Elastieke benen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Elastieke benen

Bericht door stargazertje »

De laatste tijd heb ik soms last bij lopen/opstaan. Het lijkt wel alsof ik geen gevoel plots meer heb in mijn been en hij klapt dan half (vaak mijn kniegewricht buigt dan de verkeerde kant op) of geheel weg onder me weg. Ik moet dan soms snel iets pakken of halsbrekende toeren uitvoeren om te blijven staan (bambi op ijs)

Komt dit jullie bekend voor? Is de vermoeidheid de veroorzaker?
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Elastieke benen

Bericht door vlindertie »

Komt me heeeeeel bekend voor. Gezellig aan beide benen.
Wat de oorzaak is? Ik heb geen flauw idee meer. zucht.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Elastieke benen

Bericht door stier »

Sinds ik weer dagelijks vit D druppels en B12 zuigtablet nemen heb ik veel minder last van slappe benen. Ik ben daar erg blij mee, want ik vond het maar een eng gevoel. Het is niet helemaal weg, maar wel een stuk beter. Ik neem overigens ook l-glutamine en dat doet ook nog wat voor je spieren, maar die nam ik voorheen ook al dagelijks.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
baukje
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 nov 2010, 16:09

Elastieke benen

Bericht door baukje »

Ik het al jaren, veel gevallen, ook van de trap.
Gewoon zomaar ineens, zonder waarschuwing zak ik door mijn benen.
Na verloop van tijd leer je het herkennen, maar dan moet ik wel snel zijn.
Hoe het komt? Ik vraag het mezelf niet meer af.
Ik heb het ook in mijn handen, laat ik ineens een pan met hete jus of een grote stapel pannekoeken vallen b.v.
Mijn gezin weet niet beter, en vindt het normaal.
Verhelpen kan niet, dan maar mee leren leven.

Het is bij mij wel beter geworden de afgelopen 2 jaar, maar de ME is ook minder dan voorheen.
Voor mij een duidelijk bewijs waar het vandaan komt, maar ja, ik schijn veeeeeel minder te weten dan een arts die daarvoor gestudeerd heeft en zegt dat deze klachten "A-typisch" zijn.
Plaats reactie