vancocin

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Beste mensen,

Op mijn behandelplan staat nu ook Vancocin 2 x 125 mg per dag.
Bij mijn apotheek hebben ze wel vancocin tabletten van 250 mg.

Weet iemand of het mogelijk is deze laatste variant te gebruiken. Zou me wel aanzienlijk schelen in de kosten aangezien ik het dan vergoed krijg.

Ik weet niet of dat enteric coated is overigens.

groeten tanto
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
cleopatra
Donateur
Donateur

Bericht door cleopatra »

Tanto,

Bij mijn weten worden die DML bedoelt door de apotheek zelf gemaakt en ze moeten sowieso enteric coated zijn, gezien ze specifiek in je darmen moeten werken.

Als die tabletten van jou apotheek (250mg) ook enteric coated zijn, zou ik eens naar Himmunitas bellen en vragen of deze ok zijn.
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Nederlands apotheken hebben toch alleen intraveneus?? (heet dat zo?? Kweet ff niet, maar bedoel voor in infuus).. tenminste dat was bij mijn belronde destijds.. En in België worden ze bij de Saedeleer gemaakt.. Best duur spul, maar ik heb het volledig terug gehad van mijn verzekering..
Ik ben wel drie maanden hartstikke ziek geweest van deze AB en hoop het nooit meer op mijn plan te zien.. Maar ja.. Elk lijf is anders!
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Hi lynn,

Dank je voor je reactie.

Bedoel je dat je de rekening naar de verzekering hebt gestuurd en dat je het toen vergoed hebt gekregen?

Ben je eigenlijk specifiek van deze AB zo ziek geweest, of word je van alle AB ziek?
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Ja klopt! rekening opgestuurd.. Het enteric coated gedeelte door de apotheek niet op de factuur laten zetten en heb het volledig terug gehad..

Ik word van alle AB beroerd, maar vaak alleen in de week zelf.. Van deze kuur heb ik 3 maanden echt niks gekund.. Geen kracht.. Kon niet meer rechtop zitten etc. De 2e kuur Vancocin had ik gelukkig wat minder last van..
cleopatra
Donateur
Donateur

Bericht door cleopatra »

Heb ook vrij veel last gehad van vancocin. Was precies helemaal leeg, niks kracht meer... Staat er spijtiggenoeg op mijn volgende plan ook weer bij :(
Plaats reactie