bloedresultaten die ik niet snap

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Vicky
Beginner

bloedresultaten die ik niet snap

Bericht door Vicky »

Hallo

Ik heb vandaag mijn verslag gekregen van DML met ook mijn laboverslagen erbij. Zoals gewoonlijk is zijn verslag weer zeer beknopt.

Dus weet ik van veel afwijkende resultaten geen oorzaak.

Wie kan me helpen.

mijn trombocyten te laag, mijn fibrinogeen te hoog. (mss hangt da samen want het heeft allebei te maken met de bloedstolling.)

mijn urinezuur staat te laag?

mijn hemoglobine en hematrocriet staan te laag dus mss staat mijn ijzer ook te laag, maar dat is niet getest. En in het verslag staat ook nie dat ik ijzer moet bijnemen ofzo.

mijn vit D staat dan weer te hoog, maar dat moet ik blijkbaar wel nog bijnemen.

mss dat ik hier beter eens mee naar de huisarts ga om wat meer uitleg?
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur

bloedresultaten die ik nie snap

Bericht door sowfia »

bij die vit d gaat bij mij wel een belletje rinkelen: neem je ook die gcmaf injecties? want de verpleger had mij gezegd dat daardoor u vitamine d heel hard kon stijgen.
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid

Bericht door Guido_den_Broeder »

Te lage hemoglobine hoeft niet door ijzertekort te komen, maar kan ook worden veroorzaakt door een tekort aan vitamine B12.

Een andere verklaring die bij ME bekend is, is dat er deels methemoglobine wordt gevormd in plaats van hemoglobine. In dat geval krijg je blauwe bloedlichaampjes in plaats van rode, en die kunnen geen zuurstof opnemen.
Vicky
Beginner

Bericht door Vicky »

bedankt voor jullie uitleg!

een tekort aan vit B 12 heb ik nie hoor, want ik krijg 2 keer per week vit B 12 ingespoten.

En mijn Vit D stond al te hoog voor ik die GcMaf nam, en ik moet volgens DML nog steeds 1ampulle vit D nemen per maand,

kvind het raar.

Tja ik zal er hem mss toch maar eens over mailen zeker?
Plaats reactie