Lichaamstemperatuur schommelt

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Lichaamstemperatuur schommelt

Bericht door JannekeB »

Is het normaal dat je temperatuur van 36.2 tot 37.5 varieert? Ik zit nu vaak 's avonds op 37.5 en voel het goed.....
Voelt als reactie van mijn lichaam, zit n.l. in vette PEM fase....Hoort dit daar bij? Of is deze temp. normaal?
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Lichaamstemperatuur schommelt

Bericht door janine »

Ik ken het!! Alleen nog niet goed kunnen meten, te intensief.
Wil het een maand lang iedere dag gaan doen.
Sinds 2 dagen ben ik namelijk "ziek" en de afgelopen 2 nachten was ik erg warm -> heet (ben normaal koud als je mijn huid aanraakt terwijl ik het dan opzich wel lekker heb) en voelde mij erg koortsig (niet fijn).
Temperatuur 37.5
Ik weet wel dat dat voor mij hoog is.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Had het na een uurtje weer gemeten.... Tjoep naar 36.8 typisch hoor. En net als bij jou is 37.5 voor mij hoog.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

Ik heb ook last van verhoging en koorts, die dan eigenlijk in de ogen van de arts tot verhoging hoort. In'normale' toestand heb ik nooit meer dan 36 en een beetje. Voor mij is dus 37,5 koorts. Waterogen en algemene toestand van malaise. Ik heb nu al meer dan drie maanden 37,5 en iets hoger.

Je lichaamstemperatuur wordt geregeld in de kleine hersenen aan de hersenstam. Dit is ook de plaats waar het virus zich schijnt te nestelen.

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik zou omvallen van verbazing als ik het niet heb of als er uit de andere aanverwante testen niks komt.... :roll: hoop toch echt dat ik de eerste uitslagen binnenkort krijg....
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

Ik ben ook in blijde afwachting. Als de eerste uitslag negatief is, zal ik ook teleurgesteld zijn. Ik heb ook nog de serologietest in de wacht staan, maar die ging volgens Redlabs nog een poos duren.
Toen ik mijn bloed liet prikken was ik zo ziek dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat er geen virus gevonden kan worden. Ik heb ook wat immuuntesten lopen bij Redlabs die bij verhoging van de pro-inflammatoire cytokines toch ook wel wat belletjes zullen laten rinkelen. Het zijn juist de cytokines die het virus proberen te bestrijden die voor de ontstekingswaarden zorgen en de pijnen. Aangezien het een voortdurend gevecht is, blijf je verhoging/koorts houden en in sommige gevallen die typische pijnen in spieren en gewrichten.

Wanneer krijg jij de uitslagen Janneke?

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Heb ook een lage temp normaal die vrij schommelt. Gelukkig ben ik niet de enige. Laatst was ik hondsberoerd, gloeiend en had ik nog 37,8.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik heb hier ook last van bij mij schommelt mijn temperatuur meestal ergens tussen de 36,8 en de 38,6 en ook met snelle dalingen en stijgingen in redelijk korte tijd (met een uur verschil) Niet dat ik de hele dag met een thermometer rond loop hoor maar omdat ik gewoon benieuwd was of mijn vermoeden klopte dat mijn temperatuur zo schommelde heb ik het een paar keer een tijdje achter elkaar iedere dag gemeten en opgeschreven. Mijn gemiddelde lichaamstemperatuur ligt zo te lezen wel hoger dan bij de meesten van jullie.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Mijn temperatuur is regelmatig aan de wat hoge kant(37.7-38.1)
Ik merk zeker dat als ik weer eens teveel heb gedaan mijn temp omhoog gaat en als ik weer meer last heb van mijn gewrichten
Ik heb al zo vaak bloedonderzoek gehad omdat ik koorts heb maar natuurlijk komt er niets uit.......heeft vast te maken met het kapotte immuunsysteem die de weg kwijt is :wink:
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik meet alleen als ik denk: nu heb ik echt koorts, kan niet missen. Meestal heb ik dan 37,5 of 37,7. Volgens mij hoort het erbij, die temp schommelingen en het geen echte koorts kunnen krijgen. Hoewel ik hier ook lees dat sommige juist wel een hoge temp hebben. Verwarrend weer.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Ook bij mij schommelt het als een gek. Van 36.4 tot 37.8 op 1 dag.
Dit is voor je lijf enorm inspannend en dus weer logisch dat je nog moeier wordt.
Maar nee, wij beelden het ons in hoor. Zelfs als er iets wat je wel kunt meten zoals dit, wat toch redelijk afwijkt van normaal, wordt je niet serieus genomen.
Mijn standaard temperatuur lag altijd rond 36.5 en nooit hoger. Dan kan die huisarts 37.6 ofzo wel verhoding vinden, maar ik vind het dan naar koorts neigen.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
norma
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 feb 2010, 06:56

Bericht door norma »

al sinds vorig jaar augustus dus bijna16 maanden een temp van tussen 37.9 en 38,4
daarvoor had ik altijd 35,4
Nu is het winter en ik loop nog steeds in shirtjes zonder mouwen
Gebruikersavatar
urania
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 nov 2010, 17:14

Bericht door urania »

Norma, dat is wel heel hoog!

Ik heb alleen maar omgekeerde koorts :wink: Als ik me heel beroerd en grieperig voel heb ik meestal 36,4 of zo.

Wat vindt je huisarts van die hoge temperatuur?
Plaats reactie