LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

wendy123
Actief lid

Bericht door wendy123 »

Neen, ik had een zeer slechte reactie op hydrocortisone. Echt erg was dat :)
EEG (voor het hart bedoel je toch hé) is al een tijd geleden.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

EEG is een filmpje van de hersenen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Even een vraagje: mijn oudste dochter heeft geen ME, maar wel gluten, lactose intolerantie, en ze heeft een tijd zodner gluteng egeten, maar nu al een hele tijd let ze er niet meer op.
Nu is ze deze morgen bloed moeten laten trekken want de dokter vermoed een bloedende maagzweer. (ze heeft alv erschillende maagzweren gehad)
Zou LDN iets voor haar zijn of zou dan eerst haar maagzweer beter meotenz ijn?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Echt geen idee. Nog niets over gelezen. Maar als je ergens intolerant aan bent en je eet het toch, dan ondermijn je je gezondheid. Het is het één of het ander.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ja, dat weet ik, Marlène, maar het zal ook wel met stress te maken hebben want het gaat momenteel niet goed tussen haar en haar vriend waar ze heel erg van af ziet...
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Tot voor een paar jaar werd algemeen aangenomen dat een maagzweer een typische welvaartsziekte was, een gevolg ondermeer van stress en van een onaangepaste voeding. Het werd haast beschouwd als een soort statussymbool voor gehaaste zakenmensen. Maar dan wel een erg vervelend symbool.gezondheid.be

Er is nu toch ontdekt dat maagzweren veroorzaakt worden door een bacterie (de ontdekkers zijn lang niet geloofd tot ze zichzelf besmet hebben :roll: ).
Eén week medicatie volstaat.
Heeft ze die nog niet gehad ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Hoi Senna,
Ze is 25 jaar en neemt al van haar 14 jaar maagmedicatie.
Toen is haar eerste maagzweer ontdekt...
En ze is onderzocht op die bacterie en er is geen gevonden.
Ze heeft al heel erg zware medicatie genomen, maanden aan een s tuk, maar de laatste jaren ging het beter, tot nu weer...
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Wat vreemd.
Een vriendin van me moest een testje doen en als die positief was 7 dagen medicatie en hup...genezen.
Via via wist ze dat die dokter heel zijn loopbaan verkondigde dat het met stress had te maken en nu heeft die al een paar jaar zijn visie moeten herzien!!!
Dus...voor ons is er ook nog hoop :wink: !
Maar je dochter...ja, misschien toch op voeding letten en negatieve emoties zullen wel niet goed zijn natuurlijk.
Laatst gewijzigd door senna op 09 dec 2010, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

De dokter heeft tegen ons gezegd dat de overgrote meerderheid vd maagzweren komen door een bacterie, maar een gedeelte komt door stress.
En vermits het bij haar niet door een bacterie is, zal het wel door haar voeding en stress zijn...
Maar ik vermoed dat de LDN haar ook wel gaat helpen ...
wendy123
Actief lid

Bericht door wendy123 »

Dan heb ik nog nooit een EEG gehad denk ik :)

Veel sterkte voor je dochter!
lano
Actief lid

Bericht door lano »

ik merk sindsik weer aan t verhogen ben dat mijn lichaamstejpmeratuur veranderd. Ik had het eerst altijd koud en nu heb ik het s avonds soms zelfs heet, betekend dit dat de ldn werkt? *hoopvol kijkt
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@lano
je kan best een kalender aanmaken:

Neem een ruitjesblad nemen of excelsheet
Leg het in de breedte
Maak volgende kolommen:

Datum / dosis LDN / 6u - 7u - 8u - ... / temp opstaan/ temp slapengaan / pols wakker / pols slaap / klachten extra & minder of opmerkingen

Vervolgens kleur je systematisch de blokjes van de uren die:
- je slaapt ROOD
- je ligt GEEL
- je zit of rondloopt GROEN

Na enkele weken zie je duidelijk een tendens zich afspelen. Inspanning, rust, stijging of daling temperatuur, verschuiving van je energie volgens verhoging van dosis LDN, enz.

Echt doen, is leuk als bewijs voor jezelf en je dokter binnen drie maanden.

Zo zal je wellicht ook PEM post exertionele malaise vaststellen. Althans dat is bij mij zo klaar als een klontje! Elke groene zone overdag wordt gevogd door een rode zone of een extra lange gele zone. Heel frappant.

Maar ook heel duidelijk dat bij elke sommige verhogingen van dosis ik ineens een uur minder slaap nodig heb. Dan verspringt de rode blok zowat. Het wordt wel duidelijk eenmaal je ermee bezig bent.

Wat de verhoging betreft, dat is een goed teken. Hoe hoger de temperatuur, hoe beter de enzymen in je lichaam terug kunnen werken. Dat zijn kleine chemische fabriekjes. Goed nieuws dus.

Bovendien is het een afweerreactie. Je immuunsysteem heeft wat gevonden om tegen te vechten.

Wacht met het verhogen van de dosis als deze temperatuur zich gestabiliseerd heeft. Dus neem je temperatuur elke dag minstens 2x op. Bij het opstaan en slapengaan.

Je temperatuur zal gemiddeld een halve graad stijgen bij gebruik van LDN in het algemeen, al wat daarboven gaat, is afweerreactie tenzij je gemiddeld ver onder de 36 zat.

Je bent alleszins op de goede weg!

JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

@VGZM had het er over dat je ook een dieet moet volgen, klopt dat?

Dat van dat schema is een goeie, ik ga het alleen beperken tot liggen, zitten, opblijven. Zodra de Candida test binnen is maak ik een afspraak.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

LDN werkt het best als je geen opioiden (gluten, melk, soya, spinazie, pijnstillers van de morfine familie) consumeert want LDN is een opioide antagonist.

Ze beconcurreren elkaar dus.

LDN wordt gegeven in hogere dosissen om af te kicken van drugs waaronder morfine, een andere opioide.

Bron: http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/Opioid

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ Wendy123

Als je de kans krijgt om een EEG te laten uitvoeren, toch eens laten doen. Vooral vragen of je hyperarouselwaarden hebt in het limbisch systeem en/of frontale kwabben.

Plaats reactie