatuur die werd aangegeven niet klopte.. Helaas was de nieuwe thermometer al net zo ´onnauwkeurig´! :wink:
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
mamoes
Gevorderd lid

Bericht door mamoes »

Altijd lage temperatuur, schommelend tussen 35 en 36 ook al was de huid gloeiend om aan te voelen en te beroerd/ziek om normaal te functioneren.
Sinds LDN normale temp rond 37,5
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

he mamoes, dat is best goed nieuws! Je enzymen kunnen weer aan de slag met deze temperatuur!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
hypnosa
Beginner
Contacteer:

Bericht door hypnosa »

pip schreef:Ik krijg juist nooit meer koorts sinds ik ziek ben. Wel opgezette klieren, en altijd een grieperig gevoel. En gek genoeg dus ook veel hitte-aanvallen, maar evengoed heb ik dan geen koorts. Mijn lijf lijkt niet meer in staat om koorts te krijgen.
Heel hérkenbaar. Ik krijg ook nooit meer koorts, zelfs bij een fikse keelontsteking of oorontsteking niet. Heel irritant want waar mijn man met een griepje na 2 dagen weer op de been is, ben ik wekenlang aan het doorsukkelen met griepverschijnselen :x Doe mij maar koorts, Weet ik de troep er tenminste uit :P
Gezonde mensen hebben vele wensen, zieke mensen hebben er maar 1.
Plaats reactie